Konspiracni teorie je to pekna, nicmene: Jak ten watermark dostat z jineho nez jednobarevneho screenshotu? Prostym okem to asi viditelne nebude a algoriticke reseni si nedokazu predstavit - cokoliv nascitaneho na nahodny sum v radu jednotek procent amplitudy toho sumu se proste jevi jako jiny uplne nahodny sum.
Neco jineho by samozrejme bylo, kdyby ty screenshoty byly k dispozici dva, jeden s watermarkem a druhy bez, pak to staci od sebe odecist. Ale kdyz je k mani jen owatermarkovany...
Konspiracni teorie je to pekna, nicmene: Jak ten watermark dostat z jineho nez jednobarevneho screenshotu? Prostym okem to asi viditelne nebude a algoriticke reseni si nedokazu predstavit - cokoliv nascitaneho na nahodny sum v radu jednotek procent amplitudy toho sumu se proste jevi jako jiny uplne nahodny sum.
Neco jineho by samozrejme bylo, kdyby ty screenshoty byly k dispozici dva, jeden s watermarkem a druhy bez, pak to staci od sebe odecist. Ale kdyz je k mani jen owatermarkovany...
To je pak uz otazka dostatecne redundance patternu a spolehani na to, ze casti toho patternu padnou do casti obrazku se stejnou barvou. Dovedu si predstavit, ze se z toho nakonec daji nejaka mala data vytahnout... Ale kdo vi :-)
Dalsi vec je, co to zaznamenavani vlastne s tou puvodni barvou dela - jestli ji to nezmeni nejakym hodne specifickym zpusobem, coz by hodne pomohlo jeji detekci (tak bych to udelal ja, kdybych to programoval).
Dalsi vec je, co to zaznamenavani vlastne s tou puvodni barvou dela - jestli ji to nezmeni nejakym hodne specifickym zpusobem, coz by hodne pomohlo jeji detekci (tak bych to udelal ja, kdybych to programoval).
Tak zjevně je na to požadavek, že to nesmí být prostým okem detekovatelné, takže tam imho nebude moc prostoru na podobné hrátky.
Dalsi vec je, co to zaznamenavani vlastne s tou puvodni barvou dela - jestli ji to nezmeni nejakym hodne specifickym zpusobem, coz by hodne pomohlo jeji detekci (tak bych to udelal ja, kdybych to programoval).
Tak zjevně je na to požadavek, že to nesmí být prostým okem detekovatelné, takže tam imho nebude moc prostoru na podobné hrátky.
Podle me je ho tam celkem dost :-)
Ukladas to treba kazdy 2. pixel a delas to tak, ze vezmes prumer dvou sousednich a lehce ho upravis. Poznas to jen na stejnobarevne plose / mozna kdyz se do toho trefi nejaka hrana.
Ukladas to treba kazdy 2. pixel a delas to tak, ze vezmes prumer dvou sousednich a lehce ho upravis. Poznas to jen na stejnobarevne plose / mozna kdyz se do toho trefi nejaka hrana.
Aha, už ti asi rozumím. Tohle celkem dává smysl, máš pravdu.
PS: Pokud by to zajímalo někoho bez IT zázemí, pokusím se vysvětlit, jak jsem to pochopil: Trik by spočíval v tom, že si na vybrané pixely nejdříve uložím hodnotu spočítanou z okolních pixelů, které nebudu upravovat (takže i po zapsání watermarku půjde tato hodnota opět z okolních pixelů spočítat) a až tuto hodnotu upravím zapisovanou informací. Dekódování pak bude probíhat tak, že opět spočítám tuto výchozí hodnotu pro vybrané pixely a odečtu ji od uložené. Tím, že jsem výchozí hodnotu spočítal jako průměr z okolních pixelů, zároveň zajístím, že si lidské oko ničeho nevšimne (zvláště vzhledem k tomu, že podobne funguje i kompresní algoritmus jpegu - dost možná by k tomu ostatně přímo tuhle vlastnost jpg komprese využívají rovnou a žádné základní hodnoty tam nezapisují).