Diskuzní klub hráčů online her
Home | Profile | Novy ucet | Active Topics | Active Polls | Members | Private Messages | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

.
 All Forums
 Star Wars Galaxies - An Empire Divided
 SWG - Chapters and Updates
 Chapter 6: Storyteller
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

robiwan
Moderator

1035 Posts

Posted - 05/05/2007 :  10:04:34  Show Profile  Send robiwan an ICQ Message Send robiwan a Private Message  Reply with Quote
Odkaz: http://starwarsgalaxies.station.sony.com/players/content.vm?id=66938&resource=features



Rozprávač príbehov (Storyteller) je novým systémom, ktorý hráčom umožní umiestňovať dekorácie a rekvizity, a vyvolávať efekty a bojové NPC spôsobom, ktorý bol doteraz prístupný len eventovým tímom. Cieľom je dať hráčom viac možností ako zatraktívniť svoje RP akcie a eventy.


Rozprávači príbehov (Storytellers)

Kto presne je rozprávačom príbehov? V Star Wars Galaxies ním môže byť ktokoľvek. Napr. entertainer, ktorý v kantíne usporadúva pravidelné týždenné RP akcie, obchodník, ktorý chce veľkolepým otvorením svojej predajne prilákať zákazníkov a podporiť tak svoje obchody, alebo hráč, ktorý usporadúva eventy pre gildu, mesto alebo server, a hľadá nové a nezvyčajné spôsoby ako ostatných zabaviť.

Najčastejšími rozprávačmi príbehov sú nepochybne RP hráči, ale nemusí to tak byť vždy. Rozprávač príbehov môže s použitím herného prostredia vytvoriť vlastné video alebo komix. Gilda môže pre nováčikov vytvoriť tréningové misie. Mesto môže usporiadať event, aby pritiahlo nových obyvateľov. Je veľa dôvodov prečo spraviť event, alebo skúsiť porozprávať príbeh.

Vďaka novej kolekcii nástrojov sa dajú vytvoriť vlastné POI (points of interest) a miesta, ktoré sa budú dať zaplniť bojovými NPC. Hráči sú stále najdôležitejšou časťou akéhokoľvek eventu, ale s novými nástrojmi a NPC budú hráčske eventy väčšie a lepšie ako kedykoľvek predtým.

Rozprávač príbehov nie je ani povolaním, ani súčasťou expertise. Je to item-based systém, ktorého základom je Obchodník pre rozprávačov príbehov (Storyteller Vendor).


Obchodník pre rozprávačov príbehov (Storyteller Vendor)



Prvým krokom k vytvoreniu vlastného eventu je návšteva u Obchodníka pre rozprávačov príbehov. Obchodníci sa nachádzajú v každom NPC divadle v Galaxii.

Ak chcete nájsť najbližšie divadlo, otvorte planetárnu mapu (stlačením písmena "V"), z menu vyberte Guild Halls a potom Theater. Pravým tlačidlom myši kliknite na najbližšie divadlo a spravte si nový waypoint, ktorý vás k nemu zavedie.



Keď nájdete obchodníka, ľavým tlačidlom naňho kliknite,a vyvolajte menu s dostupnými tokenmi pre Rozprávača príbehov (Storyteller tokens). Dostanete na výber z piatich druhov tokenov:

• rekvizity (Props)
• trvalé efekty (Persisted Effects)
• jednorazové efekty (Immediate Effects)
• bojové NPC (Combat NPC)
• kulisové NPC (Flavor NPC)

Môžete si kúpiť toľko tokenov, koľko chcete. Jediným obmedzením sú peniaze, ktoré máte k dispozícii a voľný priestor vo vašom inventári.


Umiestňovanie tokenov

Token zostane vo vašom inventári až do momentu, kým ho umiestnite v hernom svete.



Tokeny nie je možné použiť vnútri budov, na multiplayerových lodiach (POB Sips), vo vesmíre, v inštanciách, v NPC mestách a na adventure planétach (Dathomir, Endor, Yavin 4). V prípade, ak chcete umiestniť token v hraniciach hráčskeho mesta, potrebujete právo stavby (zoning rights). Právo stavby udeľuje starosta mesta alebo člen mestskej milície prostredníctvom príkazu /grantzoningrights.

Všetky objekty a NPC umiestnené rozprávačom príbehov budú existovať 16 hodín. Jedinou výnimkou je kúpený Obchodník pre rozprávačov príbehov (Storyteller Vendor), ktorý sa stratí po jednej hodine, a jednorazové efekty, ktoré zmiznú okamžite po ich použití. Samozrejme, ak zabijete bojové NPC, tiež zmizne.

Sú tri spôsoby, ako umiestniť rekvizity, efekty alebo NPC:

• Dvojitým ľavým kliknutím na token vo vašom inventári.
• Zvolením možnosti "Place" z radial menu tokenu.
• Umiestnením tokenu v toolbare a kliknutím na ikonu tokenu alebo stlačením príslušnej klávesy.

Zostávajúci čas, po ktorý bude rekvizita alebo NPC ešte existovať, zistíte prostredníctvom možnosti "Examine" z ich radial menu.


Rekvizity (Props)

Rekvizity sú dekoračné objekty, ktorými je možné pohybovať rovnakým spôsobom ako nábytkom v dome. Rozličné alebo rovnaké rekvizity môžete navzájom kombinovať a vytvoriť tak rôzne scény pre svoje príbehy alebo misie.


Traja Jawovia sú vypočúvaní imperiálnymi dôstojníkmi o okolnostiach ich pristátia. Jawovia, imperiálni dôstojníci a obe polovice havarovanej lode sú príkladom tokenov, ktoré si budete môcť kúpiť.

K dispozícii budú napr. nasledujúce rekvizity:

• X-wing,
• zničený pod-racer,
• stíhačky TIE,
• javisko,
• kvety,
• pouličné lampy,
• havarovaný transport (v dvoch častiach)
• YT 1300 a YT 2300
• fakle,
• stoly a stoličky,
• sithský oltár,
• náhrobné kamene a viac.

Na pohyb rekvizitami slúžia nasledujúce príkazy:

/moveStoryTellerObject up <1-500>
/moveStoryTellerObject down <1-500>
/moveStoryTellerObject forward <1-500>
/moveStoryTellerObject back <1-500>
/rotateStoryTellerObject right <1-360>
/rotateStoryTellerObject left <1-360>


Na vytvorenie tejto scény bolo použitých desať tokenov - javisko, štyri stoličky, dve štandardy, stôl, lebka a raketoplán triedy Lambda.


Trvalé špeciálne efekty (Persisted Special Effects)

Trvalé špeciálne efekty sú vizuálnymi alebo zvukovými efektmi, ktoré zostávajú aktívne až do vypršania časového limitu.


Jednorazové špeciálne efekty (Immediate SPecial Effects)

Jednorazové špeciálne efekty sú vizuálnymi efektmi, ktoré sa náhle udejú a rýchlo zmiznú. Jeden token pre jednorazový špeciálny efekt je možné použiť šesťkrát.


Bombový nálet X-Wingu prenasledovaného stíhačkami TIE.

K dostupným jednorazovým efektom patria napr.

• explózie,
• pristávajúce transporty
• prelety bojujúcich stíhačiek,
• kŕdle netopierov a viac.


Jednorazový špeciálny efekt - imperiálna výsadková loď.


Bojové NPC (Combat NPC)

Každý token pre bojové NPC obsahuje štyri NPC, ktoré je možné napadnúť, a ktoré s vami budú bojovať. Vyvolanie bojového NPC z tokenu sa riadi rovnakými pravidlami ako umiestňovanie ostatných druhov tokenov.

Tieto NPC sú iné ako zvyčajné NPC nachádzajúce sa v hre. Sú napadnuteľné len hráčmi, ktorí boli pozvaní do príbehu, a útočia len na týchto hráčov.

K dispozícii budú napr.

• imperiálni a povstaleckí vojaci,
• Sestry noci (Nightsisters),
• Maulerovia,
• gamorreanské stráže,
• bojoví superdroidi (Super Battle Droids),
• rancorovia,
• Geonosiania a iné.



Levely bojových NPC je možné určiť vopred prostredníctvom možnosti "Set Combat Level" z radial menu tokenu. Je možné vybrať level v rozsahu od 1 do 90. Zvolený level NPC bude viditeľný v examine okne tokenu.

V tom istom okamihu môžete z tokenu vyvolať len jedno NPC. Ak chcete z tokenu vyvolať všetky NPC, v radial menu zvoľte možnosť "Deploy All NPCs"



Radial menu vyvolaných bojových NPC obsahuje nasledujúce možnosti

• Attack - Na NPC, aj vlastné, nebudete môcť zaútočiť, dokiaľ neakceptujete pozvanie do príbehu. Musíte sa sami do príbehu pozvať, aby ste mohli zaútočiť na NPC, ktoré ste vyvolali.
• Open NPC - Táto voľba otvorí inventár NPC. Predmety, ktoré budú vložené do tohto inventára, sa stanú lootom.
• Set Combat Level - Level 1 je predvolený. Kedykoľvek je možné zmeniť level NPC v rozsahu od 1 do 90.
• Convert to Flavor NPC - Táto možnosť natrvalo zmení status NPC na nebojový. Účastníci príbehu nemôžu na takto konvertované NPC útočiť. Zmenu bojového NPC na kulisové nie je možné vrátiť späť.
• Set to Loiter / Sentinel - Vyvolané NPC zostane stáť na mieste, na ktorom ho vyvoláte (sentinel mód). Možnosť Loiter zvoľte, ak chcete, aby sa NPC prechádzalo po okolí.
• Destroy NPC - Táto možnosť NPC zničí. Zničenie je trvalé a nevratné, a NPC nebude vrátené do vášho inventára.


Kulisové NPC (Flavor NPC)

Kulisové NPC nemožno napadnúť. Predvolených kulisových NPC nie je mnoho, ale túto skutočnosť kompenzuje to, že na kulisové je možné zmeniť akékoľvek bojové NPC.

Obchodník pre rozprávačov príbehov (Storyteller Vendor) je osobitným typom kulisového NPC. Po vyvolaní bude existovať iba jednu hodinu a bude predávať tokeny len svojmu majiteľovi.



Radial menu vyvolané nad kulisovými NPC obsahuje nasledujúce možnosti:

• Set to Loiter / Sentinel - Vyvolané NPC zostane stáť na mieste, na ktorom ho vyvoláte (sentinel mód). Možnosť Loiter zvoľte, ak chcete, aby sa prechádzalo po okolí.
• Destroy NPC - Táto možnosť NPC zničí. Zničenie je trvalé a nevratné, a NPC nebude vrátené do vášho inventára.


Pozývanie hráčov do príbehu

Predtým, ako budú hráči môcť bojovať s eventovými NPC alebo používať eventové predmety, musia byť pozvaní do príbehu a pozvanie akceptovať. Jednoduché dekorácie pozvanie nevyžadujú.

Na pozývanie do príbehu slúži príkaz /inviteToStory. Je možné pozývať buď jednotlivých hráčov, alebo celú vlastnú gildu (ale nie ostatné gildy). Hráčov možno pozývať nasledujúcimi spôsobmi, pričom predchádzajúci spôsob má vždy prednosť pred nasledujúcim (invite hierarchy).

• /inviteToStory [meno] hráča
• /inviteToStory zatargetovaného hráča (target locked)
• /inviteToStory s kurzorom ponad hráčom, ale bez zatargetovania

POZNÁMKA: Príkazom "/inviteToStory self" pozvete do príbehu sami seba. Dokiaľ sa nepozvete do svojho príbehu a pozvanie neakceptujete, nebudete môcť útočiť na vlastné NPC.


Povstalecká svadba pozostávajúca z viac ako 30 rekvizít a NPC.

Keď hráč akceptuje vaše pozvanie, zobrazí sa vám potvrdzovacia správa, že tento hráč bol pridaný do vášho príbehu. Ak pozývate hráča, ktorý už je súčasťou vášho príbehu, zobrazí sa vám oznámenie o tejto skutočnosti. Tomuto hráčovi sa už ďalšie pozvánky nebudú zobrazovať.

Hráč môže byť v tom istom čase súčasťou iba jedného príbehu. Príbeh opustíte, ak sa odhlásite z hry (z príbehu budete odstránení do 15 minút od odhlásenia), alebo prostredníctvom príkazu

• /leaveStory.

Rozprávač príbehov môže hráčov zo svojho príbehu odstrániť aj sám prostredníctvom príkazu

• /removeFromStory [meno] hráča
• /removeFromStory zatargetovaného hráča (target locked)
• /removeFromStory s kurzorom ponad hráčom, ale bez zatargetovania

Hierarchia použitia jednotlivých alternatív je rovnaká ako v prípade príkazu /inviteToStory.


I have waited and planned and built my strength for fifteen thousand years. I have evolved. It is time.
(Omnius Evermind)
---------------------------
Feyd'Rautha Saresh (Medic, Rebel Alliance, Europe-Chimaera), Robe Saresh (Force Sensitive, Rebel Alliance, Europe-Chimaera)

Jorssk
Moderator

jorssk2

2991 Posts

Posted - 07/05/2007 :  13:17:45  Show Profile  Visit Jorssk's Homepage  Send Jorssk an ICQ Message Send Jorssk a Private Message  Reply with Quote
Proste a jednoduse se na nas devove vyprdnou a nechaji nam aby sme si delali eventy sami :)
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
Diskuzní klub hráčů online her © © 2000 CzechHeroes Go To Top Of Page
This page was generated in 0,14 seconds. on eygor Snitz Forums 2000