AoC urcite nevyuzije vic jak 3GB a to pocitam s moznosti vyuziti specialniho spusobu alokace pameti
Tohle bych si nechal podrobne vysvetlit prosim, pac me dneska dorazi dalsi 4gb ram. Zajima me jak to udelat a jaky to ma efekt.
Diky
AoC je mmt proste 32bit client takze pro nej plati to co pro jakou koliv 32bit aplikaci... To ze ma nekdo vista 64 a 8GB ramky je sice fajn a ty visty je dokazou obsluhovat ale v okamziku kdyz i na 64bit OS pustis 32bit aplikaci nedokaze pracovt/adresovat vic jak 4GB s tim ze cast padne na adresovani Vram/cache a podobnejch nesmyslu takze ve vysledku ta aplikace nema sanci pracovat s vice jak cca tema 3 GB ramky...
existujou nejaky emulacni 3rd programky ktery to dokazou rozsirit ale co sem jen tak zaslech tak nefungujou nic moc a prevazne byly vyvyjeny pro vyuziti vice ramky ve photoshopech/cadech a podobnejch...
takze nezbyva nez cekat na 64bit clienta jestli nekdy bude:)
Khane mam dojem ze AOC je napsanej s podporou extended allocation, pac me tohle na 32bit systemu odstranilo problem s padanim out of memory. Tim nechcio tvrdit ze tomu tak opravdu je, jen me to pomohlo na 100% a proto to uvadim :)
add dotazi jak to zprovoznit viz post od Spajdra na predesle strance.
pokud ma nekdo problem s OUT OF MEMORY a ma vice jak 3GB ve vista 32bit, tak je mozne pouzit prepinac na moznost alokace az 3GB per proccess. Nekomu to pomuze, nekomu ne (netlucte me je to z fora)
cmd BCDEDIT /set increaseuserva 3072 restart
btw pada to i na 64bit s 8Giga :P
padá mi to díky tohodle problému na 32 Vistách HODNĚ často, jen nejsem odborník a proto nevím, co tím popisem myslíš, můžeš mi to trochu osvětlit a napsat návod co mám udělat jako člověk, který je uplný amatér na HW? Dík
Klikni vlevo dole na ikonu loga windows, klikni na řádek zahájit hledání, tam napiš cmd, otevře se ti DOS černé okno a tam napiš ten příkaz, okno zavři a restartuj windows.
Když to udělám, v tom černém okně mi to napíše po zadání toho řádku:
Nelze otevřít uložiště konfiguračních dat spouštění. Přístup byl odepřen.
Dělám něco špatně?
Život je příliš dlouhý na všechnu tu bolest, kterou přináší i příliš krátký pro lásku a radost kterou nám dává....
quote:Originally posted by Orias Když to udělám, v tom černém okně mi to napíše po zadání toho řádku:
Nelze otevřít uložiště konfiguračních dat spouštění. Přístup byl odepřen.
Dělám něco špatně?
Account a admin pravama.
Darkness beyond twilight, Crimson beyond blood that flows, Buried in the stream of time is where your power grows, I pledge myself to conquer all the foes who stand, before the mighty gift bestowed in my unworthy hand, Let the fools who stand before me be destroyed, by the power you and I possess... DRAGON SLAVE!
quote:Originally posted by Orias Když to udělám, v tom černém okně mi to napíše po zadání toho řádku:
Nelze otevřít uložiště konfiguračních dat spouštění. Přístup byl odepřen.
Dělám něco špatně?
Account a admin pravama.
hlavne ta cmd lajna musi byt s admin pravama takze nalistovat start - programy prislusenstvi shift + pravyclick na prikazovy volba radek spustit jako spravce , a tam to zadat
Rock is overpowerd, please nerf. Paper is fine. Yours, Scissors.
Me to s Out of memmory pada i na XP. Da se s tim taky neco delat? Casto my to zatuhe pri zonovani, ale jeste casteji to restruje komp.
projed si pameti nejakym memcheckem
Darkness beyond twilight, Crimson beyond blood that flows, Buried in the stream of time is where your power grows, I pledge myself to conquer all the foes who stand, before the mighty gift bestowed in my unworthy hand, Let the fools who stand before me be destroyed, by the power you and I possess... DRAGON SLAVE!
Me to s Out of memmory pada i na XP. Da se s tim taky neco delat? Casto my to zatuhe pri zonovani, ale jeste casteji to restruje komp.
muzes vyskouset povoleni extendovaneho alokovani pameti i v XP. Dela se to prepincem " /3GB " tady ej odkaz na popis od MS MS PAE
Zkousim to, dnesk zatim bez crashe na out of memory a bez sedive mapy. Takze to asi zabralo.
Dalsi den opet ok zadny crash ani sediva mapa (XP prof.). Jen podotykam, ze v tom microsoftim helpu byla zminka, ze se to tyka inteli platformy (nevim jestli jen intelacky procesor nebo i cispet, ja mam obooji). Takze se pripadne nedivte pokud mate AMD a nezabere to.
Mate nekdo odskouseny AoC na Windows XP pro x64 ??? Zejtra totiz budu mit AoC a tak nejak bych chtel vedet jak si AoC na tomhle systemu vede... Jinak bych taky chtel poprosit lidi co hrajou na nejnovejsich ATI kartach 3850,3870 jak jim to beha a co si muzou dovolit za nastaveni... dekuji :)
Win XP 64 nikoliv, ale predpokladam, ze to bude bez problemu. V praci jsem to posutel na Server 2008 64 bit, Core 2 duo 8200, 8 GB ram, 8600GS a RAID pole a beha to hezky. Na tehle sestave jsem nastavil nejake to nastaveni hig (to nejvyssi co tam je), stiny jsem stahnul na character, antialiasing nezapinal a v rozliseni 1600x1200 uplne v klidu plynule.
Mate nekdo odskouseny AoC na Windows XP pro x64 ??? Zejtra totiz budu mit AoC a tak nejak bych chtel vedet jak si AoC na tomhle systemu vede... Jinak bych taky chtel poprosit lidi co hrajou na nejnovejsich ATI kartach 3850,3870 jak jim to beha a co si muzou dovolit za nastaveni... dekuji :)
Já co slyšel, tak hra je úplně debilně optimalizovaná pro AMD a Ati části.
Mate nekdo odskouseny AoC na Windows XP pro x64 ??? Zejtra totiz budu mit AoC a tak nejak bych chtel vedet jak si AoC na tomhle systemu vede... Jinak bych taky chtel poprosit lidi co hrajou na nejnovejsich ATI kartach 3850,3870 jak jim to beha a co si muzou dovolit za nastaveni... dekuji :)
Já co slyšel, tak hra je úplně debilně optimalizovaná pro AMD a Ati části.
Mám ATI 3870X2 a kromě blikajících otazníků v inventáři nemám žádný zásadní problém. Stabilní FPS, krásně probarvený obraz - pro ATI typický. Nicméně ty ikony jsou pěkný opruz, navíc prý není úplně funkční crossfire a znám lidi co mají se stejnou kartou jako mám já problémy. Ale za ty prachy... :-)
Mate nekdo odskouseny AoC na Windows XP pro x64 ??? Zejtra totiz budu mit AoC a tak nejak bych chtel vedet jak si AoC na tomhle systemu vede... Jinak bych taky chtel poprosit lidi co hrajou na nejnovejsich ATI kartach 3850,3870 jak jim to beha a co si muzou dovolit za nastaveni... dekuji :)
Já co slyšel, tak hra je úplně debilně optimalizovaná pro AMD a Ati části.
Jj na forech pisou ze ATI maji nejake problemy
No to mi ani nerikejte... Sakra tak se na to tesim, pokud to radne nepojede beru lano a bude vymalovano...
Rekl ti uz nekdo, ze graficka karta zna pouze barvy v rozsazich 0-255 pro kazdy z barevnych kanalu a je jedno od jakeho je vyrobce? :)
"Probarveny obraz" ti muze ovlivnit tak akorat monitor :)
Nevim jak ted, ale nejaky rok zpet opravdu platilo, ze ati kresli lepe (ve smyslu kvalita obrazu ne jen barvy) a pookud vim bylo to dano kvaltnejsi cast VGA mezi vystupem DAC z cipu a konektorem. Projevovalo se to markantne pri pouziti klasickeho VGA vystupu.
quote:Originally posted by Rahman Rekl ti uz nekdo, ze graficka karta zna pouze barvy v rozsazich 0-255 pro kazdy z barevnych kanalu a je jedno od jakeho je vyrobce? :)
No tak to neplati uz hodne dlouho, tak nejak od doby prvnich woodoo. Dneska ma karta v pameti komplet geometrii sceny a urcuje jak se co nastinuje, jak se naskalujou textury a miliony jinych veci. V nekterejch pripadech urcuje i tvar polygonu (truform u atin, tesselator u dx10.neco) Takze probarveni je ze znacne casti veci karty.
Zdravim, no ja teda nejsem ani zadnej fanAtik ani NVidiot, ale tentokrat me ATI trochu zklamala, vlastnil jsem 1950pro (predtim zas hafo Nvidia karet), ktera byla naprosto bezproblemova a jen kvuli AoC a vyhodnemu upgrade (nula penez) jsem se rozhodl ve prospech ati3870, at to nema nvidia tak lehky . Pod windows XP, ale katastrofa, framerate kolem 5-15 skoro vsude a nezalezelo na nastaveni grafickych detailu, oproti kamosove 8800gt celkem mazec s vykonem smerem dolu a hlavne vetsinou pri SM3.0 okamzity crash do windows po vstupu do hry. No takze jsem si procetl ruzna fora, az sem se rozhodl zkusit to pod Vistama 64bit SP1 a tam uz je to o necem jinem, framerate vyssi a stabilni, hra nepada. Sice si myslim, ze je tam stale naky issue, ale rozhodne je to lepcejsi. Bohuzel nejsem sam, vetsina atinaru 3870cek ma problem. Holt asi pri tvorbe AoC se asi sypalo dost penez od Nvidie nebo fakt nevim .
Jinak moje konfigurace je klasika: 4GB RAM, Dualcore @3.0ghz, ASUS 3870 512mb. Takze si myslim, ze zas tak bidne by to nemelo chodit pod XP.
quote:Originally posted by Rahman Rekl ti uz nekdo, ze graficka karta zna pouze barvy v rozsazich 0-255 pro kazdy z barevnych kanalu a je jedno od jakeho je vyrobce? :)
No tak to neplati uz hodne dlouho, tak nejak od doby prvnich woodoo. Dneska ma karta v pameti komplet geometrii sceny a urcuje jak se co nastinuje, jak se naskalujou textury a miliony jinych veci. V nekterejch pripadech urcuje i tvar polygonu (truform u atin, tesselator u dx10.neco) Takze probarveni je ze znacne casti veci karty.
Ano existuje par krp od vyrobce. Vyrobce samozrejme garantuje, ze na jeho hardwaru budou vsechny vypocty odpovidat specifikaci, ale ne vzdy to dodrzi. To muze napriklad zpusobovat diry mezi sousednimi polygony (protoze ati trosku jinak bere v uvahu meze texturovych koordinatu. Resi se to samozrejme tim, ze se meze o pul pixelu posouvaji, ale i tak to obcas karta zmrsi). Kdyz si odpustime odchylky od specifikace, tak se nachazime v exaktnim digitalnim prostredi ze tkereho by mel lezt naprosto stejny obraz framebufferu.
Hardware ktery cte framebuffer a preklada ho na obrazovy signal se samozrejme drobne lisit muze, ale s tim proboha nema nic spolecneho vyrobce cipu. To je zalezitost vyrobce graficke karty (Gigabyt, MSI atd). A co ja vim tak tihle vyrobci obvykle delaji karty s cipem od ATI i od Nvidie....
Zdravim, no ja teda nejsem ani zadnej fanAtik ani NVidiot, ale tentokrat me ATI trochu zklamala, vlastnil jsem 1950pro (predtim zas hafo Nvidia karet), ktera byla naprosto bezproblemova a jen kvuli AoC a vyhodnemu upgrade (nula penez) jsem se rozhodl ve prospech ati3870, at to nema nvidia tak lehky . Pod windows XP, ale katastrofa, framerate kolem 5-15 skoro vsude a nezalezelo na nastaveni grafickych detailu, oproti kamosove 8800gt celkem mazec s vykonem smerem dolu a hlavne vetsinou pri SM3.0 okamzity crash do windows po vstupu do hry. No takze jsem si procetl ruzna fora, az sem se rozhodl zkusit to pod Vistama 64bit SP1 a tam uz je to o necem jinem, framerate vyssi a stabilni, hra nepada. Sice si myslim, ze je tam stale naky issue, ale rozhodne je to lepcejsi. Bohuzel nejsem sam, vetsina atinaru 3870cek ma problem. Holt asi pri tvorbe AoC se asi sypalo dost penez od Nvidie nebo fakt nevim .
Jinak moje konfigurace je klasika: 4GB RAM, Dualcore @3.0ghz, ASUS 3870 512mb. Takze si myslim, ze zas tak bidne by to nemelo chodit pod XP.
Opet podotykam, ze je to par let stara zkusenost. Praxe byla ale takova, ze ATI si nezridka napsala do specifikace neco uplne jineho, nez implementovala v ovladacich. Coz vicemene znamena, ze obcas nektere veci nefunguji tak, jak si programatori enginu mysli a saaakra blbe se to hleda a ohackovava. Samozrejme pokud ti v baraku sedi specialista z Nvidie ktery ma oncall vyvojare Nvidie a muze ti kdykoliv na pozdani s podobnymi problemy pomoci, tak je vyrazne jednodussi nektere zaludnosti odladit.
quote:Originally posted by Rahman Ano existuje par krp od vyrobce. Vyrobce samozrejme garantuje, ze na jeho hardwaru budou vsechny vypocty odpovidat specifikaci, ale ne vzdy to dodrzi. To muze napriklad zpusobovat diry mezi sousednimi polygony (protoze ati trosku jinak bere v uvahu meze texturovych koordinatu. Resi se to samozrejme tim, ze se meze o pul pixelu posouvaji, ale i tak to obcas karta zmrsi). Kdyz si odpustime odchylky od specifikace, tak se nachazime v exaktnim digitalnim prostredi ze tkereho by mel lezt naprosto stejny obraz framebufferu.
No to je hluboky optimismus, specifikace neurcuje pouzite algoritmy antialiasingu ani anizotropniho filtrovani. Navic kazdy vyrobce pouziva jinak velikou floating-point aritmetiku. Plus kazdy vyrobce v touze po co nejvetsi rychlostni optimalizaci dela urcite ustupky a obcas pouziva rychlejsi ale mene presne algoritmy. Takze ne, ani ve framebufferu nevypada ta sama scena u atin a nvidii stejne. Dokonce nevypada stejne ani u ruznych karet (generaci chipu) stejneho vyrobce.
quote:Originally posted by Rahman Hardware ktery cte framebuffer a preklada ho na obrazovy signal se samozrejme drobne lisit muze, ale s tim proboha nema nic spolecneho vyrobce cipu. To je zalezitost vyrobce graficke karty (Gigabyt, MSI atd). A co ja vim tak tihle vyrobci obvykle delaji karty s cipem od ATI i od Nvidie....
Akorat ze obga vyrobci maji uplne jine pozadavky na kvalitu pouzitych soucastek (nvidia to do rady 8000 nechavala ciste na vyrobcich a ti ve snaze usetrit pouzivali ten nejlevnejsi smejd - z tyhle doby pochazi vetsina hlasek o tom, jak ati ma lepsi obraz nez nv)
to je parádka ta Geforce 280 GTX :) zapnu AA na 16x a fps klesnou tak o 2fps , jsem tak nadšen že koupím ještě jednu :)
No vidis a ja po shlednuti vysledku testu do 280 rozhodne nepujdu. V rozlisenich do 1900*1200 je narust pomerne malej - je to v podstate 9800GX2 na jednom chipu. Pro mne nezajimave. Pockam si jak budou vypadat vysledky ATI a pokud ani tam nebude vysledek co by mne zaujal (i kdyz podle leaknutejch vypada 4870 zajimave) tak mne to taky bolet nebude - vsechno mne beha k me spokojenosti.
Dneska je holt doba kdy HW predbehl software a neni duvod upgradeovat.
Darkness beyond twilight, Crimson beyond blood that flows, Buried in the stream of time is where your power grows, I pledge myself to conquer all the foes who stand, before the mighty gift bestowed in my unworthy hand, Let the fools who stand before me be destroyed, by the power you and I possess... DRAGON SLAVE!
ja si jeste pockam na 4870 a uvidim... pokud bude dobra du do ni, pokud ne, tak si pockam na 4870 x2 a ta bude urcite dobra. nVidiackej maxikus kremiku si tam uz cpat nebudu. Uz sem se vylecil z takovejch uchylaren jako 2x 8800GTX v SLI kde nic nefunguje, rve to jak nasranej nosorozec, v zime nemusis zapinat topeni a v lete to nesmis zapinat :( Zatim si holt vystacim s 8800GTX.
ja si jeste pockam na 4870 a uvidim... pokud bude dobra du do ni, pokud ne, tak si pockam na 4870 x2 a ta bude urcite dobra. nVidiackej maxikus kremiku si tam uz cpat nebudu. Uz sem se vylecil z takovejch uchylaren jako 2x 8800GTX v SLI kde nic nefunguje, rve to jak nasranej nosorozec, v zime nemusis zapinat topeni a v lete to nesmis zapinat :( Zatim si holt vystacim s 8800GTX.
Máš to blbě asi větrané, mě ve SLI šlo vždycky všechno a s těma 512MB u ATI na 2560x1600 to budeš mít fakt parádní výkon :D
Na office forech lidi pisou neco o tom jak AoC vyuziva jen cast GPU cca 10-20%... To by vysvetlovalo ten naprd vykon co ma spousta lidi... Doufam ze to funcom nepodelal jako u AO kde byl uplne stejny problem, AO vyuzivalo jen par procent z grafiky...
Na office forech lidi pisou neco o tom jak AoC vyuziva jen cast GPU cca 10-20%... To by vysvetlovalo ten naprd vykon co ma spousta lidi... Doufam ze to funcom nepodelal jako u AO kde byl uplne stejny problem, AO vyuzivalo jen par procent z grafiky...
Na office forech lidi pisou neco o tom jak AoC vyuziva jen cast GPU cca 10-20%... To by vysvetlovalo ten naprd vykon co ma spousta lidi... Doufam ze to funcom nepodelal jako u AO kde byl uplne stejny problem, AO vyuzivalo jen par procent z grafiky...