Akurat som to chcel postnut. Ale imo to bude fail. No co uz.
"I must not Fear. Fear is the mind-killer. Fear is little death that brings total obliteration. I will let it pass through me and over me. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain. "
Jasne, ze to bude fail, nicmene v ramci jiz existujiciho velkofailu, takze to moc nevadi. Neboli jaci lide tak asi prijdou do hry, kterou prestalo po chvili od releasu hrat takove kvantum hracu? Navic prijdou jeste do orezane verze teto hry jen proto, ze je to jakoby zdarma, pricemz pokud si chces zahrat aspon ten fail, ktery doted lidi hromadne opousteli, stejne to zdarma neni a musis doplatit za to ci za to. No nicmene to je proste vsude ... fail hry potazmo fail nabidky pro fail lidi :D a funguje to vyborne.
Jako ty we já když dneska viděl zprávu od Acti že si 2 mega lidí platí ELITE službu do CoD tak si říkám že lidi dokážou zaplatit za cokoliv. Všechno je to jen o tom jak dokáže marketingovej guru někomu vymejt mozek.
Last hope......Guild Wars 2 "that's not a log, that's a DICK!"
Musim priznat, ze to pro me bylo prekvapeni. Ze je ta hra masivni fail, se vedelo od zacatku, ale to byl WAR taky a porad jede na sub. WAR narozdil od tyhle zrudnosti asi nesezral tolik prachu (resp. s marketingem a stripterkama se asi setrilo, protoze kam se ty prachy v SWTOR podely, to se nekteri snazi zjistit dodnes).
A podle čeho masivnost toho "failu" měříš? Pokud podle počtu aktivních subskripcí, tak se to zcela zjevně nemohlo vědět od začátku, protože na začátku jich měli víc než dost. Pokud podle gameplaye, tak jsi imho zase vedle, protože první 1-2 měsíce to pro spoustu (a tím myslím opravdu spoustu) lidí fail rozhodně nebyl, ta hra byla jako jednorázovka docela dost dobrá.
Fail to je (pro spoustu lidí, viz úpadek v počtu aktivních subskripcí) co se týče dlouhodobé hratelnosti, ale to se rozhodně nevědělo "hned od začátku".
Co se warhammeru týče, tam je to takové rozporuplné. Začátek probíhal dost podobně jako u swtoru, v průběhu času se ale ke hře občas i lidi vraceli (a zjevně to bylo proto, že tak hra přece jen nabízela něco, co jiné nenabízejí (na rozdíl od swtor)). Imho je warhammer docela hodně nedoceněný (což z velké části plyne i z toho, že hráči tím masivním odlivem krátce po vydání zařídili, že nebyly finance na další vývoj).
pomerne hodne lidi uz podle bety/open bety rikalo, ze si to daj jako jednohubku pres vanoce... cili dlouhodoba hratelnost byl evidentni fail uz v bete
co se tyce waru...ta hra byla totalni nehratelna sracka od zacatku. staci si vzpomenout na prvni "strategii" nasazenou proti prevaze destruction na prvnich fortress obranach... aneb poslem tam co nejvic lidi, aby spadl server na dost dlouhou dobu nez se to resetne...
pomerne hodne lidi uz podle bety/open bety rikalo, ze si to daj jako jednohubku pres vanoce... cili dlouhodoba hratelnost byl evidentni fail uz v bete
Nesouhlasím. Release verze swtoru byla co se funkčnosti a obsahu týče rovnatelná s wow po několika letech od releasu (řekněme zhruba ve stavu prvního datadisku. To, že wow obstál a swtor ne, imho není dané obsahem, ale čistě dobou - dneska jsou prostě hráči náročnější a to, co jim před lety stačilo, už dneska nestačí. Dost ale pochybuju, že tohle někdo dokázal odvodit na základě swtor bety. Maximálně mu to tak přišlo subjektivně pro něj, ale odhadovat reakci několika miliónu hráčů je imho dost obtížné.
IMHO swtor měl potenciál wowku skutečně zásadním způsobem konkurovat, pokud by splnil jeden ze dvou předpokladů:
- buď by to nesměla být jen kopie (tedy muselo by tam být něco navíc, dlouhodobě herně zajímavého)
- nebo by to musela být kopie se vším všudy a bez failu jménem Ilum. Tzn musely by fungovat featury jako dualspec a pod, byť by to znamenalo další rok dva vývoje navíc.
quote:Originally posted by celdric co se tyce waru...ta hra byla totalni nehratelna sracka od zacatku. staci si vzpomenout na prvni "strategii" nasazenou proti prevaze destruction na prvnich fortress obranach... aneb poslem tam co nejvic lidi, aby spadl server na dost dlouhou dobu nez se to resetne...
Já jsem who hrál a nehratelný mi opravdu nepřišel. Crash serveru v určité situaci není nic, co by v jiných hrách nebylo (viz šílené lagy v původním Naxxramasu, 'event' otevírání brány do AQ, u jiných her to bylo ještě horší). Na dojmu ze hry to samozřejmě nepřidá, ale fakt si nemyslím, že by tohle bylo něco, co by hráči nebyli schopni a ochotni nějaký čas překousnout, pokud je jinak hra bude bavit.
WHO bylo fine, bavilo mě. To PvP mělo smysl. Ne jako ve WoW, kde je to pouze pro tvůj osobní kredit.
Neřekl bych, že jsou lidé náročnější. Spíš proč měnit hru, když v jedné "vše" je. Například když jsem hrál SWTOR tak po měsíci a něco jsem se vrátil do WoW proto, že mi SW nabízí navíc jen světelné meče. Lidi jsou možná náročnější, ale jen naše generace třicátníků. Co hrajeme onlinovky od dob, kdy jsme Ultimu hráli v levných tarifech na 56 kbps modemu. Jaké nároky mají 15-20 letí hráči dnes.. to si neodvažuji říci.
Já bych si rád zahrál hru, která by byla mixem CoD a WoW. Prostě instantní pvp kde rozhoduje skill a ne to jak dlouho to hraješ. Samozřejme plno elfu, trpaslíků a orku, hodně kouzel a světýlek.. :o) Navíc i pvp co ovlivní chod serveru jako tomu třeba bylo v L2. SWTOR měli udělat jako singlovku s možností multiplayeru.
Já jsem who hrál a nehratelný mi opravdu nepřišel. Crash serveru v určité situaci není nic, co by v jiných hrách nebylo (viz šílené lagy v původním Naxxramasu, 'event' otevírání brány do AQ, u jiných her to bylo ještě horší). Na dojmu ze hry to samozřejmě nepřidá, ale fakt si nemyslím, že by tohle bylo něco, co by hráči nebyli schopni a ochotni nějaký čas překousnout, pokud je jinak hra bude bavit.
nehratelny byl hlavne hlavni marketingovy point hry...neboli open pvp...
to se dalo do poradku az se po 3 mesicich propadl pocet predplatitelu o 75%!
jestli war nebyl total fail tak uz fakt nevim co... to i SW:TOR vysledkove vypada jako suprova hra. Ten propad ve waru byl MNOHEM rychlejsi nez v SW:TOR... nechapu jak vubec muzes naznacovat nejakou rovnici uspechu mezi temahle dvema hrama...
o tom jake byli problem s pve/pvp endgame a vzajemnou balanci radsi nemluvit...
osobne si myslim, ze novodobi vyvojari MMO titulu delaji jednu zasadni chybu a to, ze prilis zkracuji "journey" s tim, ze hlavni je "end game"... nemyslim si, ze to je to co by hraci hledali...
nejvetsi odliv v swtoru prisel po tom patchy, myslim ze 1.2, kdy naprosto totalne rozhodili balanc v pvp (kterej nebyl moc dobrej ani predtim...), a to jak ve skillech, tak hlavne v nutnym equipu
nehratelny byl hlavne hlavni marketingovy point hry...neboli open pvp...
to se dalo do poradku az se po 3 mesicich propadl pocet predplatitelu o 75%!
Tak je fakt, že zrovna ve warhammeru jsem se ani trochu nehnal za max levlem, takže jsem se nejspíš dostal do fáze, kde to hodně nefungovalo, až v době, kdy už to trochu spravili. Na low levlech těsně po launchi fungovalo RvR vcelku bez problémů.
quote:Originally posted by celdric jestli war nebyl total fail tak uz fakt nevim co... to i SW:TOR vysledkove vypada jako suprova hra. Ten propad ve waru byl MNOHEM rychlejsi nez v SW:TOR... nechapu jak vubec muzes naznacovat nejakou rovnici uspechu mezi temahle dvema hrama...
Pokud to chceš měřit čistě podle rychlosti nárůstu poměru closnutých subscription k celkovému počtu, tak je dost možné, že warhammer o zákazníky přišel rychleji.
Rozdíl je ale v tom, že po té z warhammeru zůstala zajímavá hra (na trhu v podstatě do dnes co já vím není žádná jiná mmo, která by nabízela to samé a hrála se podobně jako warhammer), ke které se z těchto důvodů část hráčů opakovaně vracela a vrací. Ze swtor zbyl jen wow klone s menším počtem featur než wow. Možná se jim lidi vrátí na datadisk (pokud někdy nějaký vyjde), aby si zahráli další kus singlovky. Jinak ale dost pochybuju.
quote:Originally posted by celdric osobne si myslim, ze novodobi vyvojari MMO titulu delaji jednu zasadni chybu a to, ze prilis zkracuji "journey" s tim, ze hlavni je "end game"... nemyslim si, ze to je to co by hraci hledali...
Tohle je spíš chyba přístupu hráčů. I když pravda dneska už ani to tak docela neplatí, při levlování si většina hráčů stejně projde veškerý připravený levlovací content, protože je to tak prostě nastavené.
Zásadní chyba je imho to vůbec rozlišovat. Pokud má být hra dlouhodobě zábavná, tak by neměla mít žádné fáze "nutné levlovací zlo" a "endgame", endgame by měla začínat hned jak se hráč trochu seznámí se hrou a měla by obsahovat i prvky toho, co se obykle považuje za levlovací content.
quote:Tohle je spíš chyba přístupu hráčů. I když pravda dneska už ani to tak docela neplatí, při levlování si většina hráčů stejně projde veškerý připravený levlovací content, protože je to tak prostě nastavené.
Zásadní chyba je imho to vůbec rozlišovat. Pokud má být hra dlouhodobě zábavná, tak by neměla mít žádné fáze "nutné levlovací zlo" a "endgame", endgame by měla začínat hned jak se hráč trochu seznámí se hrou a měla by obsahovat i prvky toho, co se obykle považuje za levlovací content.
Lidi z rozvinutých zemí jsou přežraní všeho, volají po jistotách, chtějí vše, co má ten vedle a to hned a nejsou pro to nic moc ochotni dělat. Za odměnu, když jim je toto poskytnuto jsou ochotní do ničeho nevrtat, držet hubu a krok a nesnažit se vyniknout. Samozřejmě u toho křičí, co vše je špatně a že vyniknout chtějí ...no a tohle se logicky přenáší i do těch her, takže co chceš takovým bytostem nabídnout ....
Fail to je (pro spoustu lidí, viz úpadek v počtu aktivních subskripcí) co se týče dlouhodobé hratelnosti, ale to se rozhodně nevědělo "hned od začátku".
To že to je super singlovkax8 a ne na dlouhodobý hraní jednoho charu jsem věděl asi tak 14 dní po launchi.
AO: Pan Shade Tojejedno + PvP nub - retarded (tm)by NerfTý Mittra VG: Jsem takova mala pisnicka - retarded s potencialem EQ2: Tojeonde - Pivipi - retarded Rift: Tojejedno - nejakej FOTM class, takze klerik asi:/ - retarded FF XIV: Toje Tojejedno - a opet retarded, hrozna hra TESO - tojejedno - sorcka - Sem se vratil z dovolene a prej uz se to nehraje
Fail to je (pro spoustu lidí, viz úpadek v počtu aktivních subskripcí) co se týče dlouhodobé hratelnosti, ale to se rozhodně nevědělo "hned od začátku".
To že to je super singlovkax8 a ne na dlouhodobý hraní jednoho charu jsem věděl asi tak 14 dní po launchi.
- If you don't like something, change it. If you can't change it, change your attitude. Don't complain. - When you can't run you crawl, when you can't crawl, when you can't do that, find someone to carry you. - Achiever 27%, Explorer 67%, Killer 27%, Socializer 80%
"I must not Fear. Fear is the mind-killer. Fear is little death that brings total obliteration. I will let it pass through me and over me. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain. "
"staří harcovníci", co si hru koupili a hráli někdy v minulosti, získají rovnou middle class "preffered player" status. Je to o dost lepší, než základní free-to-play plebs ... nicméně stále o dost horší, než subscriber. Jen o důvod víc, proč se vrátit :)
- If you don't like something, change it. If you can't change it, change your attitude. Don't complain. - When you can't run you crawl, when you can't crawl, when you can't do that, find someone to carry you. - Achiever 27%, Explorer 67%, Killer 27%, Socializer 80%
Psa mám, ale sousedky jsem ho naučil respektovat. Btw takže on tu "slepici" miluje, že tam je to srdíčko? Ano! Taky ten obrázek nechápu ani nyní po vysvětlení.
Hrajete ještě někdo? Na jakém serveru? Přemýšlím, že bych zase na chvilku aktivoval...
Cau, jasne hrajeme to na serveri Tomb of Freedon Nadd za Imperium, guilda Disciples of Tenebrae, a akurat zhaname aj novych ludi na rebuild guildy, zatial chodime len 8cky OPsky(Story/HM) ale chceli by sme v buducnosti aj 16ky ak bude dost ludi.
Sice jsem jako by fan Star wars, ale toho walkera tam vidim az ted.
Do ty doby sem tam videl nejakyho robota co smutne kouka na letadylko. Nikoliv walkera koukajiciho na panicka.
AO: Pan Shade Tojejedno + PvP nub - retarded (tm)by NerfTý Mittra VG: Jsem takova mala pisnicka - retarded s potencialem EQ2: Tojeonde - Pivipi - retarded Rift: Tojejedno - nejakej FOTM class, takze klerik asi:/ - retarded FF XIV: Toje Tojejedno - a opet retarded, hrozna hra TESO - tojejedno - sorcka - Sem se vratil z dovolene a prej uz se to nehraje
zdá se, že poslouchají komunitu a postupně ruší některá omezení http://www.swtor.com/info/news/blog/20121204 asi je lepší vypustit omezenou hru a odpouštět, než dodatečně rušit funkce, což by lidi jen naštvalo ... každopádně jen co se odemknou ty 4 nové character sloty a extra quick bary, jsem zpět teď už jen chybí zrušit nesmyslné pomalejší expení ... ať zůstanou boosty pro ty, co chtějí, ale netrestají f2p, ve světle posledního update to vidím pozitivně
je to tak, na klasicky vylevelovani jsem delal questy takzvane ob planetu , a bez problemu to vyslo i bez pvp a instanci, takze na plny projiti planet by polovicni rychlost expeni byla odpovidajici
Rock is overpowerd, please nerf. Paper is fine. Yours, Scissors.