Diskuzní klub hráčů online her
Home | Profile | Novy ucet | Active Topics | Active Polls | Members | Private Messages | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

.
 All Forums
 Připravované hry a novinky
 Připravované online hry
 Novus Inceptio
 New Topic  New Poll New Poll
 Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 6

Rashaverak
Senior Member

3722 Posts

Posted - 14/05/2015 :  13:12:20  Show Profile  Send Rashaverak an ICQ Message Send Rashaverak a Private Message  Reply with Quote
no ja osobne si pod singlem nepredstavuju hru jednoho hrace ale hru na serveru pro 32-64 lidi a na pribeh osobne v hrach naprosto seru

lastfm
Go to Top of Page

McMagic
New Member

138 Posts

Posted - 14/05/2015 :  14:28:45  Show Profile Send McMagic a Private Message  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Rashaverak

no ja osobne si pod singlem nepredstavuju hru jednoho hrace ale hru na serveru pro 32-64 lidi a na pribeh osobne v hrach naprosto seru



Rozumím - je to ale složitější než se zdá (ani ne technicky, jako finančně).
Singl bude opravdu creative/survival mod ala Forest atd.


Byli/jsou dvě možné cesty:

1) Zkusit Crowdfunding
2) Jít rovnou na Early Access
------
1) Na půl roku by se zastavil vývoj a vše se soustředilo na PR a kampaň a nikdy není 100% jistota že kampaň bude úspěšná - takže i když by se možná podařilo vybrat peníze na větší vývoj a hlavně tech zázemí - tak MMO by byla až někdy za rok možná i déle. A hlavně požadovaná částka by nebyla zrovna moc malá (je třeba si umět spočítat kolik se z vybrané částky opravdu dostane na vývoj a to je hodně pod 50% (odečíst poplatky, dvojí DPH, náklady na PR, odměny pro backery atd. atd. a i tak si reálně spočítat potřebné finance atd. Tak jsme na 100k US minimálně a i to je opravdu hodně podhodnocené. A to mne za to v tomto stavu vývoje opravdu nestojí.

2) Early Access je mnohem bezpečnější a klidnější cesta.
Prvotní investice je pro vstup na Steam je 30-50k CZK (poplatky, birokracie apod.)
Pokud projekt zaujme, tak může generovat finance na další vývoj - vylepšení všech dostupných herních prvků, možnost najmout lidi na další věci (nechci nikoho zadarmo - to nedělá dobrotu). a hlavně získat včas feedback bez nutnosti držet servery, online komunikaci atd. (což není zadarmo).
Když vše půjde dobře tak je pak možné realizovat MMO verzi tak jak si ji člověk představuje. V nejhorším je možné zkusit dodatečnou KC kampaň (ale to už by mělo být vše tak rozeběhnuté, že to nebude tak náročné jako kampaň v dnešních dnech).

Jsou to hodně těžká rozhodnutí a je třeba znát všechny věci na pozadí - v rozhodování mě pomohli lidé co už toto vše mají za sebou (úspěšně i neúspěšně) i komunikace se Square Enix (přes které měla KC kampaň původně probíhat).

Ti co čekají opravdu na MMO verzi, tak by si měli ještě počkat a SP verzi se možná i vyhnout (což není moc dobrý obchodní tah, ale než to každému vnucovat, tak je lepší na to zavčas upozornit) ;) Pořád se držím hesla že hru dělám pro sebe a zábavu a ne pro peníze (to bych dělal úplně jiný projekt - NI nebude nikdy "zlatý důl";) a proto je i složitější to vše ufinancovat.

Možná si říkáte a co investor?
Investor od vstupu na Steam bude, ale nejsem sebevrah a nikomu nesvěřím podíl tak jak si investoři představují (vývojář 30% investor 70% - to to mohu zahodit a jít dělat něco jiného) - aktuální investor co se řeší poslední detaily je nastaven na jiný poměr (vývojář 90% a investor 10% a má sloužit primárně jen k podržení když se nebude dařit).

Jako není to sranda - od prvotního nadšení pro vývoj po večerech se to vše už přesunulo do jiného měřítka a je třeba myslet racionálně a hlavně nezklamat fanoušky + hodně hodně myslet dopředu a počítat s možnými následky.

http://www.indiedb.com/games/novus-inceptio
Go to Top of Page

Rashaverak
Senior Member

3722 Posts

Posted - 17/05/2015 :  10:39:33  Show Profile  Send Rashaverak an ICQ Message Send Rashaverak a Private Message  Reply with Quote
nezchci vubec polemizovat jen nevim zda jsme se spatne nepochopili, preci na multiplayeru pro 32-64 lidi neni financni narocnost ne ? respektive ta spociva ve vyvoji dedikovaneho serveru ktery uvolnis hracum a ti ty servery provozuji, ty muzes mit jeden aby se nereklo

lastfm
Go to Top of Page

McMagic
New Member

138 Posts

Posted - 17/05/2015 :  10:49:13  Show Profile Send McMagic a Private Message  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Rashaverak

nezchci vubec polemizovat jen nevim zda jsme se spatne nepochopili, preci na multiplayeru pro 32-64 lidi neni financni narocnost ne ? respektive ta spociva ve vyvoji dedikovaneho serveru ktery uvolnis hracum a ti ty servery provozuji, ty muzes mit jeden aby se nereklo



No to je ale něco co není moc vhodné pro NI - narušuje to smysl konceptu. (Možná k tomu ale někdy dojde pokud bude zájem ze strany hráčů, ale není to to co by jsem pro NI zrovna chtěl - a pokud k tomu dojde. Tak jen jako doplňující mód).
Finančně náročné sou některé sw licence spojené s online komunikací pro 1000+ hráčů.
NI staví na hráčích a 32-64 nemůže vybudovat fungující svět - to je spíš takový co-op MP kdy si budou budovat jedno/dvě městečka něž je to přestane bavit.

http://www.indiedb.com/games/novus-inceptio
Go to Top of Page

McMagic
New Member

138 Posts

Posted - 17/05/2015 :  11:02:00  Show Profile Send McMagic a Private Message  Reply with Quote
Ale ano - nebudu zde nic nalhávat. Nad možnosti 32-64 posledních pár dní uvažuji a řeším pro a proti (a ohledem na koncept a logiku projektu) - jen nechci aby to dopadlo, tak jak by jsem nechtěl. (což 32-64 projekty většinou skončí).

Hratelnosti prvotní verzi by to pomohlo.

http://www.indiedb.com/games/novus-inceptio
Go to Top of Page

Rashaverak
Senior Member

3722 Posts

Posted - 18/05/2015 :  08:34:14  Show Profile  Send Rashaverak an ICQ Message Send Rashaverak a Private Message  Reply with Quote
nemyslel jsem to jako cil projektu ale jako prechodnou verzi, jak jsem psal 32-64 servery jsou pro me single player ktery by byl early access pomohl preklenout cas do vydani opravdove mmo.

64 hracu na serveru znamena 100vky hracu kteri tam mohou hrat a mohou vybudovat zajimavou komunitu.

vychazim prave z toho life is feudal ktery hraju a ktery presne takhle funguje, sice umoznuje i single player, respektive nastartovani private dedicovaneho serveru ale bez te moznosti hrat na serveru az s 64 hraci bych to treba osobne nehral. 7 days to die to mam stejne. Je to samozrejme nazor muj osobni.

lastfm
Go to Top of Page

PRIBOO
Average Member

DOG

1602 Posts

Posted - 18/05/2015 :  09:40:55  Show Profile  Send PRIBOO an ICQ Message Send PRIBOO a Private Message  Reply with Quote
Mohu nabídnout pohled hráče, co zkouší kdejakou kravinu a 20 euro za hru má celkem u řitě.

Asi takhle, pokud by jsi to offline spustil před rokem a půl, tak by to možná i někoho zaujalo. Dneska je offline survival her mraky a prakticky nikdo nedělá nic jinýho.

Pokud to bude offline, tak si to 99% hráčů stáhne přes torrent a neuvidíš z toho ani kačku. U mě je to to tak půl na půl. Nemám problém zaplatit hru ale už jsem tolikrát zalepil za totální píčovinu, kterou jsem po 10-ti minutách odinstaloval, takže jsem poučen a velmi opatrný, zvláště pak u tohoto žánru.

Osobně nemám s modelem hráčských 32/64 serverů dobré zkušenosti a tyhle hry si nekupuju. S pugem se takhle hrát nedá a v grupě to ztrácí smysl. Server vždycky ovládne jedna grupa a ostatní hráči tam joinují na hodinku, než to zjistí. Buď joineš server kde jsi furd mrtvej a nedoženeš ostatní, nebo tam hraješ sám protože ostatní nedoženou tebe.

No držím palce, každopádně .
Go to Top of Page

celdric
Average Member

1613 Posts

Posted - 18/05/2015 :  10:11:11  Show Profile  Send celdric an ICQ Message Send celdric a Private Message  Reply with Quote
mno jestli bys radsi nemel spojit sily s tou demostenovou grupou... minimalne zazemi pomerne velkem komunity hracu bys uz dostal "gratis".

A nemyslim to nijak negativne... prijde mi skoda, abys plytval talentem na projektu, ktery teda dost smrdi tim, ze navratnost nebude takova jakou si predstavujes.

no mmo
Go to Top of Page

McMagic
New Member

138 Posts

Posted - 18/05/2015 :  10:30:31  Show Profile Send McMagic a Private Message  Reply with Quote
Díky za pohledy, názory a osobní zkušenosti.

Uvidíme jak to vše dopadne - je to již rozjetý vlak a je třeba ho ukočírovat a nasměrovat do stanice;)


http://www.indiedb.com/games/novus-inceptio
Go to Top of Page

Demostenes
Junior Member

818 Posts

Posted - 18/05/2015 :  14:16:01  Show Profile  Send Demostenes an ICQ Message Send Demostenes a Private Message  Reply with Quote
quote:
Originally posted by McMagic

quote:
Originally posted by Rashaverak

nezchci vubec polemizovat jen nevim zda jsme se spatne nepochopili, preci na multiplayeru pro 32-64 lidi neni financni narocnost ne ? respektive ta spociva ve vyvoji dedikovaneho serveru ktery uvolnis hracum a ti ty servery provozuji, ty muzes mit jeden aby se nereklo




Finančně náročné sou některé sw licence spojené s online komunikací pro 1000+ hráčů.




Budu uprimny a kruty. Vim co to znamena provozovat online hru, ostatne delam to 13 let, takze o tom neco vim.

Fakt nevim jak jsi prisel na to, ze je to drahe. Tohle mame pro ESQ davno vyresene a technicke investice vcetne licenci jsou drobaky ve srovnani se zbytkem hry (licence Unigine, sitovy engine, assety....). Pokud zalicencuju vsechno co je potreba pro neomezeny pocet pripojenych hracu, tak se nedostanu ani na 50k kc, coz nejsou zadne blokujici penize. A to pocitam Microsoft, pouzitim linuxu jsem na 0. HW je dneska levny, takze opet zadny problem.
A rikat, ze na 1000+ online jsou licence drahe je absurdni, pokud bys mel 1000 online, tak to znamena, ze mas tak silnou komunitu, ze finance jsou tvuj posledni problem. Proc? 1000+ online je priblizne 10-15k aktivnich hracu, kdyby kazdy dal mesicne dolar...

PS: Uprimne, hru ktera ma dobry onlinovy koncept (tady mate svet a postavte si content) ti nikdo singl hrat nebude. Sam rikas, ze 32-64 lidi ti neudela fungujici svet, takze tuplem uz ne 1 clovek. Navic takovych her jsou mraky, respektive trh tehle her je davno rozebrany daleko dotazenejsima titulama pro solo hrani (minecraft). Proste zikas mozna 10 testeru, par dni ti budou davat feedback a tim to zkonci. Je skoda a zarovem me tesi, ze doslo na ma slova (cca 1,5 roku zpet) a ze ti konecne zacina dochazet, co vsechno je treba udelat pro zprovozneni MMO a ze to jeden clovek temer urcite neda, kor kdyz nema penize :)



Edited by - Demostenes on 18/05/2015 14:45:48
Go to Top of Page

Shemiramoth
Moderator

4339 Posts

Posted - 18/05/2015 :  15:19:04  Show Profile  Send Shemiramoth an ICQ Message Send Shemiramoth a Private Message  Reply with Quote
To Demo: To co pises ohledne placeni. Pochybuju ze NI bude monthly based sub fee. A pokud bude F2P, tak je dobre vedet, ze priblizne 2% uzivatelu vubec zaplati. Je to prevzato z testu na 10 milionech hracu. Pouze 2!% utrati nejaky peniz za hru, ktera je F2P. A nemam na mysli hybridy typu B2P apod. Dalsi veci je, ze 2/3 hracu prestalo hru hrat za jeden den po stahnuti a polovina lidi z tech platicich, platila nekdy v horizontu nasledujicich 7mi dni.

Udelat dobry monetization system je zatracene tezke a jeste tezsi je udrzet si alespon to prumerne minimum po delsi dobu. Takze nelze vubec napsat "kdyby kazdy dal mesicne dolar..."

Jo a vydavat NI jako multiplayer je imho hloupost. Podle me energie smerovana do nespravnych mist.

- If you don't like something, change it. If you can't change it, change your attitude. Don't complain.
- When you can't run you crawl, when you can't crawl, when you can't do that, find someone to carry you.
- Achiever 27%, Explorer 67%, Killer 27%, Socializer 80%

Go to Top of Page

McMagic
New Member

138 Posts

Posted - 18/05/2015 :  16:54:31  Show Profile Send McMagic a Private Message  Reply with Quote
Začíná to jít jiným směrem než by mělo (tento topic;) )
------------------
1000+ licence - myšleno na start pokud by jsem chtěl start pro 1000+ tak to něco stojí do začátku (ano je to jen cca 50k - 100k max., ale ze svého už nechci do projektu moc sypat (hlavně ne tedy do online - ne že by nebyli peníze, ale projekt už jich spolykal tolik,že je na čase aby projekt ukázal zdali si umí sám vydělat). Logicky pokud by tam bylo 1000+ online, tak je jasné, že se to uživí samo (ale toto číslo nemáš jisté v den spuštění).
+ to co řešíte vy (nemyslím ESQ, ale ten free shard - to je úplně něco jiného a jiná kategorie (spíše něco jako wow emu - (nemyšleno nijak zle) a 100% vím, že za tím je tuna práce), ale to je jako porovnávat jablka a hrušky (+ je to hodně stejné jako tvůj velmi zaujatý pohled na Unity;) - prosím neřešit více toto (žabomyší války nemám rád).
Celé to je o tom, že do startu MMO je třeba investice (jak bylo řečeno 50-100k) a tu ze svého do projektu nedám (ne do této části projektu) - potřebuji reálný feedback, že to má smysl a ten mě může dát pouze singl ea.
-----------------
Celý smysl toho proč jako první singl a proč early access je jednoduchý a už jsem ho tu psal.
Crowdfunding nechci řešit - nemá to smysl ani cenu.
EA singl (on to nebude singl tak jak si představujete - bude nutnost online připojení a data se budou ukládat na server (pro přenos postavy do MMO případné verze) atd. ) mě dá jasný feedback co je kde špatně a nebude nutné ladit online komunikaci + singl zaujme(snad) i lidi co by o projekt v MMO podobě ani nezakopli.

32-64 servery jsou super, ale u NI je na 90% ku škodě (pořád zvažuji pro a proti) a prostě to je zabiják konceptu (i všeho co je nastaveno a plánováno - včetně paymodelu MMO verze).

Pokud projekt v EA ukáže že má smysl a že si dokáže vydělat a přinést do firmy nějaký kapitál, který poslouží jako investice do finální realizace MMO verze, tak jedině dobře. Pokud ne, tak se nic neděje. Pořád je celé NI pro mne obrovská zkušenost a splnění snu.

Výhoda NI je ale to že může fungovat jak singl, tak i online - protože se nezatěžuji tím co je dnes pro MMO "in" (a funguje jen na papíře, v reálu je to už přežitek (pro nové tituly) to co se dnes vydává jako MMORPG a z 99% je to pořád jen kopie něčeho co nelze překonat -> je nutné to ignorovat a najít novou cestu v tomto žánru (já ji nehledám, ale ani se nesnažím držet to co je "nepsaným" pravidlem -> dělám to tak jak cítím a na co mám energii).

http://www.indiedb.com/games/novus-inceptio

Edited by - McMagic on 18/05/2015 16:58:20
Go to Top of Page

celdric
Average Member

1613 Posts

Posted - 18/05/2015 :  17:38:51  Show Profile  Send celdric an ICQ Message Send celdric a Private Message  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Shemiramoth

To Demo: To co pises ohledne placeni. Pochybuju ze NI bude monthly based sub fee. A pokud bude F2P, tak je dobre vedet, ze priblizne 2% uzivatelu vubec zaplati. Je to prevzato z testu na 10 milionech hracu. Pouze 2!% utrati nejaky peniz za hru, ktera je F2P. A nemam na mysli hybridy typu B2P apod. Dalsi veci je, ze 2/3 hracu prestalo hru hrat za jeden den po stahnuti a polovina lidi z tech platicich, platila nekdy v horizontu nasledujicich 7mi dni.

Udelat dobry monetization system je zatracene tezke a jeste tezsi je udrzet si alespon to prumerne minimum po delsi dobu. Takze nelze vubec napsat "kdyby kazdy dal mesicne dolar..."

Jo a vydavat NI jako multiplayer je imho hloupost. Podle me energie smerovana do nespravnych mist.



ty 2% jsou cisla z hodne starych statistik...co jsem cetl nejaky staty u novejsich veci tak klidne se muze projekt pohybovat kolem 20-30% platicich zakazniku...

nevyhodou f2p je urcita skokovitost prijmu + clovek musi dobre vyvazit model (neresim pay2win).

obecne se ale da rict, ze f2p model je vydelecnejsi nez sub based model

no mmo
Go to Top of Page

Demostenes
Junior Member

818 Posts

Posted - 18/05/2015 :  17:48:20  Show Profile  Send Demostenes an ICQ Message Send Demostenes a Private Message  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Shemiramoth

To Demo: To co pises ohledne placeni. Pochybuju ze NI bude monthly based sub fee. A pokud bude F2P, tak je dobre vedet, ze priblizne 2% uzivatelu vubec zaplati. Je to prevzato z testu na 10 milionech hracu. Pouze 2!% utrati nejaky peniz za hru, ktera je F2P. A nemam na mysli hybridy typu B2P apod. Dalsi veci je, ze 2/3 hracu prestalo hru hrat za jeden den po stahnuti a polovina lidi z tech platicich, platila nekdy v horizontu nasledujicich 7mi dni.




Ja to nechtel rozvadet, nicmene OK. Cislo 2-3 procenta je zname. A take je zname, ze takovy prumerny hrac da 20-25 dolaru. 15k*0,03*20=9000 dolaru mesicne. S tim se da uz neco provozovat.


Go to Top of Page

Demostenes
Junior Member

818 Posts

Posted - 18/05/2015 :  17:50:56  Show Profile  Send Demostenes an ICQ Message Send Demostenes a Private Message  Reply with Quote
quote:
Originally posted by McMagic
Celé to je o tom, že do startu MMO je třeba investice (jak bylo řečeno 50-100k) a tu ze svého do projektu nedám (ne do této části projektu) - potřebuji reálný feedback, že to má smysl a ten mě může dát pouze singl ea.




Do polovicate hry ti nikdo neda ani korunu, protoze takovych jsou tisice. A ani to nikdo nebude hrat, takze feedback neni relevantni. Pokud chces uspet, musis vynikat. Je to proste bud hotovy produkt a nebo nic. A i s hotovym produktem je to tezke. A ano, business ji VZDY risk. MMO jsou povazovany za velmi rizikove investice. Ale jinak plati to earn money, you must spent money. ESQ spolykalo uz hodne penez a jeste spolyka. Pokud bychom tedka prestali s investicema, tak selzeme zarucene. A dalsi vec je, ze ochota financovat projekt je pro kazdeho potencialniho hrace znamka toho, ze to myslime vazne a ze nejsme banda deti, pro ktere jsou 50k nerealne penize. Pokud nema autor ani na server, tak takovy crowdfunding selze zarucene, autor je neduveryhodny. Btw, podivej se uspesnost CF u indie MMO bez zvucneho jmena v pozadi. V dnesni dobe je to 0%. To je duvod, proc na KS zatim kasleme, je to skoda prace.



Edited by - Demostenes on 18/05/2015 18:11:31
Go to Top of Page

Demostenes
Junior Member

818 Posts

Posted - 18/05/2015 :  17:53:25  Show Profile  Send Demostenes an ICQ Message Send Demostenes a Private Message  Reply with Quote
quote:
Originally posted by celdric
ty 2% jsou cisla z hodne starych statistik...co jsem cetl nejaky staty u novejsich veci tak klidne se muze projekt pohybovat kolem 20-30% platicich zakazniku...

nevyhodou f2p je urcita skokovitost prijmu + clovek musi dobre vyvazit model (neresim pay2win).

obecne se ale da rict, ze f2p model je vydelecnejsi nez sub based model



Desne zalezi na typu hry a modelu, ale 2-3 procenta jsou takovy konzervativni dlouhodoby odhad. To ze f2p je ziskovejsi se take obecne vi, ale je tam riziko sklouznuti do pay2win (temer vzdy k tomu dojde). Tedy hraci jsou sami proti sobe. Daji vice penez za velmi rizkovy model, ktery ohrozuje to, co sami chteji a to je ferovost.



Go to Top of Page

McMagic
New Member

138 Posts

Posted - 18/05/2015 :  18:02:44  Show Profile Send McMagic a Private Message  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Demostenes

Do polovicate hry ti nikdo neda ani korunu, protoze takovych jsou tisice. Je to proste bud hotovy produkt a nebo nic. A ano, business ji VZDY risk. To earn money, you must spent money. ESQ spolykalo uz hodne penez a jeste spolyka. Pokud bychom tedka prestali s investicema, tak selzeme zarucene. A dalsi vec je, ze ochota financovat projekt je pro kazdeho potencialniho hrace znamka toho, ze to myslime vazne a ze nejsme banda deti, pro ktere jsou 50k nerealne penize.



:) tady nejde o ušmudlaných 50k, ale úplně o něco jiného.

A to že nejsem dítě a myslím to vše opravdu vážně. Jsem již snad dokázal obhájit nejen progresem za poslední rok, ale i celkovým přístupem k projektu. (I když to asi nebylo myšleno z tvé strany tak jak to vyznělo).

http://www.indiedb.com/games/novus-inceptio

Edited by - McMagic on 18/05/2015 18:10:49
Go to Top of Page

Demostenes
Junior Member

818 Posts

Posted - 18/05/2015 :  18:12:24  Show Profile  Send Demostenes an ICQ Message Send Demostenes a Private Message  Reply with Quote
quote:
Originally posted by McMagic

:) tady nejde o ušmudlaných 50k, ale úplně o něco jiného.

A to že nejsem dítě a myslím to vše opravdu vážně. Jsem již snad dokázal obhájit nejen progresem za poslední rok, ale i celkovým přístupem k projektu. (I když to asi nebylo myšleno z tvé strany tak jak to vyznělo).



Naopak, ja ti fandim a proto ti rikam, ze pokud do toho ty prachy nedas, tak selzes urcite. Pokud das, mas sanci na uspech.


Go to Top of Page

McMagic
New Member

138 Posts

Posted - 18/05/2015 :  18:16:29  Show Profile Send McMagic a Private Message  Reply with Quote
No ona ted bude investice 50k+ ale ne do online části - jedná se o investici na pozadí pro řádný rozjezd birokracie atd.

To bych ale opravdu více neřešil.

Čas ukáže - podzim je ještě daleko;)

http://www.indiedb.com/games/novus-inceptio

Edited by - McMagic on 18/05/2015 18:21:18
Go to Top of Page

Demostenes
Junior Member

818 Posts

Posted - 18/05/2015 :  18:18:24  Show Profile  Send Demostenes an ICQ Message Send Demostenes a Private Message  Reply with Quote
quote:
Originally posted by McMagic

No ona teš bude investice 50k+ ale ne do online části - jedná se o investici na pozadí pro řádný rozjezd birokracie atd.

To bych ale opravdu více neřešil.

Čas ukáže - podzim je ještě daleko;)



Neoseres to, bud zainvestujes do vsech casti, nebo to selze. Polovicaty projekt nema sanci na uspech.



Edited by - Demostenes on 18/05/2015 18:18:41
Go to Top of Page

Shemiramoth
Moderator

4339 Posts

Posted - 18/05/2015 :  19:00:46  Show Profile  Send Shemiramoth an ICQ Message Send Shemiramoth a Private Message  Reply with Quote
Ja osobne bych si dokazal predstavit rozjet hru jako Early Access, ale uvodni balik musi byt dostatecne objemny.

Totalne stupidni priklad:

Takze je potreba nejaky basic char creation tool, je potreba, aby se panak mohl rozvijet (RPG element rozvoje, i kdyby limited), je potreba, aby se dokazal panak uzivit (schopnost lovit, pripravit si jidlo), je potreba, aby mel kde bydlet (musi umet natezit suroviny), je potreba, aby se dokazal branit, ci utocit (bojovy system) a je potreba, aby mohl provadet nejakou interakci s ostatnimi lidmi (komunita)

Kdyz si tohle vezmes dohromady a reknes si co mas, tak ti z toho vyjde stav pro z meho pohledu slusny early access. Jestli nekde v techto castech uberes ci pridas je na tobe. Ale jako celek to musi fungovat. Takze jsi schopen si natezit drevo na zakladni chysi, ale uz nejsi schopen (momentalne) udelat reinforced materialy apod.

Vezmi si to jako cestu. Tvuj char je nahej a musi se snazit, aby neceho dosahl. A ta cesta musi byt vychytana, jinak ti to dneska omlati lidi o hlavu. Tedy za predpokladu, ze ten koncept nebude tak uzasnej a lidi ti zkratka spoustu veci odpusti. Jako napriklad Day Z ..prisli s tim vicemene prvni, tak dost lidi zavrelo oci. Ja bych jim to za kvalitu prvotniho early accessu (za navic nehorazne penize) omlatil o hlavu.

Pokud ale vis, ze ta mozaika nezapada a ten uvodni balicek proste nefunguje, tak je jeste brzo. A vzhledem k tvemu entuziasmu by bylo skoda, kdyby ta ledova sprcha uhasila ten vnitrni zapal. :)

Btw..uspech je jedna vec a druhou veci je udrzet pozornost hracu a byt v kontaktu s komunitou. Detailni landscape, podmorsky svet a dalsi veci jsou krasne, ale hru nedelaji. Podivej se na minecraft.
Na fancy prostredi utahnes hamburger generaci, ale jenom na chvili. Lidi jsou rozezrany, kazdy den jim nekdo sere pod nos stovky produktu "zadarmo".

O marketingu psat nebudu, protoze v dnesnim konzumnim svete, je to bohuzel nutnost. V tom balastu tisicu a tisicu produktu, se to jinak neda a nejak vytahnout na svetlo to musis.

A Demo ma pravdu v tom, ze dneska chteji hotovy produkt. A kdyz nemuzes nabidnout kompletni balik, nabidni alespon takovy kus hry, ktery bude kompaktni (ma to hlavu a patu) a vicemene hotovy.

- If you don't like something, change it. If you can't change it, change your attitude. Don't complain.
- When you can't run you crawl, when you can't crawl, when you can't do that, find someone to carry you.
- Achiever 27%, Explorer 67%, Killer 27%, Socializer 80%

Go to Top of Page

McMagic
New Member

138 Posts

Posted - 18/05/2015 :  19:33:52  Show Profile Send McMagic a Private Message  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Shemiramoth

Ja osobne bych si dokazal predstavit rozjet hru jako Early Access, ale uvodni balik musi byt dostatecne objemny.



Úvodní balík bude hodně obsáhlý toho se nebojím.

To co popisuješ je v základu hotové (ti co byli na GameDay to mohou potvrdit;) ) a jen to potřebuje doladit (popisky, tutorial apod.) + tu a tam přidat ještě obsah (ale není to připraveno na MMO - pro MMO je potřeba ještě spousta obsahu a ladění).

Moje rozhodnutí jít na early access a jako první pouze singl player -> je hlavně na základě feedbacku od lidí co si projekt mohli vyzkoušet (je to mix od veřejnosti + vývojáři co mají toto vše již za sebou a mohli mne předat cenné zkušenosti a nejedná se o malé ryby či neznámé) 90% jasně řeklo na nic nečekat a pustit to ven (pokud budu citovat "Máš to v lepším stavu jako měl Rust v day one ea na Steamu" (a to osobně Rust moc nemusím;) ).

Projekt je teď ve velké fázi popularizace a zájmu ze všech stran - byla by škoda to nechat upadnout a řešit projekt další rok bez možnosti dát fanouškům "demo". Plus vše má nějaký harmonogram a plán hodně dopředu - kdy na sebe vše navazuje (prezentace, rozhovory atd.).



http://www.indiedb.com/games/novus-inceptio

Edited by - McMagic on 18/05/2015 19:58:12
Go to Top of Page

Shemiramoth
Moderator

4339 Posts

Posted - 18/05/2015 :  21:04:18  Show Profile  Send Shemiramoth an ICQ Message Send Shemiramoth a Private Message  Reply with Quote
Obsah do jiste miry neni potreba. Rozumej tomu tak, ze nepotrebujes treba questy, pokud si ty questy muze hrac vytvaret sam. V pripade sandboxu napriklad.

Mit neco v zakladu hotove je strasne siroky pojem.

Jinak, ja si proste jenom myslim, ze predstavit NI jako SP je proste chyba. Je to jina hra, bude jine ocekavani a bude taky castecne naprosto nepouzitelny feedback. Proc neudelat MMO? Proc tam nepustit treba jenom limited x-tisic hracu. SWG EMU jede konstatne myslim s necelym 3k hracu. Je to dostatek na test, dostatek na zaplneni serveru a dostatek na feedback. At si delaji, co chteji. At zdemoluji krajinu, at vybiji zvirata, at zastavi kdejaky kus zeme a vytezi vsechny suroviny. Nemusis jim pustit 576km2, uvolni pulku, treti, desetinu. Zjisti, jak funguje "ekosystem". Jenom tak uvidis, jak k tomu pristupuji hraci (kteri dokazi zdecimovat kdejaky herni system) a jak cely system pracuje. Ale hlavne predstav to jako MMO survival aneb osidleni noveho sveta.

Ty interakce mezi lidmi a prostredim je asi nejlepsi feedback, ktery dostanes. Na single player nemas obsah. SP vyzaduje SP obsah. MMO ho ani tak nevyzaduje, pokud hraci maji volne ruce, vytvaret si ho sami. :)

Edit: Obsah je samozrejme treba i v sandboxu. Je nutne predstavit svet, odvypravet, co potrebujes a dat jim duvod se zlepsovat. Muze to by PvP, muze to byt RvR, muze to byt PvE v PvP zone, ci ciste/limited PvE zony. Smysl muze byt craft, ci jenom byt dobry merchant, pirat anebo "blbej" farmar. Ale tohle vsehno si muzou udelat hraci sami..vlastne i to lore.

- If you don't like something, change it. If you can't change it, change your attitude. Don't complain.
- When you can't run you crawl, when you can't crawl, when you can't do that, find someone to carry you.
- Achiever 27%, Explorer 67%, Killer 27%, Socializer 80%


Edited by - Shemiramoth on 18/05/2015 21:08:19
Go to Top of Page

Rashaverak
Senior Member

3722 Posts

Posted - 19/05/2015 :  08:29:29  Show Profile  Send Rashaverak an ICQ Message Send Rashaverak a Private Message  Reply with Quote
kdyz si projdu steamem a survival hrama tak jich zrovna nekonecny pocet neni a tech co stoji za hrani je cca 10 ? A i ty nejvetsi sracky maji tisice hodnoceni, muzu jen hadat ze prodeje byly treba tady http://store.steampowered.com/app/227680/ (tuhle sracku povazuju za svuj nejhorsi steam nakup) v desetitisicich, hlavni riziko bych ale videl v tom ze spousta tehle financne uspesnych sracek startovala jak uz tu nekdo psal pred 1-2 rokama a lidi jsou uz dneska o dost opatrnejsi na early access, mnozi dokonce vyrazne negativne predpojati.

lastfm
Go to Top of Page

McMagic
New Member

138 Posts

Posted - 19/05/2015 :  09:23:57  Show Profile Send McMagic a Private Message  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Rashaverak

kdyz si projdu steamem a survival hrama tak jich zrovna nekonecny pocet neni a tech co stoji za hrani je cca 10 ? A i ty nejvetsi sracky maji tisice hodnoceni, muzu jen hadat ze prodeje byly treba tady http://store.steampowered.com/app/227680/ (tuhle sracku povazuju za svuj nejhorsi steam nakup) v desetitisicich, hlavni riziko bych ale videl v tom ze spousta tehle financne uspesnych sracek startovala jak uz tu nekdo psal pred 1-2 rokama a lidi jsou uz dneska o dost opatrnejsi na early access, mnozi dokonce vyrazne negativne predpojati.



StarForge se prodalo 300k ks za celou dobu prodeje.

Tato hra je ale ukázka toho, když selžou autoři a kašlou na na další vývoj (i když jim hra vydělává/la). Jako jediní dostali exkluzivní plugin na jeden z nejlepších voxel enginu a nástavbu pro Unity. Potom licenci koupilo a zamrazilo SOE pro EQnext Landmark (které nakonec nebude asi ani dokončeno, celý projekt SOE prodalo dál... (nevím přesně jak to dopadlo nesledoval jsem do detailu) ) Autor voxel enginu je sice za vodou (a pomohlo mu to vybudovat samostatnou firmu), ale licence je pořád zamrazena pro Unity či indie dev a chvilku ještě potrvá než ji bude moci uvolnit zase dál.)
Což je jedno - autoři StarForge měli unikátní nástroj a poslali to do kytek.
-----------------------
Lidi dneska chtějí více (což je logické) + chtějí vidět, že se něco děje. "Nedokončená" hra není problém - jen je třeba ukázat, že je to vše myšleno vážně = při fail startu to nevzdat - spousta lidí čeká na první updaty a pokud jsou tak i nakoupí a podpoří = splní to k čemu early access primárně slouží.

Jsou na trhu hry s horším obsahem než má aktuálně NI a v prodeji jen pár měsíců - prodeje jsou kolem 100k v průměru - takže lidé pořád ještě v ea věří, jen už ne tak slepě.
Tím tu nechci já slepě věřit/tvrdit (mazat si med kolem pusy) že NI by dosáhlo na 100k ks prodejů. Ale chci jen říci, že ea má pořád ještě v dnešní době šanci pokud se na to autor nevykašle.

http://www.indiedb.com/games/novus-inceptio

Edited by - McMagic on 19/05/2015 10:31:07
Go to Top of Page

elidor
Administrator

1340 Posts

Posted - 19/05/2015 :  13:14:27  Show Profile  Visit elidor's Homepage  Send elidor an ICQ Message Send elidor a Private Message  Reply with Quote
jen ke zminenym mikrotransakcim .. aktualne hraju Archeage, ktera takto funguje, hrat clovek muze bez toho, ze by investoval jedinou kacku a opravdu tak mnoho lidi hraje, ale .. soucasne vyuzivaji stejne vyhody jako platici hraci - jak je to mozne? jednoduse:
- kdokoliv ma moznost za realne penize koupit "kredit", ktery neni vazany na ucet daneho kupujiciho a pochopitelne tento kredit muze tedy preprodat ve hre za herni menu.
- ti co chteji hrat zdarma, ale s vyhodou platiciho uctu musi za mesic vydelat tolik herni meny, aby si mohli koupit onen kredit od tech co jej koupi za realne penize (tzn klasicka poptavka za herni menu / nabidka za realnou) .. obcas cena kreditu stoupa, ale vetsinu casu se udrzuje na nejake rozumne vysi ...

kdyz se nasledne podivate ve hre na postavy, tak mezi aktivnima buffama je prave i indikace toho, ze dotycny ma aktivovan "placeny" mod. clovek by rekl, ze takovych bude cca 20% .. ale realita je naprosto opacna, .. u postav na max lvl (otazka pohodove hry tak na mesic) jen zridka najdete nekoho kdo by hral v neplacenem rezimu. tzn je prevysujici nabidka tech, co jsou ochotni utratit realne penize vymenou za herni. pokud by nekoho zajimalo kolik to je, tak 20 euro / mesic (pritom mesicni poplatek za hru je jen 12 euro).
pochopitelne dalsi itemy jsou dostupne za realne penize (vetsina se da opet prodavat za herni menu v aukci) ..

tzn je mozne, ze treba jen 30% lidi si plati za realne penize, ale zbytek vyuziva tech nekolika malo procent co utraci enormni castky a umozni tak smenu za herni menu. pro poskytovatele hry imho idealni.

Byl jsem zmateny a nejisty, jsem sice porad zmateny a nejisty, ale v mnohem vyssi rovine.. [Pratchett]

Edited by - elidor on 19/05/2015 13:16:19
Go to Top of Page

Pertha
Moderator

7950 Posts

Posted - 19/05/2015 :  13:31:23  Show Profile  Send Pertha an ICQ Message Send Pertha a Private Message  Reply with Quote
quote:
Originally posted by elidor


tzn je mozne, ze treba jen 30% lidi si plati za realne penize, ale zbytek vyuziva tech nekolika malo procent co utraci enormni castky a umozni tak smenu za herni menu. pro poskytovatele hry imho idealni.




jojo ja taky zaplatil za porizeni hry, a pak uz nikdy nic a koncil jsem s majetkem v hodnote v prepoctu na mozna i nekolik let hernich poplatku

Rock is overpowerd, please nerf. Paper is fine.
Yours, Scissors.
Go to Top of Page

Demostenes
Junior Member

818 Posts

Posted - 19/05/2015 :  15:41:10  Show Profile  Send Demostenes an ICQ Message Send Demostenes a Private Message  Reply with Quote
quote:
Originally posted by elidor

tzn je mozne, ze treba jen 30% lidi si plati za realne penize, ale zbytek vyuziva tech nekolika malo procent co utraci enormni castky a umozni tak smenu za herni menu. pro poskytovatele hry imho idealni.




Pro poskytovatele urcite, ale ja mam porad s timhle modelem problem. Prijde mi, ze to tu hru kurvi. Jako poskytovatel bych klidne preferoval mensi zisk za cenu toho, ze hra bude jasne fer (tedy pausalni poplatek pro vsechny mesicne).



Edited by - Demostenes on 19/05/2015 15:42:59
Go to Top of Page

elidor
Administrator

1340 Posts

Posted - 19/05/2015 :  17:09:11  Show Profile  Visit elidor's Homepage  Send elidor an ICQ Message Send elidor a Private Message  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Demostenes
Pro poskytovatele urcite, ale ja mam porad s timhle modelem problem. Prijde mi, ze to tu hru kurvi. Jako poskytovatel bych klidne preferoval mensi zisk za cenu toho, ze hra bude jasne fer (tedy pausalni poplatek pro vsechny mesicne).



souhlasim s tebou, jeste dovysvetlim jak motivuji hrace utracet:

kazdy den, kdy se postava logne (pocita se prvni postava a jen 1x denne) dostane za odmenu 5 loyalty bodu, za tyto body muze kupovat defakto to same co za realne penize, jen to pochopitelne trva nejakou dobu nez na to clovek nasetri. pro hrace je to defakto stimul zaplatit .. maji danou vec ihned a pomerne levne (tedy je otazka co je to v mikrotransakcich levne)

vyjimkou co nelze koupit za herni penize a jen za realne jsou nejake skiny na zbrane, oblek atd .. nic co ma vyznamovy efekt (bonusy atd).

za realne penize (placeni mesicnich poplatku) nebo za alternativu (nekdo ti proda kredity a ty je smenis za mesicni poplatek) ziskas moznost postavit si dum - hrad (mnoho variant), naskakuji ti labor body (vyuzitelne v craftingu, fishingu)

ten kdo nema mesicni poplatek (v te ci one forme), dostava labor body jen pokud je online, ti co plati, maji prisun labory bodu (vyuzitelne v craftingu, ..) i pokud jsou afk ..

tzn pvp / pve hrac co nema potrebu delat mining, tailoring atd .. nepociti systemove omezeni
ten kdo chce hrat zdarma a nema potrebu mit jinak oblecenou postavu nez ostatni, tak take nic nemusi resit.

imho maji tento system docela promysleny a treba by to mohla byt i motivace pro vas co tvorite nove svety

Byl jsem zmateny a nejisty, jsem sice porad zmateny a nejisty, ale v mnohem vyssi rovine.. [Pratchett]
Go to Top of Page

Demostenes
Junior Member

818 Posts

Posted - 19/05/2015 :  17:15:52  Show Profile  Send Demostenes an ICQ Message Send Demostenes a Private Message  Reply with Quote
Jako jo, my muzeme prevzit neco, co funguje i jinde, to neni problem. Akorat mi to prijde takove smutne, ja budu mit radeji mensi zisk a netahat do hry picoviny (a kazit tim mmj. atmosferu), nez vymyslet kraviny jen proto, ze prumerny hrac ma IQ bublajiciho bahna a nechape, ze tech par dolaru mesicne je pro nej velmi casto levnejsi, pripadne tim pojisti to, ze hra nikdy nebude pay2win.



Edited by - Demostenes on 19/05/2015 17:17:02
Go to Top of Page

Rahman
Moderator

Felcar

4368 Posts

Posted - 19/05/2015 :  19:27:43  Show Profile Send Rahman a Private Message  Reply with Quote
Riziko singleplayer verze je, že tím odradíš část těch nejnadšenějších zájemců o hru. Být to SWTOR, tak je to asi jedno, ale ve hře tohoto typu je podle mě komunita naprosto zásadní a bez ní to hráče moc dlouho neudrží. A ty nejnadšenější hráče budeš nejvíc potřebovat.

Ale třeba se pletu a pokud jim přeneseš postavy do online verze, tak se při online launchi vrátí to alespoň vyzkoušet. Těžko říct...

Edited by - Rahman on 19/05/2015 19:28:17
Go to Top of Page

celdric
Average Member

1613 Posts

Posted - 19/05/2015 :  20:35:01  Show Profile  Send celdric an ICQ Message Send celdric a Private Message  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Demostenes

Jako jo, my muzeme prevzit neco, co funguje i jinde, to neni problem. Akorat mi to prijde takove smutne, ja budu mit radeji mensi zisk a netahat do hry picoviny (a kazit tim mmj. atmosferu), nez vymyslet kraviny jen proto, ze prumerny hrac ma IQ bublajiciho bahna a nechape, ze tech par dolaru mesicne je pro nej velmi casto levnejsi, pripadne tim pojisti to, ze hra nikdy nebude pay2win.



v zasade by ti clovek velice rad za tvou uslechtilou dusi zatleskal... realita dneska je vsak takova, ze lidi prestali (obzvlast u mmo projektu) kupovat zajice v pytli a timpadem jim f2p model prijde atraktivnejsi...

stahnu, zahraju, chytne me, zaplatim svoji "optimalni" castku, kterou bych normalne vydaval na sub a nejdu pres "limit".

no a pak existuje skupina hracu, ktery nemaj cas, ale zato maj penize a chtej mit to samy co ti, kteri ten cas maji... a temhle jde tenhle model naprosto perfektne na ruku...

no mmo
Go to Top of Page

Shemiramoth
Moderator

4339 Posts

Posted - 19/05/2015 :  20:54:27  Show Profile  Send Shemiramoth an ICQ Message Send Shemiramoth a Private Message  Reply with Quote
Nevim jak ted. Ale v minulosti mi prisel docela dobry system v GW2. Nikdy me nijak neobtezoval a nemel jsem pocit, ze musim valit prachy do hry. Nikdy jsem krome koupe hry neutranil nic a legendarku taky mam. ;-) Obcas me lakalo otevrit bednu, ale v zasade ne tolik, abych ty prachy uvalil. Mohl jsem hrat peknou hru a bez problemu.

Mne osobne se vice zamlouva system B2P mozna lehoucce smrcnuty s nejakym shopem s vanity vecma, ktere nijak zasadne hru nenici. To ze muzu koupit na shopu pickaxe, ktera se nerozbije je super, ale hru to nijak nebreakuje. Ja bych osobne sel radeji do B2P nez F2P.

F2P model me na rovinu vetsinou dost sere. A uplne nejvice me sere in-app koupe. To kdyz vidim na mobilnich platformach, tak vetsinou nestahuju. Tedy pokud to neni nejaka blbost typu soundtrack.

Me by spise zajimalo, jak se McMagic nakonec rozhodl.

- If you don't like something, change it. If you can't change it, change your attitude. Don't complain.
- When you can't run you crawl, when you can't crawl, when you can't do that, find someone to carry you.
- Achiever 27%, Explorer 67%, Killer 27%, Socializer 80%

Go to Top of Page

Demostenes
Junior Member

818 Posts

Posted - 20/05/2015 :  11:04:03  Show Profile  Send Demostenes an ICQ Message Send Demostenes a Private Message  Reply with Quote
quote:
Originally posted by celdric
realita dneska je vsak takova, ze lidi prestali (obzvlast u mmo projektu) kupovat zajice v pytli a timpadem jim f2p model prijde atraktivnejsi...



To je resitelne obdobim treba 14 dnu zdarma, nebo navzdy zdarma s limitem na lvl postavy apod...
Ja si hlavne myslim, ze prumerny vek komunity sel hodne dolu, deti nejsou mentalne vyspele na to, aby ocenili praci jinych a chapali, ze kdyz cas od casu zaplati, tak umozni hre dale fungovat. A pak to, ze nemaji vlastni krediku, nebo prijem.
ESQ neni cileno na mainstream, ale na vyspele hrace, kde lze ocekavat vyrazne vyssi vekovy prumer a tedy i solventnost. Uvidime, tohle bude jeste zajimave.
Jinak myslim si, ze B2P model je posledni stupen zoufalosti managamentu kdyz zjisti, ze hra ma tak velkou fluktuaci hracu, ze z prumerneho hrace nevyberou ani 20 dolaru (v prumeru na hrace), tak ve snaze alespon trosku zachranit investici daji hru jako B2P treba za 40, cimz si logicky polepsi. A malou hru B2P model nema sebemensi sanci uzivit.


Go to Top of Page

McMagic
New Member

138 Posts

Posted - 20/05/2015 :  11:31:46  Show Profile Send McMagic a Private Message  Reply with Quote
No já mám jasno od začátku teto diskuze;)

Pay model je navržen už delší dobu a ladí se detaily + i dle něj se zohledňuje smysl early access.

Pay model nebudu rozepisovat do detailu, ale nebude to F2P či free trial atd. Je to takový mix toho co hře neuškodí (podobně jako ESQ se nezaměřuji na mainstream, ale na lidi které tento typ her hledají) + odfiltruje hned na začátku velkou skupinu lidí, kteří by světu jen uškodily.

V základu to bude (jen lehce + nemá smysl to tady rozebírat či o tom diskutovat proč co jak):

SP-GHOST mode:
Koupíš hru v ea - máš možnost se podílet na alfa vývoji a podpořit vývoj - než se aktivuje a připraví MMO mód.
Nutné online připojení, protože se jedná o online mód ale bez ostatních hráčů (vše se ukládá na server a je možné pak postavu přesunout do MMO - či se zase z MMO vrátit do GHOST).

MMO mode:
Pouze pro VIP (měsíční poplatek), který obsahuje dostatek kreditů na založení a údržbu základních pozemků atd.

Do MMO nechci pustit nikoho kdo by devastoval svět a to by se stalo při free, trialu či jiných obdobných akcích.

Kredity budou sloužit i na další drobné ingame poplatky atd. (ale nikdy ne na P2W - v NI není skoro ani nic co by podporovalo nutnost P2W.

Ale za pár korun si člověk může koupit hru v ea - hrát si singl v GHOST modu a připravovat se na MMO, či si to jen vyzkoušet a odinstalovat či čekat až to bude v lepším stavu. (To je úděl ea - kdy každý musí počítat s tím, že si nekupuje hotový produkt, ale alfa stav a pomáhá tak vývoji) + data se ukládají na server - takže je má dostupné i v budoucím MMO (logicky mimo některých věcí).

Jakmile bude MMO mód, tak je možné si za poplatek aktivovat VIP a s postavou v GHOST modu se přesunout do MMO (VIP bude možné pořídit i za kredity+je tradovat atd.) takže je možné poslat kamarádovi VIP token, či kredity aby si aktivoval MMO mód. Kdykoliv se hráč ale může přesunout zpět do GHOST a v klidu se dělat nerušeně to co GHOST mód umožňuje a pak se přepnout zase do VIP a provést obchod s jiným hráčem atd. NI je hra, kde kolikrát je zbytečné aby hráč byl v MMO módu, když si jde jen něco vycraftit atd.

GHOST vs MMO bude trošku limitován tím co je a není možné (aby se vyvarovalo tomu, že se někdo v GHOST namaxuje či získá cenné suroviny a pak se přesune do MMO - to nej půde získat jen v MMO módu).

A abych nezapomněl hráč může mít pouze jednu postavu - je proti logice lore a smyslu konceptu mít více postav (je to zbytečné).

Vše ve hře bude opravdu vydřené a zasloužené a chci aby si toho lidi vážily a zbytečně neničily - což vede k určitým omezením (a nemožnost free vpuštění kinder garden atd.) - pokud někdo hledá něco jiného tak tu má k dispozici například Rust (kde si všichni navzájem vše ničí a náramně se přitom baví - tento typ her neodsuzuji, ale nemám to rád) - v NI jde o vybudované hodnoty a pocit jistoty, že o to nepřijdu (mimo vlastní hloupost, či špatně nastavených pravidel atd.).

Více to rozepisovat nebudu - je tam toho hodně a není to 100% navrženo do finále ještě.

A také nechci tímto vyvolat diskuzi co proč jak;)





http://www.indiedb.com/games/novus-inceptio
Go to Top of Page

Rashaverak
Senior Member

3722 Posts

Posted - 20/05/2015 :  12:24:36  Show Profile  Send Rashaverak an ICQ Message Send Rashaverak a Private Message  Reply with Quote
podobny system mne naprosto odradil od wurm online. platis mesicne, mas zakladni ochranu toho co stavis, prestanes platit a vse se rozpadne nebo to znici ostatni. Chces li neco vetsiho musis platit jeste vice nez mesicni poplatky a jakmile prestanes uz to nenajdes. Dekuji nechci.

lastfm
Go to Top of Page

McMagic
New Member

138 Posts

Posted - 20/05/2015 :  12:38:38  Show Profile Send McMagic a Private Message  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Rashaverak

podobny system mne naprosto odradil od wurm online. platis mesicne, mas zakladni ochranu toho co stavis, prestanes platit a vse se rozpadne nebo to znici ostatni. Chces li neco vetsiho musis platit jeste vice nez mesicni poplatky a jakmile prestanes uz to nenajdes. Dekuji nechci.



Já psal že to nechci více rozebírat - ale asi bude třeba.

To co popisuješ je fail wurmu - NI se toho chce vyvarovat ale ne vždy to jde tak aby byli všichni spokojeni.

Zaplatíš měsíční VIP - máš vždy dostatek kreditu na veškeré poplatky pro údržbu základní velikosti pozemku - nenutí tě to kupovat cokoliv více - pokud jsi trpělivý, tak postupně se ti ty kredity nastřádají a máš i na rozšíření - bez investice navíc. To je pro ty co chtějí hrát solo někde v horách a nepotřebují spěchat.

Pro ty co budou chtít budovat město - pro které je třeba více členů osady. Je to už easy - všichni si platí VIP mají dohromady tunu kreditu na společné rozšíření atd.

Nejsi online (nebo cestuješ někde mimo či na jiném kontinentu), ale máš aktivní VIP - o pozemek se starají pomocníci, které máš k pozemku (tvoje NPC) - takže pokud máš pomocníky pozemek se nerozpadne a můžeš si dát pauzu do konce měsíce, nebo řešit ve hře úplně jiné věci - nic tě nenutí se vracet na pozemek a řešit opravy atd.

Pokud chceš ale opravdu něco více a hned - tak už to padá do mikrotransakcí a je třeba připlatit (koupit kredity).

Pokud přestaneš opravdu hrát - respektive skončí nájem na pozemek - tak budeš upozorněn + se vše co jsi vybudoval se přesune do acc banky - takže o věci nepřijdeš (včetně veškerých build částí (zdi, okna atd.) - jen přijdeš o místo které jsi si vybral. Dekret na pozemek ti zůstane - nemusíš ho kupovat znovu. Po čase se vrátíš , najdeš si nový pozemek a vše postavíš znovu - ale už to nebudeš muset znovu vyrábět - vše co jsi vyrobil a získal máš v acc bance.
Nesnáším to, že to co si vybuduji tak o to přijdu (hodiny a hodiny času ve hře a o vše přijít - fail). Opuštěné ruiny a zablokovaný prostor - další fail.

Wurm jsem hrál roky a přesně to na čem dojel - tak tomu se chci vyvarovat.
Ale jelikož místo ve světě není nekonečné - je třeba to trošku limitovat a omezovat.

Takže bych se toho nebál;)

NI tvořím od začátku hlavně pro sebe (ne proto abych na to vydělal miliony) - ale abych měl co hrát (mohl se k tomu vracet, či přestat na půl roku bez postihu atd.) a nechci tam nic z toho co mě na ostatních hrách štve (na hrách v podobném stylu).

http://www.indiedb.com/games/novus-inceptio

Edited by - McMagic on 20/05/2015 12:50:03
Go to Top of Page

terawatt
Junior Member

flegr

916 Posts

Posted - 20/05/2015 :  14:12:39  Show Profile  Send terawatt an ICQ Message Send terawatt a Private Message  Reply with Quote
A půjde vykrafťit klacek, který bude svlékat n00by do trenek ? Víc si nepřeju

I've survived Chernobyl,Y2K,9/11,Bird flu,Mad cow disease,Swine flu,Ebola outbreak, African Swine Fever,SARS, MERS,COVID-19, Brexit,..NIBIRU BRING IT ON.


Go to Top of Page

PRIBOO
Average Member

DOG

1602 Posts

Posted - 20/05/2015 :  15:29:20  Show Profile  Send PRIBOO an ICQ Message Send PRIBOO a Private Message  Reply with Quote
quote:
Originally posted by terawatt

A půjde vykrafťit klacek, který bude svlékat n00by do trenek ? Víc si nepřeju

Vycraftit nepůjde, ale budeš si ho moct koupit přez shop za dolary .
Go to Top of Page

Rashaverak
Senior Member

3722 Posts

Posted - 20/05/2015 :  16:24:36  Show Profile  Send Rashaverak an ICQ Message Send Rashaverak a Private Message  Reply with Quote
to zni lepe, ale jeste se zeptam, premyslel jsi nad nekonecnym svetem ? Svet bez hranic, kdyz hrac bude chtit mesic cestovat ze spawnu kamsi do pr... proste by tam sel. Koneckoncu ve survival svete by to nemuselo byt uplne jednoduche ten mesic na ceste prezit. Melo by to takovou krasnou poetiku objevovani, ktera v dobre udelam generovanem svete muze odkryvat opravdu krasna mista no a pokryvat mnoho mista na discich :-)

Tim by se do jiste miry eliminovala nutnost brat hracum jejich misto ve svete ktere si vybrali.

lastfm

Edited by - Rashaverak on 20/05/2015 16:25:21
Go to Top of Page

Demostenes
Junior Member

818 Posts

Posted - 20/05/2015 :  16:28:33  Show Profile  Send Demostenes an ICQ Message Send Demostenes a Private Message  Reply with Quote
Sebelepsi proceduralni svet je monotonni. Vzdy to chce rucni zasahy na vytvoreni "krasnych" mist. Technicky se da udelat hra s nekonecnym svetem, ale nikdo by se tam s nikym nepotkal (nekonecno je svine) + ten svet by byl desna nuda.


Go to Top of Page

McMagic
New Member

138 Posts

Posted - 20/05/2015 :  16:38:00  Show Profile Send McMagic a Private Message  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Rashaverak

to zni lepe, ale jeste se zeptam, premyslel jsi nad nekonecnym svetem ? Svet bez hranic, kdyz hrac bude chtit mesic cestovat ze spawnu kamsi do pr... proste by tam sel. Koneckoncu ve survival svete by to nemuselo byt uplne jednoduche ten mesic na ceste prezit. Melo by to takovou krasnou poetiku objevovani, ktera v dobre udelam generovanem svete muze odkryvat opravdu krasna mista no a pokryvat mnoho mista na discich :-)

Tim by se do jiste miry eliminovala nutnost brat hracum jejich misto ve svete ktere si vybrali.



Nekonečný svět byl v prvních verzích - mělo to ale svoje problémy.
1) výkon (problém v Unity co se musel obejít).
2) stejně se museli aplikovat hranice dle počtu hráčů.

Mělo to svoje kouzlo - sám jsem se kochal tím co se generuje;)

Ale musel jsem to zavrhnout.

http://www.indiedb.com/games/novus-inceptio
Go to Top of Page

Rashaverak
Senior Member

3722 Posts

Posted - 21/05/2015 :  10:07:08  Show Profile  Send Rashaverak an ICQ Message Send Rashaverak a Private Message  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Demostenes

Sebelepsi proceduralni svet je monotonni. Vzdy to chce rucni zasahy na vytvoreni "krasnych" mist. Technicky se da udelat hra s nekonecnym svetem, ale nikdo by se tam s nikym nepotkal (nekonecno je svine) + ten svet by byl desna nuda.



nektere zmodu do minecraftu dosvedcuji tvuj omyl, sam jsem to videl takze mi to nemuzes nijak vyvratit :-) nadruhou stranu, souhlasim ze krasu umele vytvorenych mist nahodnou generaci nahradit nelze, ale proste neni pravda ze proceduralne generovany svet neni zajimavy, ci krasny a ze musi byt monotonni.

lastfm

Edited by - Rashaverak on 21/05/2015 10:07:58
Go to Top of Page

Demostenes
Junior Member

818 Posts

Posted - 21/05/2015 :  17:23:19  Show Profile  Send Demostenes an ICQ Message Send Demostenes a Private Message  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Rashaverak
nektere zmodu do minecraftu dosvedcuji tvuj omyl, sam jsem to videl takze mi to nemuzes nijak vyvratit :-) nadruhou stranu, souhlasim ze krasu umele vytvorenych mist nahodnou generaci nahradit nelze, ale proste neni pravda ze proceduralne generovany svet neni zajimavy, ci krasny a ze musi byt monotonni.



Narozdil od tebe, bez urazky, jsem vygeneroval proceduralne 144 ctverecnich kilometru velmi detailni krajiny temer v kvalite Valley benchmarku (musi se to narozdil od Valley hybat vsude)

http://www.endor.cz/demo/vege.png
http://www.endor.cz/demo/vege2.png

a stale se snazim to zdokonalovat (imho je tam jeste velky prostor pro zlepseni), nejsem spokojeny. Obecne dost jsem se tim asi 2 roky zabyval, takze si troufnu tvrdit, ze o tom neco vim a tedy moc dobre znam omezeni.
Da se udelat fakt hezka krajina (valley benchmark, port angeles demo), ale vzdycky ji bude neco chybet. Proste budu chodit 4 hodiny v krasnem lese a thats all, zadne prekvapeni, casem si clovek zacne uvedomovat tu monotonnost.

https://www.youtube.com/watch?v=xV4sOXMuM4o

Je to moc pekne, ale kdyz v tom chvili chodis, zacnes si vsimat toho, ze je to porad to same dokola. A v tu chvili musi prijit level designer, ktery nekam da jezirko, maly vodopad, sochu, domecek, vchod do dungu a pod...Ano, asi jako clovek, ktery se tim zabyva jsem na to citlivejsi, protoze samozrejme koukam, jak je to udelane a vim, co se deje v pozadi. Ale to nemeni na faktu, ze ciste proceduralni krajiny jsou pro hru v roce 2015 nedostatecne. Srovnavat to s Minecraftem je mimo misu, MC neni o grafice a o tom delat pestre krajinky.




Edited by - Demostenes on 21/05/2015 17:30:18
Go to Top of Page

McMagic
New Member

138 Posts

Posted - 21/05/2015 :  19:48:10  Show Profile Send McMagic a Private Message  Reply with Quote
Už je to trošku OT;)

Jinak pravdu máte oba dva a i oba dva se pletete.

Není procedurální generování jako procedurální generování.

A vím o čem mluvím - strávil jsem nad tím poslední dva (možná už i více) roky života - jak generovat krajinu a detaily + i ty "point of interest".

Je hodně velký rozdíl zapnout WM (či něco podobného) a vygenerovat terén + pak procedurálně tam generovat flóru dle klasických parametrů (výška, úhel, splat + různé masky atd. atd.).

Takto se dá udělat pěkný základ pro svět, ale vždy je třeba aby k tomu pak někdo sedl a dodělat ty specifické věci a nedostatky.

Nebo to řešit opravdu precizně pro projekt a řešit těch atributů mnohem mnohem více - což je opravdu hodně něco jiného + je třeba ten svět také doladit - ale jde to procedurálně - protože ty "nedostatky" jsou pořád procedurálně generované a vznikají za určitých podmínek. Které se dají podchytit a vyladit.

Takže je to projekt od projektu - a ne pro každý se hodí nechat to vše na scriptech - pokud člověk přesně nezná jejich logiku a pozadí (nevytvoří si je sám).

+ je obrovský rozdíl mezi 2D proceduralitou (klasika WM atd.) a 3D (voxely).

http://www.indiedb.com/games/novus-inceptio

Edited by - McMagic on 21/05/2015 22:52:46
Go to Top of Page

Demostenes
Junior Member

818 Posts

Posted - 22/05/2015 :  12:43:17  Show Profile  Send Demostenes an ICQ Message Send Demostenes a Private Message  Reply with Quote
quote:
Originally posted by McMagic
což je opravdu hodně něco jiného + je třeba ten svět také doladit - ale jde to procedurálně - protože ty "nedostatky" jsou pořád procedurálně generované a vznikají za určitých podmínek. Které se dají podchytit a vyladit.



Proceduralne nikdy neudelas pekna points of interest, uz jen z toho duvodu, ze kazde ma byt unikatni a pokud by jsi delal system, ktery by to nejak umoznoval, tak bude nesmirne komplexni, ze to drive udelas 10x rucne. Navic to nikdy nebude hezke, jako kdyz to dela talentovany designer. Jinymi slovy moje pointa je takova, ze se musi pouzivat oba zpusoby a najit mezi nimi rovnovahu dle potreb daneho projeku.



Edited by - Demostenes on 22/05/2015 12:53:12
Go to Top of Page

Rashaverak
Senior Member

3722 Posts

Posted - 22/05/2015 :  15:30:20  Show Profile  Send Rashaverak an ICQ Message Send Rashaverak a Private Message  Reply with Quote
u projektu typu wurm mi prijdou umele udelane point of interest zbytecne, dej hracum svet s hezkym landscapem, variabilnim, treba i s ruznymi biomi a dej jim moznost postavit co nejruznorodejsi objekty a staci. Pokud tam zaroven bude generovani mobu, treba i s kmeny npc a nejakou logikou presidlovani, zvysovani moci, dobyvani uzemi, vlastnene npc frakcemi, tak uplne super, zbytek nechat na hracich. Vlastne cim vic tam udelas umelych mist na ktere navazes nejakou stabilni featuru tim vic jdes od sandboxu k themeparku.

Jestli delas hru vazanou na pribeh a urcite lokace to je pak jina, ale nevim proc delat hru kde je umele udelana dira v zemi, rika se ji dungeon a pada tam set itemu, toho je fura, proc neudelat vygenerovanou diru v zemi ktera je nahodne osidlena, po case se zasype a jinde se objevi jina dira trochu jina, opet s dynamickym osidlenim, neni to lepsi ?

no ja vim, jsou to slozite otazky a udelat to dobre proceduralne je podstatne tezsi nez to tam nafrkat staticky a zazdit jednou pro vzdy dokud se nedela refactor, ja hold preferuju kdyz je to dynamicke coz pro me znamena proceduralni. Na prvni kouk to bude zajimavejsi nejspis kdyz to udela lidska ruka ale .. co napodruhe ? Ja vim druha proceduralne generovana dira v zemi i kdyz bude mit jinde odbocku a jinde zacinat neni o moc vic vzrusujici nez prvni proceduralne generovana dira, ale to je prave o tom jak je to udelane a s kolika promenymi pri generovani pracujes, stojim si za tim ze to jde udelat velice zajimave kdy moznosti generovani layoutu/textur/potvor/abilit je ohromne mnozstvi, jen to je proste temer nadlidsky ukol zadat dostatecne mnozstvi faktoru a zaroven si udrzet kontrolu nad vysledkem .

lastfm

Edited by - Rashaverak on 22/05/2015 15:38:56
Go to Top of Page

Demostenes
Junior Member

818 Posts

Posted - 23/05/2015 :  12:11:01  Show Profile  Send Demostenes an ICQ Message Send Demostenes a Private Message  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Rashaverak
no ja vim, jsou to slozite otazky a udelat to dobre proceduralne je podstatne tezsi nez to tam nafrkat staticky a zazdit jednou pro vzdy dokud se nedela refactor, ja hold preferuju kdyz je to dynamicke coz pro me znamena proceduralni. Na prvni kouk to bude zajimavejsi nejspis kdyz to udela lidska ruka ale .. co napodruhe ? Ja vim druha proceduralne generovana dira v zemi i kdyz bude mit jinde odbocku a jinde zacinat neni o moc vic vzrusujici nez prvni proceduralne generovana dira, ale to je prave o tom jak je to udelane a s kolika promenymi pri generovani pracujes, stojim si za tim ze to jde udelat velice zajimave kdy moznosti generovani layoutu/textur/potvor/abilit je ohromne mnozstvi, jen to je proste temer nadlidsky ukol zadat dostatecne mnozstvi faktoru a zaroven si udrzet kontrolu nad vysledkem .



Problem je v tom, ze jsme v roce 2015 a graficky naroky hracu jsou obrovske. V recenzi je bezne sprdnout hru za to, ze ma malo detailu v krajine. Jiste, lze generovat nahodne dungeony, lze nahodne umistovat jejich vchody atd, ale bude to vzdycky suche, bez atmosfery. Atmosferu tomu prave doda ten rucni detail. Talentovany level designer jenom neda kamen na zem. Ale da ho tak, aby vypadal dobre vuci okoli. Coz proceduralne nejde. Treba tohle proceduralne neudelas:

http://images5.fanpop.com/image/photos/28200000/Lake-Waterfall-elder-scrolls-v-skyrim-28220660-1280-720.jpg

http://i.imgur.com/hMcyx.jpg

Leda bys to mel jako prefab cele te lokality a pak to sazel do mapy nahodne a mel to tam treba 50x. Coz kazdemu dojde, je to desne lacine. A pokud priroda nema takova mista, je to o nicem. Ciste proceduralni svet nema konkretni mista (temer), kazde misto bys mohl popsat stejne. Atmosfera je prave o tom, ze rekneme, hele sejdeme se u toho jezirka, kde je kamen, ktery vypada jako lebka. Ta mista pak maji jmeno...A to se bavime ciste o krajine, netaham do toho vesnice, mesta, ruiny, sochy. Oblivion mel dungeony asi z 10 kousku porad dokola (zrejme proceduralne vygenerovane) a po casem me to jako hrace silene sralo, protoze to bylo porad stejne, naprosto zadny napad. Kazdy dung mel identicky prubeh. Stejny mistnosti s tlacitkama na stejnem miste, proste jeden dungeon jako druhy, zadny questy, puzzly nic. Coz u singlovky s budgetem jako rozpocet mensiho statu je ostuda.

Podivej se na screeny treba z witchera 3. Snad na kazdem screenu krajinky, ktery uvidis, je krom procuduralni vegetace a pod. vzdy nejaky rucni detail, ktery tomu dava atmosferu.




Edited by - Demostenes on 23/05/2015 12:23:26
Go to Top of Page

McMagic
New Member

138 Posts

Posted - 24/05/2015 :  17:16:31  Show Profile Send McMagic a Private Message  Reply with Quote
Nerad narušuji diskuzi, ale;)

NI steam greenlight spuštěn.

http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=448308582

http://www.indiedb.com/games/novus-inceptio
Go to Top of Page

Rahman
Moderator

Felcar

4368 Posts

Posted - 24/05/2015 :  19:11:46  Show Profile Send Rahman a Private Message  Reply with Quote
quote:
Pokud přestaneš opravdu hrát - respektive skončí nájem na pozemek - tak budeš upozorněn + se vše co jsi vybudoval se přesune do acc banky - takže o věci nepřijdeš (včetně veškerých build částí (zdi, okna atd.) - jen přijdeš o místo které jsi si vybral. Dekret na pozemek ti zůstane - nemusíš ho kupovat znovu. Po čase se vrátíš , najdeš si nový pozemek a vše postavíš znovu - ale už to nebudeš muset znovu vyrábět - vše co jsi vyrobil a získal máš v acc bance.
Nesnáším to, že to co si vybuduji tak o to přijdu (hodiny a hodiny času ve hře a o vše přijít - fail). Opuštěné ruiny a zablokovaný prostor - další fail.


Ještě mě napadá možnost nepřesouvat materiál do banky, ale z celého pozemku udělat instanci. Tj. ve světě bude prázdný, ale když se hráč třeba po roce naloguje, tak nebude mít banku plnou materiálu, jehož účel a smysl už si nejspíš vůbec nepamatuje, ale stále své vlastní budovy, jen nebudou přístupné z otevřeného světa. Může to pak případně rozebrat a postavit někde jinde.
Go to Top of Page
Page: of 6 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  New Poll New Poll
 Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
Diskuzní klub hráčů online her © © 2000 CzechHeroes Go To Top Of Page
This page was generated in 0,34 seconds. on eygor Snitz Forums 2000