Diskuzní klub hráčů online her
Home | Profile | Novy ucet | Active Topics | Active Polls | Members | Private Messages | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

.
 All Forums
 Připravované hry a novinky
 Připravované online hry
 El Somni Quas
 New Topic  New Poll New Poll
 Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Demostenes
Junior Member

818 Posts

Posted - 28/02/2015 :  15:17:14  Show Profile  Send Demostenes an ICQ Message Send Demostenes a Private Message  Reply with Quote


Dnes byl otevřen web nástupce Endoru, El Somni Quas.

V čem je ESQ odlišné od současného mainstreamu:

  • Žádná inflace herních hodnot. Také nesnášíte, když investujete stovky hodin do získání nějaké výhody a s novým datadiskem je to skoro zadarmo? Nemáte rádi, když neustále roste síla artefaktů a ty starší jsou za chvíli bezcenné? Tak toto se v ESQ nestane, naším cílem je udržování hodnot. Samozřejmě hra postupem času poroste, ale směrem do rozsahu a pestrosti, nekoliv zvyšovaním síly.

  • Hra je založena na vašich dovednostech. Obzvláště pak PvP. Musíte se naučit jak uhýbat, mířit, přemýšlet nad tím, jaké kouzlo a kdy použijete. Postavu si i nadále trénujete, ale vliv jejího levelu není tak velký, jak je dnes zvykem. Nebudete imunní vůčí hráčům a obludám o pár levelů níže.


  • Old school PvE. Žádné lineární dungeony, ale bludiště plná tajných tlačítek a pastí. Obtížnost škálovaná více přes AI než posilováním oblud. Pochopitelně můžete zranit vaši partu špatně cíleným kouzlem.


  • Vybalancované PvP/PvE/crafting. Na základě dlouholetých zkušeností víme, že jedno bez druhého nemůže dlouhodobě fungovat.

  • Full loot. Pokud zemřete, můžete příjít o vše, co máte s sebou. Nepodporujete PK a nenoste mithril tam, kde stačí železo. A ano, PK, kromě měststké guard zony nejste nikde v bezpečí. Bojíte se? Měli byste.



  • Ekonomika založena na craftingu. U vendorů koupíte jen základní výbavu. Hlavním zdrojem je crafting.


  • Housing. Můžete si pronajmout nebo koupit dům a postupně si ho vybavovat. A skladovat tam své zlato.


  • Boj se zbraněmi na větší vzdálenost probíhá z vlastního pohledu hráče, při použití zbraní na krátkou vzdálenost může hrác využít pohledu třetí osoby, stejně jako mimo boj. Můžete se připlížit k těm, kteří nebudou opatrní.


  • Rozhodně ne epické. Žádné obří meče a gigantické boty, žádné disco světelné efekty, zásahy za 10 miliard HP, dokonce ani růžový koně. Grafický styl je realistický, tak jak jen pro fantasy MMO může být.



Více na www.esqgame.com nebo https://www.facebook.com/esqgame



Edited by - Demostenes on 02/03/2015 16:44:25

Rodier
Moderator

StavkaDJu

4328 Posts

Posted - 28/02/2015 :  18:19:06  Show Profile  Visit Rodier's Homepage  Send Rodier an ICQ Message Send Rodier a Private Message  Reply with Quote
Tak ja zacnu.

Co se stalo s tim, ze nove hry jsou komercni sracka.

Ze 3D grafika je na hovno, zbytecna a komercni sracka.

Ze kdo hraje nove 3D mmorpg je curak a ty by ses toho nikdy nezucastnil.

Tvoje slova par let zpet na Endor fore.


Jo a co si udelal m.c. sugest ze takovej skvelej clovek se podili na necem kde jsi ty?


First of all, who cares? Goodbye! Don't let the door hit you in the ass when you leave!
Secondly, you will still buy this. Stop fishing for attention you lonely little troll.
Go to Top of Page

Demostenes
Junior Member

818 Posts

Posted - 28/02/2015 :  18:36:55  Show Profile  Send Demostenes an ICQ Message Send Demostenes a Private Message  Reply with Quote
10 let te clovek nevidi a stale tolik nenavisti. Docela by me zajimalo, co jsem ti udelal, ale fakt si to nepamatuju

quote:
Originally posted by Rodier

Tak ja zacnu.

Co se stalo s tim, ze nove hry jsou komercni sracka.



ESQ není cílena na mainstream.
quote:

Ze 3D grafika je na hovno, zbytecna a komercni sracka.



A proto je fajn si to udělat po svém a nekomercne.
quote:

Ze kdo hraje nove 3D mmorpg je curak a ty by ses toho nikdy nezucastnil.
Tvoje slova par let zpet na Endor fore.



Vážně? Link prosím, protože tohle jsem určitě neřekl. Endor forum se nepromazava, takze to jiste dokazes najit.

quote:

Jo a co si udelal m.c. sugest ze takovej skvelej clovek se podili na necem kde jsi ty?



Tak se ho zeptej ne?



Edited by - Demostenes on 28/02/2015 18:54:14
Go to Top of Page

Rodier
Moderator

StavkaDJu

4328 Posts

Posted - 28/02/2015 :  19:15:28  Show Profile  Visit Rodier's Homepage  Send Rodier an ICQ Message Send Rodier a Private Message  Reply with Quote
Me se to nechce hledat.. ale kazdej vi jakej jsi kladl odpor na 3D v mmorpg :)

V kazdem pripade sem zvedavej. Kdyby to aspon trosku chytlo zaslou slavu z UO bylo by to fajn.

Bohuzel faktem je, ze dnesni mmorpg diky 3D uz nemaj tu atmosferu.


First of all, who cares? Goodbye! Don't let the door hit you in the ass when you leave!
Secondly, you will still buy this. Stop fishing for attention you lonely little troll.
Go to Top of Page

Demostenes
Junior Member

818 Posts

Posted - 28/02/2015 :  20:01:24  Show Profile  Send Demostenes an ICQ Message Send Demostenes a Private Message  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Rodier

Bohuzel faktem je, ze dnesni mmorpg diky 3D uz nemaj tu atmosferu.



3D singlovky atmosferu maji. Napriklad prave proto, ze dungeony nejsou dalnice, kde projedou 4 kamiony vedle sebe. A to jeden z duvodu, proc cela ESQ jede graficky stylem spise jako singlovka.

Bylo by naopak velmi dobre se zamyslet a pokusit se identifikovat dalsi duvody, proc nemaji 3d MMO hry atmosferu, protoze my s tim muzeme neco udelat. Grafika je nase, server je nas, klient je nas, jinymi slovy muzeme implementovat cokoliv.



Edited by - Demostenes on 28/02/2015 20:02:10
Go to Top of Page

M.C warior
Moderator

me

1073 Posts

Posted - 28/02/2015 :  21:12:05  Show Profile  Visit M.C warior's Homepage  Send M.C warior an ICQ Message Send M.C warior a Private Message  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Rodier
Jo a co si udelal m.c. sugest ze takovej skvelej clovek se podili na necem kde jsi ty?



zavolal mi

https://www.facebook.com/esqgame
Go to Top of Page

elidor
Administrator

1331 Posts

Posted - 01/03/2015 :  09:47:24  Show Profile  Visit elidor's Homepage  Send elidor an ICQ Message Send elidor a Private Message  Reply with Quote
screensoty vypadaji moc pekne, mate nejake video, klidne jen par minut idealne od par cinnosti trochu? (pve, pvp, craft)

Byl jsem zmateny a nejisty, jsem sice porad zmateny a nejisty, ale v mnohem vyssi rovine.. [Pratchett]
Go to Top of Page

elidor
Administrator

1331 Posts

Posted - 01/03/2015 :  10:24:00  Show Profile  Visit elidor's Homepage  Send elidor an ICQ Message Send elidor a Private Message  Reply with Quote
btw umoznite uzivatelum fora pouzivat jiny skin nez mate nyni? Dale nechapu, ze i v roce 2015 kdy ma snad kazdy sirokouhly monitor se snazite omezovat sirku fora a ve vysledku clovek vidi 2/3 monitoru prazdne a uprostred tenkou nudli s desnym designem (cerny podklad a bile pismo opravdu neni to co vetsina lidi preferuje).

Byl jsem zmateny a nejisty, jsem sice porad zmateny a nejisty, ale v mnohem vyssi rovine.. [Pratchett]
Go to Top of Page

celdric
Average Member

1613 Posts

Posted - 01/03/2015 :  14:50:39  Show Profile  Send celdric an ICQ Message Send celdric a Private Message  Reply with Quote
oprav link na stranky hry v prvnim postu... pri kliknuti v google chrome se mi to neotevre, protoze to nakonci prilepi podivny dvojznak (%2C)

edit: a mozna by nebylo spatny se zminit, ze se zatim jedna o PRIPRAVOVANY projekt, ktery zatim neni ke hrani...

no mmo

Edited by - celdric on 01/03/2015 14:56:08
Go to Top of Page

Demostenes
Junior Member

818 Posts

Posted - 01/03/2015 :  15:32:08  Show Profile  Send Demostenes an ICQ Message Send Demostenes a Private Message  Reply with Quote
quote:
Originally posted by elidor

screensoty vypadaji moc pekne, mate nejake video, klidne jen par minut idealne od par cinnosti trochu? (pve, pvp, craft)



Momentalne mame prichystane dalsi screeny, video chystame, ale zatim ve forme pruletu krajinou, mesty, dungy...Videa z gameplay prijdou pak, tam se jeste musi dost odpracovat (mava vyvojarum).

Link opraven, ze se jedna o dev je napsane jiz v tom welcome screenu, ale pridal jsem to i na webu.


Go to Top of Page

Demostenes
Junior Member

818 Posts

Posted - 01/03/2015 :  15:44:58  Show Profile  Send Demostenes an ICQ Message Send Demostenes a Private Message  Reply with Quote
quote:
Originally posted by elidor

btw umoznite uzivatelum fora pouzivat jiny skin nez mate nyni? Dale nechapu, ze i v roce 2015 kdy ma snad kazdy sirokouhly monitor se snazite omezovat sirku fora a ve vysledku clovek vidi 2/3 monitoru prazdne a uprostred tenkou nudli s desnym designem (cerny podklad a bile pismo opravdu neni to co vetsina lidi preferuje).




S tou ergonomii chci jeste neco udelat. Povolil jsem zapnout prosilver, ale fakt bez garance funkcnosti, dost veci je do fora dodelavanych a nemusi to v jine sablone fungovat.


Go to Top of Page

elidor
Administrator

1331 Posts

Posted - 02/03/2015 :  10:57:48  Show Profile  Visit elidor's Homepage  Send elidor an ICQ Message Send elidor a Private Message  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Demostenes
S tou ergonomii chci jeste neco udelat. Povolil jsem zapnout prosilver, ale fakt bez garance funkcnosti, dost veci je do fora dodelavanych a nemusi to v jine sablone fungovat.



dekuju.

reknete soucasne o projektu vic?
co bude s Endorem? (hadam ze oficialne pobezi soubezne, ale vas cil bude pretahnout komunitu ..)
bude hra zcela zdarma, nebo uvazujete o jakekoliv forme financovani?
hra ma byt "ultimou" v lepsi grafice?
jake mate technicke zazemi? co pouzivate za engine a proc?
v cem ma byt projekt pro potencialni hrace zajimavy? (oproti jinym hram)
ma sanci projekt, kde existuje full loot v dobe, kdy vetsina hracu absolutne odmita jakoukoliv penalizaci v pripade smrti - o ztrate equipu nemluve? (imho realita dnesni herni komunity)
v jake fazi vyvoje jste? kdy cca predpokladate (realisticky) spusteni projektu pro testery a pote pro hrace?
uvazujete i o quest gm, nebo naopak pouze stale / dynamicky generovane questy?

dalsi otazky se urcite vyroji az reknete o projektu vice ..
sam za sebe se tesim, body v prvnim postu jsou vic nez lakave



Byl jsem zmateny a nejisty, jsem sice porad zmateny a nejisty, ale v mnohem vyssi rovine.. [Pratchett]

Edited by - elidor on 02/03/2015 10:59:20
Go to Top of Page

Demostenes
Junior Member

818 Posts

Posted - 02/03/2015 :  12:09:02  Show Profile  Send Demostenes an ICQ Message Send Demostenes a Private Message  Reply with Quote
quote:
Originally posted by elidor

quote:
Originally posted by Demostenes
S tou ergonomii chci jeste neco udelat. Povolil jsem zapnout prosilver, ale fakt bez garance funkcnosti, dost veci je do fora dodelavanych a nemusi to v jine sablone fungovat.



reknete soucasne o projektu vic?
co bude s Endorem? (hadam ze oficialne pobezi soubezne, ale vas cil bude pretahnout komunitu ..)

- pobezi soubezne. Vnucovat prechod nikomu nebudeme, at si kazdy hraje kde chce jak chce. Cely projekt bude cilen uz celosvetove, ceska komunita je prilis mala, aby uzivila vetsi projekt.

bude hra zcela zdarma, nebo uvazujete o jakekoliv forme financovani?

- Financovani musi byt, uz jen z toho duvodu, ze vyvoj a licence neco stoji. Osobne bych nejradeji model typu fixni platba za mesic, protoze je nejvice fer a je jistota, ze nijak neovlivni hru. Mikrostransakce a podobne maji potencial sklouznout do pay for win a je tezke to ohlidat. Nicmene pokud bude komunita preferovat mikrotrasakce, ma je mit. Pro nas dobry, statisticky se vybere mnohem vice penez.

hra ma byt "ultimou" v lepsi grafice?

- Ano, presneji receno Endorem v lepsi grafice, ale budou tam urcite zmeny prave kvuli 3d. Hlavni zmena bude prechod z tabulatorovaciho combatu na combat typu Darkfall.

jake mate technicke zazemi? co pouzivate za engine a proc?

- Takove jake si koupime, takze co bude potreba. Server i klient vetsinou C++, jako renderer pouzivame Unigine (Valley benchmark), protoze je to jediny engine na trhu, na kterem se da rozumne vyvyjet open world MMO (plnohodnotny streaming, optimalizace pro sceny s tisicema objektu, schopnost plynuleho prechodu z vysky nekolik km na 1cm, zadny problemy s dohledem 20km+, podpora terenu 256x256km+ a pod, napriklad CryEngine pada pri terenu vetsim jak 8x8km, novy Endor ma 12x12). Predtim jsme jeli na Unity3D (pro), ale meli jsme ohromne problemy s performance a stabilitou (vetsina vyvojoveho casu sla do workaroundu na Unity bugy a vyvyjeni funcionalit, ktere ma kazdy velky engine out of box), takze jsme presli na Unigne a to samo o sobe nas poslalo o rok dopredu, protoze to v zakladu umi spoustu veci, ktere v Unity3D dodnes nejsou. A hlavne performance je nesrovnatelna, scena ktera delala na Unity 5FPS dela na Uniginu 50FPS. Unigine je sice o rad drazsi, ale vyplatilo se to.

v cem ma byt projekt pro potencialni hrace zajimavy? (oproti jinym hram)

- prave v tom, ze to neni epicky mainstream, ale ozivuje oldschool system hrani. Na trhu v podstate neni jedina MMO, ktera by toto splnovala, nejvice se tomu blizi EVE online a to je scifi. Darkfall se meni a k horsimu. Dalsi zasadni rozdil je ten, ze je to MMO s grafickym stylem single hry. Zadne dungy, kde projedou vedle sebe 4 kamiony. Jinymi slovy bude to mit ohromny dopad na to jak hrat (a atmosferu). Parta 50 lidi nezmuze nic, kdyz je chodba uzka 1 metr, stejne musi postupne.

ma sanci projekt, kde existuje full loot v dobe, kdy vetsina hracu absolutne odmita jakoukoliv penalizaci v pripade smrti - o ztrate equipu nemluve? (imho realita dnesni herni komunity)

- Myslime si ze ma, viz zmineny Darkfall. Komunita kolem Darkfallu neni mala a obecne jim vadi posun na mainstream. Samozrejme ze takovych hracu je zlomek, ale nejsme velka firma, nestalo nas to 200m dolaru, takze nemusime (a nechceme) cilit na mainstream jako oni, aby to dostali zpet. A to 1 komercne nezajimave procento hracu je pro nas zajimave, protoze v absolutnich cislech se porad bavime o nekolika desitkach tisicich lidi, kterym oldschool MMO chybi.

v jake fazi vyvoje jste? kdy cca predpokladate (realisticky) spusteni projektu pro testery a pote pro hrace?

-pocitam alfu za cca rok, ale zmenit se muze spousta veci. Pokud by vysel Kickstarter, tak mnohem rychleji.

uvazujete i o quest gm, nebo naopak pouze stale / dynamicky generovane questy?

-System quest GM je osvedceny a ESQ nikdy nebude hra s milionem hracu, takze je i zaveditelny. Tedy ano, urcite to planujeme.





Edited by - Demostenes on 02/03/2015 12:32:51
Go to Top of Page

M.C warior
Moderator

me

1073 Posts

Posted - 06/03/2015 :  11:23:33  Show Profile  Visit M.C warior's Homepage  Send M.C warior an ICQ Message Send M.C warior a Private Message  Reply with Quote
Informace o ESQ na Keengameru.

ČJ - http://www.keengamer.com/Articles/View/9883
AJ - http://www.keengamer.com/Articles/View/9882

https://www.facebook.com/esqgame
Go to Top of Page

M.C warior
Moderator

me

1073 Posts

Posted - 08/03/2015 :  21:59:09  Show Profile  Visit M.C warior's Homepage  Send M.C warior an ICQ Message Send M.C warior a Private Message  Reply with Quote
V galerii na webu ESQ a na FB profilu jsou dnes nové obrázky :)

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.1690896374470825.1073741831.1635679099992553&type=1

https://www.facebook.com/esqgame
Go to Top of Page

Demostenes
Junior Member

818 Posts

Posted - 16/03/2015 :  10:16:36  Show Profile  Send Demostenes an ICQ Message Send Demostenes a Private Message  Reply with Quote
quote:
Originally posted by elidor

btw umoznite uzivatelum fora pouzivat jiny skin nez mate nyni? Dale nechapu, ze i v roce 2015 kdy ma snad kazdy sirokouhly monitor se snazite omezovat sirku fora a ve vysledku clovek vidi 2/3 monitoru prazdne a uprostred tenkou nudli s desnym designem (cerny podklad a bile pismo opravdu neni to co vetsina lidi preferuje).




Ergonomie byla trosku upravena, barvy zmeneny podle http://paletton.com/#uid=50X0u0k3R393-ir3jbnce3fj43r , na roztahovani se pracuje. ctrl+f5 na forum, je to nacachovany.



Edited by - Demostenes on 16/03/2015 10:20:37
Go to Top of Page

M.C warior
Moderator

me

1073 Posts

Posted - 17/03/2015 :  09:05:20  Show Profile  Visit M.C warior's Homepage  Send M.C warior an ICQ Message Send M.C warior a Private Message  Reply with Quote
Diggy diggy hole ..

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.1695268210700308.1073741832.1635679099992553&type=1

https://www.facebook.com/esqgame
Go to Top of Page

elidor
Administrator

1331 Posts

Posted - 17/03/2015 :  12:18:29  Show Profile  Visit elidor's Homepage  Send elidor an ICQ Message Send elidor a Private Message  Reply with Quote
grafika je krasna, stavite vse od nuly, nebo je nejaka databanka budov atd z ktere cerpate?

demo: dekuju

Byl jsem zmateny a nejisty, jsem sice porad zmateny a nejisty, ale v mnohem vyssi rovine.. [Pratchett]
Go to Top of Page

Demostenes
Junior Member

818 Posts

Posted - 17/03/2015 :  17:28:34  Show Profile  Send Demostenes an ICQ Message Send Demostenes a Private Message  Reply with Quote
quote:
Originally posted by elidor

grafika je krasna, stavite vse od nuly, nebo je nejaka databanka budov atd z ktere cerpate?

demo: dekuju




Vetsina jsou objekty z "Databanky", jinak to u indie hry nejde. Uz tedka mame asi 4000 unikatnich objektu a dale to roste. To jsou desitky cloveko-let na vytvoreni. Defakto existence techto "databank" je duvod, proc se objevilo tolik indie 3d her. Do te doby bylo temer nemozne vytvorit komplexnejsi 3d hru s vlastni grafikou. Ostatne to same plati o 3d enginech, dostupne jsou poslednich cca 6 let, defakto zadarmo tak posledni pulrok.
Nicmene ono to neni jen o tom koupit objekty, ale postavit z nich neco, co hezky vypada. A to je kupodivu docela problem, znam mraky indie projektu, ktere s velmi podobnymi assety produkuji o 2 tridy osklivejsi sceny. A neni to jen o kompozici a praci se svetlem, ale o praci s terenem (jak vytvorit, v cem...) a pod. Krom 3d engine se musi naucit ovladat nekolik dalsich technologii. (3dsmax/maya+photoshop ani nepocitam).
To same plati o vytvoreni nejake smysluplne hry. Komunita kolem 3d enginu ma mozna 200k aktivnich lidi. ESQ patri mezi graficky nejlepsi indie projekty (kvalita+objem hotove prace) a tim fakt myslim top 5.



Edited by - Demostenes on 17/03/2015 17:49:12
Go to Top of Page

Rashaverak
Senior Member

3721 Posts

Posted - 18/03/2015 :  10:35:56  Show Profile  Send Rashaverak an ICQ Message Send Rashaverak a Private Message  Reply with Quote
a necitis se drochu blbe tohle verejne prohlasovat o vlastnim projektu ?

lastfm
Go to Top of Page

Demostenes
Junior Member

818 Posts

Posted - 18/03/2015 :  16:48:38  Show Profile  Send Demostenes an ICQ Message Send Demostenes a Private Message  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Rashaverak

a necitis se drochu blbe tohle verejne prohlasovat o vlastnim projektu ?



Ne, protoze je to objektivne pravda.


Go to Top of Page

Rodier
Moderator

StavkaDJu

4328 Posts

Posted - 21/03/2015 :  01:12:01  Show Profile  Visit Rodier's Homepage  Send Rodier an ICQ Message Send Rodier a Private Message  Reply with Quote
to podzemi mi prijde dost presvicene.. moc barev.
A celkove to je takove hodne plasticke a leskove.jako kdysi EQ2.

Ale to je problem vsech her. Objekty v nich vypadaji jako kdyz jsou zrovna postaveny. Ne ze tam stoji stovky let


First of all, who cares? Goodbye! Don't let the door hit you in the ass when you leave!
Secondly, you will still buy this. Stop fishing for attention you lonely little troll.
Go to Top of Page

Demostenes
Junior Member

818 Posts

Posted - 21/03/2015 :  12:19:18  Show Profile  Send Demostenes an ICQ Message Send Demostenes a Private Message  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Rodier

to podzemi mi prijde dost presvicene.. moc barev.
A celkove to je takove hodne plasticke a leskove.jako kdysi EQ2.

Ale to je problem vsech her. Objekty v nich vypadaji jako kdyz jsou zrovna postaveny. Ne ze tam stoji stovky let



S tim se da neco delat, ale spise az v nejake zaverecne iteraci sjednodocovani grafiky. Na druhou stranu jako indie projekt nemame budget desitek milionu dolaru, uz vubec ne armadu grafiku a je treba temer vsude nekompromisne dodrzovat paretovo pravidlo, jinak nevydame nikdy nic. Jak vypadaji nase dungy oproti soucasnym MMO? Dobre, spise lepe nez je standard u naproste vetsiny. Tedy neresime a jdeme dal.

Jinak plastovost je obecne problem u kazde 3d hry, je to zpusobeno tim, ze renderery pro zobrazeni v realnem case pouzivaji ruzne zkratky (obzvlaste pro praci se svetlem), aby se to to trochu hybalo. A MMO musi utahnout mraky lidi, neni to singlplayer FPS, takze se tam musi podvadet jeste vice, pripadne nezapinat nejake pokrocile fce rendereru.

Nicmene vykon PC roste a Unigine podporuje vsechny moderni technologie (btw, i Occulus rift), takze vam tam pak pridam cudl a kdo ma mega rychle PC, tak si zapne realtime global ilumination, PBR shadery a pod...



Edited by - Demostenes on 21/03/2015 12:26:00
Go to Top of Page

Demostenes
Junior Member

818 Posts

Posted - 21/03/2015 :  12:48:30  Show Profile  Send Demostenes an ICQ Message Send Demostenes a Private Message  Reply with Quote
Jinak zalozil jsem topic na sber napadu/prani, co by takove old school mmo melo obsahovat:

http://esqgame.com/forum/herni-temata-f9/napady-brainstorming-t240.html

Ono z toho urcite vyplyne par dobrych napadu na zrealizovani.


Go to Top of Page

M.C warior
Moderator

me

1073 Posts

Posted - 07/04/2015 :  21:56:30  Show Profile  Visit M.C warior's Homepage  Send M.C warior an ICQ Message Send M.C warior a Private Message  Reply with Quote
https://www.facebook.com/esqgame/posts/1709071625986633

https://www.facebook.com/esqgame
Go to Top of Page

M.C warior
Moderator

me

1073 Posts

Posted - 14/04/2015 :  19:11:22  Show Profile  Visit M.C warior's Homepage  Send M.C warior an ICQ Message Send M.C warior a Private Message  Reply with Quote
El Somni Quas draws upon classic Ultima Online for an old-school MMO experience

http://massivelyop.net/2015/04/14/el-somni-quas-draws-upon-classic-ultima-online-for-an-old-school-mmo-experience/

https://www.facebook.com/esqgame
Go to Top of Page

celdric
Average Member

1613 Posts

Posted - 15/04/2015 :  16:49:58  Show Profile  Send celdric an ICQ Message Send celdric a Private Message  Reply with Quote
neni na budovani hypeu trochu prilis brzo? obzvlast kdyz sami rikate, ze neplanujete alfu driv jak za rok...

jeste tak bych to pochopil kdyby jste shaneli prachy v kickstarter kampani, ale neprijde mi, ze to je to co delate...

no mmo
Go to Top of Page

Demostenes
Junior Member

818 Posts

Posted - 16/04/2015 :  09:49:43  Show Profile  Send Demostenes an ICQ Message Send Demostenes a Private Message  Reply with Quote
quote:
Originally posted by celdric

neni na budovani hypeu trochu prilis brzo? obzvlast kdyz sami rikate, ze neplanujete alfu driv jak za rok...

jeste tak bych to pochopil kdyby jste shaneli prachy v kickstarter kampani, ale neprijde mi, ze to je to co delate...



To neni zadny hype, ale obycejny "brand awareness". Zacit mesic pred kickstarterem, nebo releasem je hloupost, budovani povedomi a komunity musi zacit alespon rok predem.
Duvod je prosty, nemame miliony dolaru na marketing, ani zvucne jmeno v pozadi, takze tezko se nam stane to, ze udelame mesicni masivni kampan a na foru budeme mit desitky tisic followers. Musime tedy nechat pracovat cas. Zaroven je nutne presvedcit lidi, ze jsme schopni to dodat, protoze naprosta vetsina indie projektu konci nezdarem. Takze opet potrebujeme cas.
Spousta indie projektu selhala jen proto, ze zacla delat marketing pozde, napriklad si mysleli, ze staci udelat KS, poslat info na par magazinu a hotovo. Nabili si hubu. Takze neni duvod opakovat tyhle chyby.
Ostatne i spousta komernich her zacina klidne rok dva predem a jak se blizi k releasu, tak se stupnuje hype. Pro tento okamzik pak budou pripraveny daleko silnejsi kalibry, nez par screenu a novinek.


Go to Top of Page

McMagic
New Member

138 Posts

Posted - 16/04/2015 :  11:38:32  Show Profile Send McMagic a Private Message  Reply with Quote
Musím souhlasit - já taky komunitu buduji pomalu ale jistě. A snažím se projekt dostat více do povědomí. Nijak to neženu kupředu, ale pořád se snažím aby projekt nezapadl v zapomnění;)

http://www.indiedb.com/games/novus-inceptio
Go to Top of Page

nses
New Member

100 Posts

Posted - 17/04/2015 :  00:47:31  Show Profile Send nses a Private Message  Reply with Quote
Neodpustim si poznamku (mozno to uz niekto spomenul). Preco to triestenie ceskej vyvojarskej indie komunity? Ved El Somni Quas a Novus Inceptio su si tak myslienkovo blizke.
Go to Top of Page

Demostenes
Junior Member

818 Posts

Posted - 17/04/2015 :  10:45:19  Show Profile  Send Demostenes an ICQ Message Send Demostenes a Private Message  Reply with Quote
quote:
Originally posted by nses

Neodpustim si poznamku (mozno to uz niekto spomenul). Preco to triestenie ceskej vyvojarskej indie komunity? Ved El Somni Quas a Novus Inceptio su si tak myslienkovo blizke.



To je v zasade spravna otazka a tu samou jsem si polozil uz docela davno. Proto jsem nabizel Martinovi spolupraci, aneb implementuj si svuj craft system v ramci ESQ s vyhodou zazemi vetsiho tymu, radove vetsiho budgetu, atd. Navic historie ukazuje, ze specializovane MMO moc dlouho nevydrzi, hra musi podporovat vsechny typy hracu (pvm, pvp, craft...). Myslim, ze to mohl byt win win scenar pro obe strany, ale Martin preferoval nezavislost a delat si vse podle sveho. Cas ukaze, zda to bylo moudre rozhodnuti


Go to Top of Page

McMagic
New Member

138 Posts

Posted - 17/04/2015 :  12:39:34  Show Profile Send McMagic a Private Message  Reply with Quote
quote:
Originally posted by nses

Neodpustim si poznamku (mozno to uz niekto spomenul). Preco to triestenie ceskej vyvojarskej indie komunity? Ved El Somni Quas a Novus Inceptio su si tak myslienkovo blizke.



Na první pohled ty projekty jsou +- totožné. Ale skutečnost je bohužel jiná.

ESQ je více k "theme park" MMO (nemyšleno na 100% ale stylem tvorby světa, questy, předem dané NPC, města a další věci hezky profesionálně ručně postavené v enginu atd.)

NI - jde úplně mimo toto a vše řeší procedurálně a staví na hráčích a tím jak si nastaví pravidla a svoje vlastní NPC a města jsou na nich jak budou vypadat.

Každé má svoje výhody a nevýhody - možná by to šlo skloubit - což by bylo na hlubší rozebírání a porovnávání obou konceptů.

Na druhou stranu, nechci být to druhé kolo u vozu a chci si splnit svůj sen (ne plnit sen někoho jiného). Proto spojení neklaplo (a nejen tady odmítl jsem už i jiné indie studia (nejen CZ/SK) a ne zrovna malé či neznámé... (prostě vlastní sen má vyšší prioritu).
Asi stejná reakce by byla, pokud já bych klukům řekl ať seknou s ESQ a jdou dělat na NI;)

http://www.indiedb.com/games/novus-inceptio

Edited by - McMagic on 17/04/2015 12:41:59
Go to Top of Page

M.C warior
Moderator

me

1073 Posts

Posted - 19/04/2015 :  22:06:53  Show Profile  Visit M.C warior's Homepage  Send M.C warior an ICQ Message Send M.C warior a Private Message  Reply with Quote
El Somni Quas developers issue a design manifesto[b]

http://massivelyop.net/2015/04/19/el-somni-quas-developers-issue-a-design-manifesto/

https://www.facebook.com/esqgame
Go to Top of Page

M.C warior
Moderator

me

1073 Posts

Posted - 07/06/2015 :  20:52:57  Show Profile  Visit M.C warior's Homepage  Send M.C warior an ICQ Message Send M.C warior a Private Message  Reply with Quote
O ESQ si nyní můžete přečíst v časopise Score #256.

http://www.indiedb.com/games/el-somni-quas/images/score

https://www.facebook.com/esqgame
Go to Top of Page

GORTHAUR
New Member

drunk

168 Posts

Posted - 22/08/2015 :  03:30:42  Show Profile  Send GORTHAUR an ICQ Message Send GORTHAUR a Private Message  Reply with Quote
A to je konec?

EvE
Go to Top of Page

Demostenes
Junior Member

818 Posts

Posted - 26/08/2015 :  01:05:25  Show Profile  Send Demostenes an ICQ Message Send Demostenes a Private Message  Reply with Quote
Proc by mel byt? Sleduj web, nebo jeste lepe FB profil.


Go to Top of Page

GORTHAUR
New Member

drunk

168 Posts

Posted - 27/08/2015 :  10:41:58  Show Profile  Send GORTHAUR an ICQ Message Send GORTHAUR a Private Message  Reply with Quote
No vidis, ten fb me nenapadl, diky.

EvE
Go to Top of Page

Rashaverak
Senior Member

3721 Posts

Posted - 12/05/2016 :  12:55:55  Show Profile  Send Rashaverak an ICQ Message Send Rashaverak a Private Message  Reply with Quote
no ono to opravdu vypada ponekud mrtve

lastfm
Go to Top of Page

elidor
Administrator

1331 Posts

Posted - 13/05/2016 :  11:38:58  Show Profile  Visit elidor's Homepage  Send elidor an ICQ Message Send elidor a Private Message  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Rashaverak

no ono to opravdu vypada ponekud mrtve


jj uz ani forum nepromazavaji od spamu, ...
ale priznejme si to, delat hru tisice hodin bez honorare na ukor vlastniho hrani a realu .. to chce vic nez jen svatozar

Byl jsem zmateny a nejisty, jsem sice porad zmateny a nejisty, ale v mnohem vyssi rovine.. [Pratchett]
Go to Top of Page

Demostenes
Junior Member

818 Posts

Posted - 13/05/2016 :  14:22:08  Show Profile  Send Demostenes an ICQ Message Send Demostenes a Private Message  Reply with Quote
Vse nadale pokracuje a za posledni rok jsou velke pokroky, ale na web neni vubec cas. Novinky jsou vetsinou na FB, web nyni neni priotita. Casu malo a lepsi venovat kazdou minutu do samotneho vyvoje. Ono drzet aktualni web a nekolik dalsich platforem je prekvapive dost prace. Nicmene mam v planu udelat velkou aktualizaci, vcetne novych screenu, hra nyni vypada o dost lepe. Takze koho to zajima, muze sledovat na FB.

https://www.facebook.com/esqgame/photos/pb.1635679099992553.-2207520000.1463142220./1859333344293793/?type=3&theater



Edited by - Demostenes on 13/05/2016 14:24:00
Go to Top of Page

Rahman
Moderator

Felcar

4368 Posts

Posted - 16/05/2016 :  11:53:41  Show Profile Send Rahman a Private Message  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Demostenes

Takze koho to zajima, muze sledovat na FB.



Thanks, no thanks.

Osobně bych si ale nekladl otázku, jestli to někoho z nás zajímá natolik, aby si kvůli tomu například založil účet na fuckbooku (pochybuju), ale jestli ty chceš, aby se tu o to někdo zajímal. Pokud ano, tak odkazem na fuckbook jsi právě pohřbil veškeré zbytky zájmu, které jsme mohli mít.

Je to smutná doba, ale už dávno neplatí, že si kvalitní hra najde hráče sama. Ať se nám to líbí nebo ne, marketing a prezentace projektu je nejspíš ještě důležitější než vlastní práce na hře. O tom, co si můžu dělat s hrou, o kterou nikdo nemá zájem, bych ti mohl vyprávět...
Go to Top of Page

Demostenes
Junior Member

818 Posts

Posted - 16/05/2016 :  22:27:53  Show Profile  Send Demostenes an ICQ Message Send Demostenes a Private Message  Reply with Quote
Souhlas. Ale prvni musi byt ta hra. A za soucasneho stavu je vyhodnejsi venovat energii do hry, nez resit "marketing" na kazde platforme. Facebook ma skoro kazdy, tedy je to platforma, ktera s minimem energie pokryje vetsinu lidi (paretovo pravidlo...). Ono se to nezda, ale rekneme 1x tydne sesbirat screeny co noveho se udelalo, poptat se vyvojaru jak pokrocili, napsat k tomu nejaky povidani a to pak vypublikovat na 5-6 naprosto ruznych platforem, do toho resit komunikaci s hracema, odpovidat na dotazy, etc neni zas tak malo prace. A my si nemuzeme dovolit jakoukoliv neefektivitu, ja radeji misto toho postavim dalsi mesto. Az bude hra ve stavu pred nejakou alfou, tak rozsirime platformy, kde budeme promovat a zacneme komunitu budovat aktivne.

Samozrejme pokud by se zde nasel copywriter, ktery by toto rad delal jiz nyni, tak budeme jedine radi



Edited by - Demostenes on 16/05/2016 22:36:42
Go to Top of Page

Rashaverak
Senior Member

3721 Posts

Posted - 17/05/2016 :  08:17:10  Show Profile  Send Rashaverak an ICQ Message Send Rashaverak a Private Message  Reply with Quote
Rahmane nejsi ty hrac wow a diabla ? Teda nevim jak muzou ztratit nekoho koho jeste ani neziskali :-)

lastfm
Go to Top of Page

Rahman
Moderator

Felcar

4368 Posts

Posted - 17/05/2016 :  13:34:41  Show Profile Send Rahman a Private Message  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Rashaverak

Rahmane nejsi ty hrac wow a diabla?



A taky jsem hrál spoustu dalších her a mimo jiné mám prsty ve věcech jako třeba UFO: Aftermath, UFO: Aftershock, Alpha Prime nebo Brutus MUD. Nikdy nevíš, na koho můžeš narazit a co z toho bude, zato si ale můžeš být jistý, že když se o to nebudeš snažit, tak na nikoho zajímavého nenarazíš.

Zájem hráčů taky nevzniká sám od sebe. Od určitého bodu sice začne fungovat velice účinná reklama na základě osobních doporučení už existujících hráčů, ale dopracovat se k tomu bodu není vůbec jednoduché a spousta projektů umírá právě na nezájmu hráčů (respektive na tom, že tvůrci nedokáží ten zájem vybudovat).

Nicméně já svůj názor nikomu nenutím. Je to jen moje osobní zkušenost, že přístup "práce na hře je důležitější než propagace", je poměrně dost nešťastný nápad.

Edited by - Rahman on 17/05/2016 13:35:56
Go to Top of Page

terawatt
Junior Member

flegr

916 Posts

Posted - 17/05/2016 :  13:56:47  Show Profile  Send terawatt an ICQ Message Send terawatt a Private Message  Reply with Quote
Facebook byla/je aplikace, která umožnila dětem vočuchávat zadky online. Že si v tom bude chtít smočit čumák celé stádo bych nikdy nehádal. Všechno je jinak. EL Somni Quas přeju skalp WOW

I've survived Chernobyl,Y2K,9/11,Bird flu,Mad cow disease,Swine flu,Ebola outbreak, African Swine Fever,SARS, MERS,COVID-19, Brexit,..NIBIRU BRING IT ON.



Edited by - terawatt on 17/05/2016 15:37:42
Go to Top of Page

Demostenes
Junior Member

818 Posts

Posted - 17/05/2016 :  16:40:38  Show Profile  Send Demostenes an ICQ Message Send Demostenes a Private Message  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Rahman
že přístup "práce na hře je důležitější než propagace", je poměrně dost nešťastný nápad.



Nectes co pisu, rikam, ze zatim ma smysl se soustredit na hru, marketing vice rozjizdet az ve chvili, kdy bude mozna nejaka alfa..



Go to Top of Page

elidor
Administrator

1331 Posts

Posted - 18/05/2016 :  08:21:29  Show Profile  Visit elidor's Homepage  Send elidor an ICQ Message Send elidor a Private Message  Reply with Quote
Demo, nestalo by za to, uzavrit zatim forum a na homepage dat info, ze vse je na fb?
za me drzim palce ...

Byl jsem zmateny a nejisty, jsem sice porad zmateny a nejisty, ale v mnohem vyssi rovine.. [Pratchett]
Go to Top of Page

Pertha
Moderator

7950 Posts

Posted - 18/05/2016 :  08:34:29  Show Profile  Send Pertha an ICQ Message Send Pertha a Private Message  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Rahman
Osobně bych si ale nekladl otázku, jestli to někoho z nás zajímá natolik, aby si kvůli tomu například založil účet na fuckbooku (pochybuju), ale jestli ty chceš, aby se tu o to někdo zajímal. Pokud ano, tak odkazem na fuckbook jsi právě pohřbil veškeré zbytky zájmu, které jsme mohli mít.




Nepolemizuju s tim, ze mit propagaci jen na Fb je chybou, ale rozhodne nepotrebujes na FB ucet aby jsi sledoval stranku / fotky

Rock is overpowerd, please nerf. Paper is fine.
Yours, Scissors.
Go to Top of Page

Rahman
Moderator

Felcar

4368 Posts

Posted - 18/05/2016 :  11:44:21  Show Profile Send Rahman a Private Message  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Pertha

rozhodne nepotrebujes na FB ucet aby jsi sledoval stranku / fotky



Potřebuješ. Zkusil jsem to a okamžitě to po mě chtělo registraci. Nehledě na to, že někdo s averzí k Fuckbooku (třeba já) ti typicky nebude klikat na FB odkaz ani když to bez ní půjde.


quote:
Originally posted by Demostenes

Nectes co pisu, rikam, ze zatim ma smysl se soustredit na hru, marketing vice rozjizdet az ve chvili, kdy bude mozna nejaka alfa..


Mně to je popravdě celkem jedno, prostě si buď z mého komentáře něco vem nebo ho ignoruj, je to tvůj boj ;-)

Edited by - Rahman on 18/05/2016 12:09:01
Go to Top of Page

Noe
Moderator

2217 Posts

Posted - 19/05/2016 :  07:54:18  Show Profile  Visit Noe's Homepage  Send Noe an ICQ Message Send Noe a Private Message  Reply with Quote
Souhlasím s Demostenem, v této fázi kdy není produkt je širší marketing naprosto zbytečný - z mého pohledu dokonce možná i kontraproduktivní a to nejen tím, že by šlo o zbytečné vynaložení sil tvůrců. Občasné drobné info o postupu na fcbk plně dostačuje.
Ve chvíli kdy bude mít team jasno v termínu možného vypuštění hry, naopak správný timing marketingu bude už hrát důležitou roli.


Noe

Go to Top of Page

tojejedno
Advanced Member

5625 Posts

Posted - 19/05/2016 :  09:13:46  Show Profile  Send tojejedno an ICQ Message Send tojejedno a Private Message  Reply with Quote
Aspoň, že se máme na impérku o čem bavit!

AO: Pan Shade Tojejedno + PvP nub - retarded (tm)by NerfTý Mittra
VG: Jsem takova mala pisnicka - retarded s potencialem
EQ2: Tojeonde - Pivipi - retarded
Rift: Tojejedno - nejakej FOTM class, takze klerik asi:/ - retarded
FF XIV: Toje Tojejedno - a opet retarded, hrozna hra
TESO - tojejedno - sorcka - Sem se vratil z dovolene a prej uz se to nehraje

Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  New Poll New Poll
 Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
Diskuzní klub hráčů online her © © 2000 CzechHeroes Go To Top Of Page
This page was generated in 0,25 seconds. on eygor Snitz Forums 2000