quote:Originally posted by Colldor Van Tassel> jo myslis hru GW kde kazdej na high levelu vypada stejne je bud earth mage nebo fire mage a jedinej rozdil je v tom ze boty nekdo nosi cervene a nekdo tmavocervene ? soused to hraje porad, a kdyz se na to kouknu tak po meste vidim 10 do minuty stejne vypadajici lidi ... tohle je s prominutim hra uplne na hovno, co se tyce grafiky a obecne image-u. Hratelnost je fajn, ovsem v dnesni dobe nic moc ... az na te abilite a pouzivani.
Ne to bude asi jina hra. V GW zadny magove nejsou (je zde elementalist class). A co jsem mel moznost videt, tak jsou classy (ci jejich comba) co se jejich pomeru v populaci tyce velice vyvazene (az mozna na primarniho mesmera, ktereho moc lidi nehraje).
Co se tyce tveho oblekani panenenek a panacku ... - outfit meho pandulaka skutecne neni v pvp rozhodujici :)
V pvp neni to mas pravdu, ale na atmosferu a kompletni pocit to ma velky vliv. Jinak, sam dobre vis ze hry kde je jedina dobra stranka pvp moc dloucho lidi nebavi ( hra nemuze byt pvp only ... musi mit tu omacku kolem) ... coz je imho i jedna z nejvetsich minusu wow-a: nema jak udrzet lidi na vic nez 3-4 mesice.
Tak jsem se podíval na screenshoty EQ2 na oficiálních stránkách a musím říct asi toto: - textury jsou velmi detailní (ale to jsou u WoWu z té dálky taky) - pixel shadery jsou vidět - voda je daleko lepší než u WoWu - postavy vypadají jako porcelánové panenky (obličeje) - dokonalý je ten záběr s prosvítajícím světlem v kostele - lepší stíny postav
O víkendu si pustím znovu Trial of the Isle (a možná se tam dostanu za první mob :P ). Nicméně co si pamatuju, na mém HW, který pravda již poněkud zaostává (AthlonXP 1800+, Radeon 9600), ale na druhou vykopávka to také není (upgrade se bude konat až příští léto), tak EQ2 nevypadal s doporučeným nastavením o moc lépe než WoW. A framerate byla daleko horší.
Vtip je v tom, že engine WoWu se může celkem snadno zlepšit až GF6800 bude 2 generace stará šunka - vodu stačí vylepšit jedním obyč patchem - prostě udělají nové shadery - real-time výpočet stínů je velmi náročný na procesor a lze ho opět zavést jedním obyč patchem - pixel shadery na běžných texturách lze (překvapivě) také přidat, ale to vyžaduje updatovat data všech textur, takže tohle spíš jen s datadiskem, je to ale hodně práce navíc a mimo postav a hlavních bossu a nevím, jestli by výsledek byl o tolik lepší než současný stav a jestli by grafika neztratila atmosféru - zvýšení počtu polygonů se ale konat nebude, možná na postavách a i tam to není vzhledem k frekvenci masového PvP vhodné
quote:Originally posted by Kuzmik
ale troufam si tvrdit, ze jako grafik si muzu, narozdil od tebe, dovolit rict ze je neco odflaknute, nebo ze je grafika hnusna.
Tak jsem se podíval na screenshoty EQ2 na oficiálních stránkách a musím říct asi toto: - textury jsou velmi detailní (ale to jsou u WoWu z té dálky taky) - pixel shadery jsou vidět - voda je daleko lepší než u WoWu - postavy vypadají jako porcelánové panenky (obličeje) - dokonalý je ten záběr s prosvítajícím světlem v kostele - lepší stíny postav
O víkendu si pustím znovu Trial of the Isle (a možná se tam dostanu za první mob :P ). Nicméně co si pamatuju, na mém HW, který pravda již poněkud zaostává (AthlonXP 1800+, Radeon 9600), ale na druhou vykopávka to také není (upgrade se bude konat až příští léto), tak EQ2 nevypadal s doporučeným nastavením o moc lépe než WoW. A framerate byla daleko horší.
Vtip je v tom, že engine WoWu se může celkem snadno zlepšit až GF6800 bude 2 generace stará šunka - vodu stačí vylepšit jedním obyč patchem - prostě udělají nové shadery - real-time výpočet stínů je velmi náročný na procesor a lze ho opět zavést jedním obyč patchem - pixel shadery na běžných texturách lze (překvapivě) také přidat, ale to vyžaduje updatovat data všech textur, takže tohle spíš jen s datadiskem, je to ale hodně práce navíc a mimo postav a hlavních bossu a nevím, jestli by výsledek byl o tolik lepší než současný stav a jestli by grafika neztratila atmosféru - zvýšení počtu polygonů se ale konat nebude, možná na postavách a i tam to není vzhledem k frekvenci masového PvP vhodné
quote:Originally posted by Kuzmik
ale troufam si tvrdit, ze jako grafik si muzu, narozdil od tebe, dovolit rict ze je neco odflaknute, nebo ze je grafika hnusna.
Odfláknuté? Screenshoty prosím.
Taky jsem se koukal a nevim, nevim. EQ2 grafika mi prijde na urovni staricke BloodRayne :)
Textury nejsou ani tak moc detailni jako hlavne s Bump mapou (proto ten "porcelanovej" efekt)
Krajina je takova nejaka chuda - plan, sem tam strom.
Osobne se mi libi vic i stare Phantasy Star Online.
Barabariel Herbicidia - Conjurer - FFXIV:RR - [Ragnarok] @Herbicid - Champions Online, Star Trek Online
There are many worlds where I visited already Anarchy Online | Age of Conan | Warhammer Online | StarWars Galaxies | EVE | Earth&Beyond | World of Warcraft | Dungeons & Dragons Online | City of Villains and Heroes | Saga of Ryzom | Lord of the Rings Online
nj kdyz se divas na obrazek savany nemuzes se divit ze tam nejsou stromy :)
Ale jedno musim EQ2 nechat, jsou tam sloni :)
Barabariel Herbicidia - Conjurer - FFXIV:RR - [Ragnarok] @Herbicid - Champions Online, Star Trek Online
There are many worlds where I visited already Anarchy Online | Age of Conan | Warhammer Online | StarWars Galaxies | EVE | Earth&Beyond | World of Warcraft | Dungeons & Dragons Online | City of Villains and Heroes | Saga of Ryzom | Lord of the Rings Online
nj kdyz se divas na obrazek savany nemuzes se divit ze tam nejsou stromy :)
Ale jedno musim EQ2 nechat, jsou tam sloni :)
a ja jezdim na kodovi... a to bych rek,ze je skvely... je fakt, ze kdyby byli ve WoW sloni tak by ke me byla zena mozna hodnejsi kdyz u toho vysedavam ;-) (ma desne rada slony)
Zda se, ze kazdy chape pod pojmem "pekna grafika" neco jineho .)
Nekomu staci mit bumpmapu na kazdym objektu. Vzdyt je to tak cool, nebo ne? :)
Barabariel Herbicidia - Conjurer - FFXIV:RR - [Ragnarok] @Herbicid - Champions Online, Star Trek Online
There are many worlds where I visited already Anarchy Online | Age of Conan | Warhammer Online | StarWars Galaxies | EVE | Earth&Beyond | World of Warcraft | Dungeons & Dragons Online | City of Villains and Heroes | Saga of Ryzom | Lord of the Rings Online
ten prvni obrazek se mi nelibi, hlavne to obleceni je hrozny... ten druhy uz je hezci, "dresy" pekny, ale co se mi vazne libi je kuze, oblicej i odhalene casti tela jsou pekne.
no ale spis sem chtel videt tu uzasnou krajinu, z tech dvou screenu se to neda posoudit...
Ale jak je vidět, musíš mít na to nadupaný počítač, protože to co linknul Pertha není grafika ani na úrovni 3 roky starého Morrowindu a troufl bych si říct, že první obrázek je v možnostech Quake3 enginu...
Ale jak je vidět, musíš mít na to nadupaný počítač, protože to co linknul Pertha není grafika ani na úrovni 3 roky starého Morrowindu a troufl bych si říct, že první obrázek je v možnostech Quake3 enginu...
ano to jsou obrazky jak vypada hra treba na pocitaci amd 2000+ 1gb ram a radeon 9800 pro s nastavenim tak aby to behalo celkem vpohode i na raidu
na lepsich to samozrejme vypada jeste radove lip a na horsich radove hur, tak je eq2 delanej
Rock is overpowerd, please nerf. Paper is fine. Yours, Scissors.
Ale jak je vidět, musíš mít na to nadupaný počítač, protože to co linknul Pertha není grafika ani na úrovni 3 roky starého Morrowindu a troufl bych si říct, že první obrázek je v možnostech Quake3 enginu...
ten prvni obrazek se mi nelibi, hlavne to obleceni je hrozny... ten druhy uz je hezci, "dresy" pekny, ale co se mi vazne libi je kuze, oblicej i odhalene casti tela jsou pekne.
prvni je kvuli tem satum jsou to saty za level25 guildy , kterej MDK melo prvni na serveru
ten druhej je fajnovej obrazek pote co jsme dodelali hezkous erii questu kde je na konci odmenou moznost promeny do upira
Rock is overpowerd, please nerf. Paper is fine. Yours, Scissors.
Barabariel Herbicidia - Conjurer - FFXIV:RR - [Ragnarok] @Herbicid - Champions Online, Star Trek Online
There are many worlds where I visited already Anarchy Online | Age of Conan | Warhammer Online | StarWars Galaxies | EVE | Earth&Beyond | World of Warcraft | Dungeons & Dragons Online | City of Villains and Heroes | Saga of Ryzom | Lord of the Rings Online
Koukám to bylo keců kolem technologií. Ale jak dojde na screenshoty, EQ2 najednou klidí pozice a máme tu výmluvy na "možnosti grafických nastavení".
kde ? ja odkazy na screenshoty dal k tomu jsou na oficialnim webu :) a i to co jsem dal ja ma detaily narozdil od toho co postl herbicid tam jaksi zadny detaily nejsou
Rock is overpowerd, please nerf. Paper is fine. Yours, Scissors.
Koukám to bylo keců kolem technologií. Ale jak dojde na screenshoty, EQ2 najednou klidí pozice a máme tu výmluvy na "možnosti grafických nastavení".
kde ? ja odkazy na screenshoty dal k tomu jsou na oficialnim webu :) a i to co jsem dal ja ma detaily narozdil od toho co postl herbicid tam jaksi zadny detaily nejsou
Ty me snad chlape nakonec donutis objet pulku Azerothu a na sshotovat svetelne efekty na ogrech, glowing na Murlocich atd :)
A jestli ani tady: http://www.capitol.cz/~hk/wow/Darnassus2.jpg nevidis detaily v texturach, tak jsi bud predpojatej, nebo zralej na navstevu ocniho lekare :) Obzvlaste doporucuju k pozornosti odrazy slunce na stitech warrioru a shamanu :)
Barabariel Herbicidia - Conjurer - FFXIV:RR - [Ragnarok] @Herbicid - Champions Online, Star Trek Online
There are many worlds where I visited already Anarchy Online | Age of Conan | Warhammer Online | StarWars Galaxies | EVE | Earth&Beyond | World of Warcraft | Dungeons & Dragons Online | City of Villains and Heroes | Saga of Ryzom | Lord of the Rings Online
herb: Ono nejde jen o detaily na texturach, ale i o detailnost prostredi... staci se podivat na tve screeny interieru - spousta serpeticek a drobnosti.
Tragedy "Killing is my business... ...and business is good!"
Co to je za trapne rozliseni? 800x600? A nechapu jak se nekomu muze libit postavicka slozena z "10"ti polygonu (zvlaste undeadi sou desni). A co se tyce barevnosti ani nemluve... Tahle hra hyri az neskutecne barvama, ze si musim ztmavovat monitor aby mi pak nesviltili oci.
quote:Originally posted by Pedro Co to je za trapne rozliseni? 800x600? A nechapu jak se nekomu muze libit postavicka slozena z "10"ti polygonu (zvlaste undeadi sou desni). A co se tyce barevnosti ani nemluve... Tahle hra hyri az neskutecne barvama, ze si musim ztmavovat monitor aby mi pak nesviltili oci.
Sice je to jenom vykrik do tmy, ale odpovim ti :) Rozliseni je, jak jsi si mohl pres contextove menu na pravem tlacitku sam zjistit 1152 x 864 pixels, vic jsem ze sve staricke 17ky nedostal. A protoze uz ji vypovedeli barvy, cti obraz byl vic do modra nez mel byt :) tak od stredy jedu na novem uzasnem 19'' LCD v 1280x1024 :)
Mozna proto, ze ne kady definuje kvalitu hry podle poctu polygonu na model/scenu :)
Barabariel Herbicidia - Conjurer - FFXIV:RR - [Ragnarok] @Herbicid - Champions Online, Star Trek Online
There are many worlds where I visited already Anarchy Online | Age of Conan | Warhammer Online | StarWars Galaxies | EVE | Earth&Beyond | World of Warcraft | Dungeons & Dragons Online | City of Villains and Heroes | Saga of Ryzom | Lord of the Rings Online
Co to je za trapne rozliseni? 800x600? A nechapu jak se nekomu muze libit postavicka slozena z "10"ti polygonu (zvlaste undeadi sou desni). A co se tyce barevnosti ani nemluve... Tahle hra hyri az neskutecne barvama, ze si musim ztmavovat monitor aby mi pak nesviltili oci.
Jak uz sem napsal vyse... WoW neni hra pro "polygon countery", ale pro lidi, kteri dokazi ocenit styl a originalitu. Nemuzu si pomoct, ale nevidim souvislost mezi "high-poly-model" a "pekna grafika". Napriklad takovy Metal Gear Solid 2 na PS2 ma odhadem polovinu polygonu co postavy ve WoW a presto to jsou ty nejzivejsi a nejrealistictejsi postavy, jake jsem ve hre videl. BoulderDash mel snad 20 pixelu a je 1000x emotivenjsi nez jakykoli charakter z EQ2.
Tragedy "Killing is my business... ...and business is good!"
to ze je tam vzhled potvory kterej je nesrovnatelne lepsi - beznej prumernej drak nez onyxia ani nekomentuju
No tak to jsi trochu prepisk ne? Jak mam ze statiskyho obrazku poznat animaci svihu zbrane? A nemyslim ze zrovna to je vec kterou by jsi mohl vyzdvihovat, nebo mas pocit ze ve WoWu jsou animace boju nejake odflaknute? CO prosimte hrajes za classu ze jsi si nevsiml ze kdyz ti mob paryruje tak ti OPRAVDU paryruje atp.
BTW: Ten model draka je "terrible" a o tom ze ma na sobe celou jednu univerzalni texturu ktera vypada ze ma zakladni rozmer tak 20x20px radsi ani nemluve. Srovnavat neco takovehleho s modelama draku ve WoWu se ani neda :)))
Barabariel Herbicidia - Conjurer - FFXIV:RR - [Ragnarok] @Herbicid - Champions Online, Star Trek Online
There are many worlds where I visited already Anarchy Online | Age of Conan | Warhammer Online | StarWars Galaxies | EVE | Earth&Beyond | World of Warcraft | Dungeons & Dragons Online | City of Villains and Heroes | Saga of Ryzom | Lord of the Rings Online
Co to je za trapne rozliseni? 800x600? A nechapu jak se nekomu muze libit postavicka slozena z "10"ti polygonu (zvlaste undeadi sou desni). A co se tyce barevnosti ani nemluve... Tahle hra hyri az neskutecne barvama, ze si musim ztmavovat monitor aby mi pak nesviltili oci.
Jak uz sem napsal vyse... WoW neni hra pro "polygon countery", ale pro lidi, kteri dokazi ocenit styl a originalitu. Nemuzu si pomoct, ale nevidim souvislost mezi "high-poly-model" a "pekna grafika". Napriklad takovy Metal Gear Solid 2 na PS2 ma odhadem polovinu polygonu co postavy ve WoW a presto to jsou ty nejzivejsi a nejrealistictejsi postavy, jake jsem ve hre videl. BoulderDash mel snad 20 pixelu a je 1000x emotivenjsi nez jakykoli charakter z EQ2.
ano nekdo dokaze jako umeni plne stylu a originality ocenit dokonce hovno vytoceny do spravne elipsy
Rock is overpowerd, please nerf. Paper is fine. Yours, Scissors.
a teda vazne nevim kde ty na tvym obrazku vidis detaily
Zjevne mas pocit ze detail=bumpmapa :) Ne, neneni tomu tak. Zkus si bumpmapy vypnout a hned uvidis co z tech "Detailnich" textur zbyde :)
Ne, WoW je nema zcela umyslne, protoze nezapadaji do graficky zvloleneho stylu.
Barabariel Herbicidia - Conjurer - FFXIV:RR - [Ragnarok] @Herbicid - Champions Online, Star Trek Online
There are many worlds where I visited already Anarchy Online | Age of Conan | Warhammer Online | StarWars Galaxies | EVE | Earth&Beyond | World of Warcraft | Dungeons & Dragons Online | City of Villains and Heroes | Saga of Ryzom | Lord of the Rings Online
to ze je tam vzhled potvory kterej je nesrovnatelne lepsi - beznej prumernej drak nez onyxia ani nekomentuju
No tak to jsi trochu prepisk ne? Jak mam ze statiskyho obrazku poznat animaci svihu zbrane? A nemyslim ze zrovna to je vec kterou by jsi mohl vyzdvihovat, nebo mas pocit ze ve WoWu jsou animace boju nejake odflaknute? CO prosimte hrajes za classu ze jsi si nevsiml ze kdyz ti mob paryruje tak ti OPRAVDU paryruje atp.
BTW: Ten model draka je "terrible" a o tom ze ma na sobe celou jednu univerzalni texturu ktera vypada ze ma zakladni rozmer tak 20x20px radsi ani nemluve. Srovnavat neco takovehleho s modelama draku ve WoWu se ani neda :)))
ono staci se podivat na nejakej raid , bud je to tak ze vsichni vcetne magu priestu warlocku atd kouzli ta sama kouzla , a nebo ma wow jednu animaci pro vsechno a dava na to akorat jinou barvu ?
Rock is overpowerd, please nerf. Paper is fine. Yours, Scissors.
to ze je tam vzhled potvory kterej je nesrovnatelne lepsi - beznej prumernej drak nez onyxia ani nekomentuju
No tak to jsi trochu prepisk ne? Jak mam ze statiskyho obrazku poznat animaci svihu zbrane? A nemyslim ze zrovna to je vec kterou by jsi mohl vyzdvihovat, nebo mas pocit ze ve WoWu jsou animace boju nejake odflaknute? CO prosimte hrajes za classu ze jsi si nevsiml ze kdyz ti mob paryruje tak ti OPRAVDU paryruje atp.
BTW: Ten model draka je "terrible" a o tom ze ma na sobe celou jednu univerzalni texturu ktera vypada ze ma zakladni rozmer tak 20x20px radsi ani nemluve. Srovnavat neco takovehleho s modelama draku ve WoWu se ani neda :)))
ono staci se podivat na nejakej raid , bud je to tak ze vsichni vcetne magu priestu warlocku atd kouzli ta sama kouzla , a nebo ma wow jednu animaci pro vsechno a dava na to akorat jinou barvu ?
Vsichni kouzli ta sama osvedcena kouzla...
EDIT: Ted mi doslo co vlastne jsi chtel rict :) To by me zajimalo z ceho tenhle dojem mas. Shadow bolt od Warlocka vypada samozrejme stejne jako shadow bolt od priesta, je to precejenom furt shadow bolt :) Fireball od Impa vypda stejne jako fireball od maga ci z totemu, je to porad jenom fireball :) Rain of fire ROZHODNE nevypada jako Rain of Frost
Docela by me zajimalo ktera RUZNA kouzla vypadaji stejne. Povidej, zajima me to :)
BTW: Pro maximalni vychutnani grafiky doporucuju vypnout LOD :) (V raidu zase naopak zapnout :))
Barabariel Herbicidia - Conjurer - FFXIV:RR - [Ragnarok] @Herbicid - Champions Online, Star Trek Online
There are many worlds where I visited already Anarchy Online | Age of Conan | Warhammer Online | StarWars Galaxies | EVE | Earth&Beyond | World of Warcraft | Dungeons & Dragons Online | City of Villains and Heroes | Saga of Ryzom | Lord of the Rings Online
me to pro potreby bezneho hrani (kdy je kamera v urcite vzdalenosti od sceny) vice nez dostacuje, ... kdyz budu zkoumat kazdou texturu znistim ze pulka z nich ma vazne ponekud nizky rozliseni a sou rozmaznuty ... co na tom kdyz dohromady a z "beznyho" pohledu to vypada moc hezky
[Stilgar] Usul, we have wormsign the likes of which even God has never seen.
Ked je rec o provnavani grafiky.. Hral som EQ2 trial of isle a ta grafika nic moc. Postavy su plasticke a umele, pripadaju mi este menej uveritelne ako cartoonove postavy z WoW. Prostredie je v EQ2 pekne ale modely postav nula bodov.
Ultima Online - Kelevar - Elessar (retired) Dark Age of Camelot US - Gareth - Alderienne [eldritch] (retired) World of Warcraft EU- Drak'thul/Horde - Jaskynka [blood elf hunter] (retired)
( a ted prijde na radu "argument" s orezanosti dema oproti full verzi ;)))
Barabariel Herbicidia - Conjurer - FFXIV:RR - [Ragnarok] @Herbicid - Champions Online, Star Trek Online
There are many worlds where I visited already Anarchy Online | Age of Conan | Warhammer Online | StarWars Galaxies | EVE | Earth&Beyond | World of Warcraft | Dungeons & Dragons Online | City of Villains and Heroes | Saga of Ryzom | Lord of the Rings Online
( a ted prijde na radu "argument" s orezanosti dema oproti full verzi ;)))
Argument prist moze, ja to uz dalej citat nebudem. ;-) V tom deme ktore malo mimochodom viac nez 1gb vypadali postavy rovnako hnusne UMELO ako na akomkolvek screenshote co som videl takze je to jedno..
Ultima Online - Kelevar - Elessar (retired) Dark Age of Camelot US - Gareth - Alderienne [eldritch] (retired) World of Warcraft EU- Drak'thul/Horde - Jaskynka [blood elf hunter] (retired)
Musím podotknout, že u předposledního nastavení hra upozorňuje, že to je velmi náročné na výkon a u posledního, že na to pravděpodobně nestační ani nejlepší současný hardware.
Bumpmapping ale dělá divy a je to jednoznačně trend do budoucna. Detaily, které jsou díky němu dosažené jsou skutečně vynikající: http://www.sweb.cz/tharn/WoWvsEQ2/EQ2_08.jpg (úroveň detailů jako obrázek 05)
a teda vazne nevim kde ty na tvym obrazku vidis detaily
1. Veškerý detail je tvořen pouze bump-mappingem 2. Ten kostlivec je tak poďobkovaný, že vypadá, že za chvilku ztrouchniví 3. Jílec meče vypadá jak odfláknutá kovářská práce 4. Ty výšivky na brnění sedí spíš na královský ples než na krvavé bitvy s monstry - takhle si představuju dobře udělané brnění s bump-mappingem: http://www.morrowind.com/images/art/obliv/obliv03B.jpg 5. Nějak zapomněli bump-mappnout tu texturu nad podlahou a je to sakra znát 6. Stromy v dáli jsou takové rozmazané, těžko hodnotit
perthiku s tema tvejma screenama je ten problem ze je nikdy nikdo nevidel se hybat krome toho cloveka kterej to pri jednom 1 fps nekde na jejich main kompu fotil. A to tam mel 2 postavy. Za sebe muzu rict ze ofic screenshoty z eq2 se mi libi mnohem vic nez screenshoty ze hry wowu ;) jenze kdyz jsem hral eq2 tak se mi ani jednou nestalo ze bych nekam bezel dival se kolem sebe a rikal si ty jo to je nadhera, a ve wow se mi to pri prozkoumavani novejch zon obcas stava. Driv kdyz jsem vychazel jen ze sceenshotu se mi grafika wowu primo hnusila, nastesti ze hry samotne mam jiny dojem, lepsi nez z eq2.
Musím podotknout, že u předposledního nastavení hra upozorňuje, že to je velmi náročné na výkon a u posledního, že na to pravděpodobně nestační ani nejlepší současný hardware.
Bumpmapping ale dělá divy a je to jednoznačně trend do budoucna. Detaily, které jsou díky němu dosažené jsou skutečně vynikající: http://www.sweb.cz/tharn/WoWvsEQ2/EQ2_08.jpg (úroveň detailů jako obrázek 05)
quote:Originally posted by Tharn Ty výšivky na brnění sedí spíš na královský ples než na krvavé bitvy s monstry - takhle si představuju dobře udělané brnění s bump-mappingem: http://www.morrowind.com/images/art/obliv/obliv03B.jpg
/clap, nemůžu dočkat... Sice padne milion za upgrade stroje, ale za Morrowind to stát bude.