Ve vývoji: v hlavě několik let;) reálně od 01/2012 Na Hero Engine od 1/2012 - vývoj ukončen 11/2013 Na Unity Pro od 11/2013
Stav: Dev alfa verze. --- Grafika 3D modely - 75% Grafika UI - 50% Grafika animace - 75% Grafika 3D postavy - 75% World design full game - 85% C# - herní prvky - 45% C# - server <->client - 85% Zvuk - 35%
Celkem - 66%
OFICIÁLNÍ ZÁKLADNÍ INFORMACE:
Novus Inceptio je MMORPG s postapokalyptickou fantasy/sci-fi tématikou. Cílem není jít cestou klasických současných MMO her, ale vytvoření uceleného a samostatně fungujícího světa bez ohledu na počet aktivních hráčů. Herní styl je zaměřen především na hardcore survival akci, taktiku a strategii.
Novus Inceptio se odehrává v budoucnosti, na neznámé planetě. Jedním z důležitých příběhových témat je zjišťování, co vedlo v minulosti ke globální katastrofě, která planetu poničila. Hráč bude v postapokalyptickém světě využívat technologické vymoženosti a částečné nadpřirozené schopnosti. Vybudování nové civilizace bude spočívat pouze na hráčích. Hra neobsahuje předpřipravené úkoly a objeví se pouze minimum NPC.
Novus Inceptio umožní přirozené vytváření postavy. Vylepšovat se budou ty osobnostní atributy, které hráč využívá. Ty nevyužívané se budou automaticky zhoršovat. Postavy budou stárnout a permanentně umírat na následky zranění, nemoci či vyčerpáním při průzkumu světa. Hráč se v takovém příapdě vrátí ke své uložené DNA, ze které se v případě smrti automaticky vytvoří jeho klon se shodnými vlastnostmi. Další možností je přenos genetických informací na potomky, za které může hráč pokračovat v případě úmrtí své postavy stářím. Stárnutí se netýká pouze hráče, ale všech objektů, včetně fauny a flory.
Novus Inceptio obsahuje prostředí s přirozeným plynutím času, střídání denních cyklů, projevy a efekty počasí.
A proč Novus Inceptio hrát? Na rozdíl od jiných her neobsahuje limity atributů postav. Hráč má naprostou volnost ve vytvoření mixu zaměření, které jej skutečně baví. Nemusí přemýšlet ještě před začátkem hry, kterou rasu či povolání zvolí - atributy postavy se automaticky upravují podle toho, co postava vykonává.
Novus Inceptio nabídne pouze úvodní úkoly, o další mise se starají hráči sami - delegují jednodušší a specializované práce na ostatní. Nosnost a inventář postav je omezen. Jedním z prvních úkolů bude zajistit si bydlení a skladiště pro předměty. Hráč si tak postaví nejen skromný příbytek, ale společně s ostatními může časem vybudovat vesnici či město. Sociální interakce se nesmrskávají na obchod a týmovou spolupráci při plnění úkolů. Hráči vytvářejí klany, vesnice a města. Možnosti spolupráce nebo soupeření jsou široce otevřené. Při všech aktivitách však musí zajistit logistickou podporu svých bydlišť . Poškozené či chátrající domy je nutné opravit a postavy je třeba nasytit.
Novus Inceptio podporuje vytváření předmětů hráči. Kvalita předmětů a technologie se tak bude vylepšovat společně s vlastnostmi postav. Kvůli absenci NPC obchodníků je možné vytvoření plně fungujícího trhu.
PŘEŽIJ! Na začátku hry se ocitnete uprostřed divoké přírody. Vaše vybavení? Pouhý nůž a základní nástroje. Naštěstí nejste sami! Důležitým pomocníkem pro vás je malý osobní robot, ale ten za vás neudělá všechnu práci. Příroda nerada dává věci zadarmo a a je třeba najít zdroje potravin, tepla a připravit se na nebezpečí, které se ukrývá v hlubokých lesích. Nemoc, zranění či smrt je na dením pořádku. Postupem časuse se naučíte porozumět zákonům světa a budete připraveni na další cestu.
BUDUJ! Chcete si pořídit vlastní pozemek? Není problém! Postavíte si na něm vlastní domov, farmu či se zaměříte na jedno z mnoha řemeslných odvětví. Nebojte, nejste na to sami. K ruce dostanete pomocníky, které budete úkolovat. Pomocníci pak za vás budou pracovat i během vaší nepřítomnosti. Stejně jako vy ale mohou onemocnět ? musíte se k nim tedy chovat slušně! Společně s dalšími hráči pak možná vybudujete vesnici, město či ovládnete celý region a nastolíte novou vládu s vlastními pravidly. Budování a stavební prvky jsou řešeny modulárním systémem. Omezí vás pouze vlastní kreativita, dostatek surovin a dovednosti. TVOŘ! Vyrábíte rádi věci? Pak se vám Novus Inceptio bude líbit! Jakýkoliv předmět ve hře je totiž unikátní a vytvořený hráčem. Výroba jakékoliv věci je komplexní proces postavený na mnoha atributech od dovednosti v daném oboru až po použitý materiál na výrobu. Systém výroby neříká hráči co a z čeho přesně vyrobit , ale pouze uvádí , co je pro daný předmět zapotřebí. Ostatní se vygeneruje samo (při použití kamene vznikne kamenná sekera, ale při použití železa bude sekera železná - na každou potřebnou část lze použít odlišný materiál, kdy se zohledňuje například i typ a tvrdost dřeva). Díky tomuto systému existuje pouze jeden recept na sekeru a není nutnost vytvářet desítky podobných receptů na lepší vybavení.
ZKOUMEJ! Vše ale není jen o osídlení světa, přežití a zajištění funkční ekonomiky. Čeká na vás svět plný života, nebezpečí a tajemna. Husté lesy, vyprahlé pouště, tropické džungle či živý podmořský svět. Vše o rozloze 576 km2. Krajina žije vlastním životem bez ohledu na vaší aktivitu - zvířata se rozmnožují a umírají, počasí se mění a vznikají nová místa tam, kde pracují ostatní hráči. Můžete se vydat na dlouhou cestu hledání cenných surovin či za poznáním pravdy a pravého účelu existence planety. Ne všude se příroda dokázala plně vzpamatovat z katastrofy, která tento svět postihla. A tak je možné narazit na pozůstatky původní civilizace či těch co stojí na pozadí všeho již od pradávna...
A bude také zběratelská edice s paňákem ,plánkem a plakátem ? O to nám tady jde především.
Jinak dobrý nápad, ale píšeš že nejsi dítě a dáš info sem Do líhně trollů
Originally posted by Lewi: Prosím vyhněte se diskuzím na těchto stránkách s lidmi, kteří o této hře nic nevědí a dělají závěry jednejte s lidmi kteří vědí o čem mluví.
No nalozil sis toho teda hodne, jestli je to one man project. Bejt tebou, tak cestinu do kodu/dokumentace vubec nedavam, protoze treba se to rozjede a budes potrebovat vypomoc. Tu urcite nenajdes v ceskych luzich a hajich (maximalne tak dlouhej zastup pubosu na post GM se stoletou praxi z nejakyho obscenniho free serveru), tak aby ses vyhnul otravnymu refactoringu.
No nalozil sis toho teda hodne, jestli je to one man project. Bejt tebou, tak cestinu do kodu/dokumentace vubec nedavam, protoze treba se to rozjede a budes potrebovat vypomoc. Tu urcite nenajdes v ceskych luzich a hajich (maximalne tak dlouhej zastup pubosu na post GM se stoletou praxi z nejakyho obscenniho free serveru), tak aby ses vyhnul otravnymu refactoringu.
Zatím to je víceméně one man project (ale mám další dva/tři lidi co se připravují na full help + další jsou v jednání a díky známostem tam už jsou i zvučnější jména - vhodné pro marketing;) ). Ze začátku jsem si myslel, že je toho opravdu moc, ale brzdil mě HSL (scriptovací jazyk HE). Teď s postupem času už je to jiné - to co člověk dělal týden (nucen hledat na wiki a ofic fóru co jak dělat) - teď dělá jen pár hodin...
Ve výsledku těch herních prvků není zas tolik (jednoduše řečeno) - vše se opakuje - do konce roku počítám s hotovým hratelným konceptem na pořádným dev test - pak bude následovat finální design a ladění.
Ad kód - to jsi viděl starou verzi test kódu na FB že? Teď už je to trošku jinak + dokumentace bude cz/eng. Výpomoc v HSL bych totiž v cz/sk moc nenašel (vím asi jen o jednom člověku co se tomu věnuje a to je sk - tedy projevuje se na ofic HE fóru)
//------------------------------------------
// Character stats prototype
// (c)2012 McMagic - Novus Inceptio
//------------------------------------------
untrusted method updateStats(data as Integer, data2 as Integer)
me.NI_CharHunger = data
me.NI_CharThirst = data2
println("AKTUAL server hlad is:"+me.NI_CharHunger+" zizen:"+me.NI_CharThirst)
//-------------------------
//ADD
data_node as NodeRef of Class NI_CharacterStats = CreatePersistedNodeFromClass("NI_CharacterStats")
//set up data
//stats
data_node.NI_CharHunger = me.NI_CharHunger
data_node.NI_CharThirst = me.NI_CharThirst
println("UPDATE server hlad is:"+data_node.NI_CharHunger+" zizen:"+data_node.NI_CharThirst)
AddAssociation( SYSTEM.REMOTE.CLIENT , "NI_characterStats", data_node )
.
//------------------------------------------
//SET UP ALL - aktual + default for new player
//------------------------------------------
untrusted method setUpAllCharacterStats()
data_exist as Boolean
store_data as NodeRef of Class NI_CharacterStats
data as LookupList indexed by String of String//data list for client
//
AllTheAssocsK as List of Association
AllTheAssocsK = QueryAssociation(SYSTEM.REMOTE.CLIENT, "NI_characterStats", None)
foreach dataK in AllTheAssocsK
store_data = dataK.target
data_exist = true
//data list for client
//stats
data["NI_CharHunger"] = store_data.NI_CharHunger
data["NI_CharThirst"] = store_data.NI_CharThirst
//
.
if(data_exist != true)
//set new default data
//atributes
me.NI_CharHunger = 100
me.NI_CharThirst = 100
//data list for client
//stats
data["NI_CharHunger"] = me.NI_CharHunger
data["NI_CharThirst"] = me.NI_CharThirst
//
.
call client SYSTEM.REMOTE.CLIENT %NI_CHARACTERSTATS.setAllData( data )
.
A bude také zběratelská edice s paňákem ,plánkem a plakátem ? O to nám tady jde především.
Jinak dobrý nápad, ale píšeš že nejsi dítě a dáš info sem Do líhně trollů
Nic takového nebude - na to se nehraje :)
No na imperku jsem nebyl hodně dlouho, takže pořád stejné?:D
No prakticky už tu zůstali jen trollové a já.
Originally posted by Lewi: Prosím vyhněte se diskuzím na těchto stránkách s lidmi, kteří o této hře nic nevědí a dělají závěry jednejte s lidmi kteří vědí o čem mluví.
quote:Originally posted by TDK No prakticky už tu zůstali jen trollové a já.
Nu uvidíme - nečekám tuny reakci. Topic je spíše informativní a o dostání se do více komunit - přeci jen pro Indie záležitost (kde práce je jen ve volném čase) je dobré, když se tu a tam někdo zeptá "Jak to pokračuje?" -> zvedá to snahu pracovat a pracovat:)
Bacha na vyvážení kraftu a těžby surovin. V prostředí full lootu a ničení věcí mě vždycky štvalo, že musím 3 hodiny těžit abych si vůbec nadělal šípy/brnění na 30 minutovej boj. Navíc, když chcípnu během prvních 2 minut šarvátky...To se pak ze hry stává druhá práce.
no IW je dost podobneho razeni, hodne jako UO, ale po tom co ze zacatku uz byla beta a vsecko to nejak zapadlo a stoji to..
btw co mate stim M.C. v nicku ? :-D MCmagic.. Mcwarrior..:-D
First of all, who cares? Goodbye! Don't let the door hit you in the ass when you leave! Secondly, you will still buy this. Stop fishing for attention you lonely little troll.
Ad craft: No včera jsem to zrovna řešil - craft nebude úplně easy, ale nebude to taky styl Wurm (jedna z inspirativních her - některé prvky). Těžbu surovin budou zajišťovat i těžební stanice co pracují když je hráč offline - takže se člověk nebude muset starat o běhaní a sběr (tedy než si stanici pořídí;) ) Ad full loot - ještě se zvažuje, že některé věci by hráči zůstali (potřebné k přežití). Ale klasika umřu -> resnu se a mám na 10 minut postih na něco - tak to určitě ne;)
---------- IW nevypadá špatně - je dobré že se lidi snaží - držím taky palce.
Budeš to mít dneska do 18:00 hotový? Rád bych si něco zahrál než pustí Diablo .
Priboo pošleš mi trial pozvánku ? Platím předem, můžu na to uvolnit až 18kč.
Originally posted by Lewi: Prosím vyhněte se diskuzím na těchto stránkách s lidmi, kteří o této hře nic nevědí a dělají závěry jednejte s lidmi kteří vědí o čem mluví.
quote:Originally posted by TDK Priboo pošleš mi trial pozvánku ? Platím předem, můžu na to uvolnit až 18kč.
Ja ti ji poslu, ale bude te to stat cislo na hlavaku.
V kolik a která to bude kabinka ?
Originally posted by Lewi: Prosím vyhněte se diskuzím na těchto stránkách s lidmi, kteří o této hře nic nevědí a dělají závěry jednejte s lidmi kteří vědí o čem mluví.
Propojení sběru surovin s basic inventory (ve video verzi se suroviny skládají do inventáře jako samostatné položky - v aktuální update dev verzi se již dělají balíčky, které obsahují veškeré identické suroviny odlišné kvality atd.)
Propojení sběru surovin s basic inventory (ve video verzi se suroviny skládají do inventáře jako samostatné položky - v aktuální update dev verzi se již dělají balíčky, které obsahují veškeré identické suroviny odlišné kvality atd.)
Já myslím, že je to prakticky hotové, už jen preorder s těma ručně malovanejma fičurama a jedeeemmm. Ostatních pár drobností doděláš za běhu ne, tak jako ostatní, případně to stačí naslibovat a udělat nějaký hustoukrutný videjko
Originally posted by Lewi: Prosím vyhněte se diskuzím na těchto stránkách s lidmi, kteří o této hře nic nevědí a dělají závěry jednejte s lidmi kteří vědí o čem mluví.
Jedná se zase o inventář a vše kolem dokola. Veškeré věci se do inventáře ukládají jako balíky (protože jakákoliv věc má unikátní Kvalitu atd. tak v hlavním inventory je prezentovaná jako balík - na který když se klikne, tak se otevře a je možné pracovat s věcmi přímo v balíku)
Jíst, zasadit atd. Logicky při akci "Eat" se doplní hlad (dle % hodnoty dané věci) + objekty zmizne z inventáře;) Postava už ale byla nakrmena:) - takže se hlad doplní jen do maxima 100% při prvním jídle - pak už to hlad neovlivňuje. + update game ui
nemel by ses imho venovat spis systemovemu vyvoji? graficky vzhled je fakt az posledni vec
mas nekde sepsanou nejakou ideu fungovani sveta, co vlastne chces vytvorit? zatim to vypada jen na hrani si s editorem mapy a pouzivani preddefinovanych textur, nic co ma pridanou hodnotu. (mozna se mylim)
napis nam neco o sobe
Byl jsem zmateny a nejisty, jsem sice porad zmateny a nejisty, ale v mnohem vyssi rovine.. [Pratchett]
podle poslednich pruzkumu vyslo na jevo ze nejde o to jak je hra kvaline udelana nebo jaky je jeji obsah ... ale prave jen o to jak vypada .. to prodava .. to ze to nefunguje a neda se tam nic delat a je to nuda zjisit lidi az po zaplaceni kdezto jak to vypada vedi vetsinou dopredu
Herní koncept je a ten se dodržuje - na hře se pracuje už delší dobu.
Jako první věci se řešily možnosti enginu. Pak se testovali herní prvky v enginu = psaní scriptu a zkoušení zdali to opravdu engine zvládne tak jak je třeba.
Následovalo kompletní přepsání test scriptu do čistého herního kódu (scripty, třídy, DB atd.) dle herního konceptu.
To vše je již hotové;)
Pak se hrálo s předdefinovanými objekty.
Teď už je svět sestaven z vlastních modelů (cca 140 stromu, skal, rostlin apod.) --------------- Jediné co je ještě předefinované je postava, animace a skybox. ---------------
Teď se testují modely ve finálních lokacích + dopisují další herní prvky. Během toho je třeba aby se i pracovalo na designu světa.
HE v sobě nemá zhola nic - vše se musí hezky ručně naprogramovat dle vlastní logiky;)
A tedy ještě něco o mě;) -------------- Věk 33 Aktuálně - OSVČ - programátor, grafika, webdesign, intranet aplikace, příprava DB a návrhy projektů atd -> vlastní firma. Herní klientela (xzone, eurogamer s tím spojeno ea, cenega, cqe atd.)
Hraní her od 12 let (začínal jsem na C64). Vytvoření vlastní hry je dlouholetý sen, teprve až teď jsou k dispozici prostředky.
Jinak nevím co ještě;)
-------------- Jak jsem už psal, herní idea/koncept je daný a namyšlený (logicky se drobnosti mění za běhu, ale pevná kostra už je stanovena a jsou i napsané kódy a logika).
Hra na toto fórum šla až ve stádiu, kdy už byl jasný a otestovaný engine + napsané základní herní prvky a hotový koncept.
Zde je ukázka logiky inventory + GUI - tak jak jsem ji prezentoval HE komunitě (když někdo chtěl tutorial na inventář - tak aby pochopil, že to není jen tak;) )
SMAZÁNO - nekoresponduje s Enginem
A zde ještě naše licencované(draze koupené modely) s uprávou dle našich potřeb (žádné předdefinované enginem).
Nechce se mi věřit, že ses do něčeho takového pustil sám :) Každopádně přeju, aby ti to vydrželo.
Nechceš se trochu víc rozepsat o designu? Jak si třeba představuješ, že bude vypadat hra z pohledu hráče (příklad: Ve startovní lokaci nakupuju equip a consumables, v dungeonu zabíjím potvory, za zabíjení potvor získávám levly a sbírám z nich loot, který mohu obléct nebo prodat ve startovní lokaci, cílem hry je projít všechny levly dungeonu a získat při tom dostatečný level a equip, abych zvládl sejmout final bosse)?
S implementací ti tady asi moc nepomůžeme, ale s designem možná ano - je tu celkem dost lidí, kteří delší dobu hráli větší množství online her a někteří z nich jsou schopni i vcelku konstruktivně diskutovat.
Základní herní prvky jsou popsané v prvním topicu - ostatní je pod pokličkou;)
Základ se měnit už nebude je na to již plno věci připraveno a dělám to hlavně pro sebe. Bude taková trošku jiná MMORPG než které teď vychází - tvořeno primárně pro zábavu a ne pro tučný zisk na casual hráčích.
Teď bude tady na imperku prezentační pauza - nemá smysl sem dávat každý drobný update;)
Základní herní prvky jsou popsané v prvním topicu - ostatní je pod pokličkou;)
Pak nějak nechápu, proč to sem vůbec píšeš. Hratelné to není, takže hráče zjevně nesháníš. Pomoc s implementací taky nesháníš, komentáře k designu taky ne. Takže už zbývá snad jen to krmení forum trollů :)
quote:Originally posted by McMagic Bude taková trošku jiná MMORPG než které teď vychází - tvořeno primárně pro zábavu a ne pro tučný zisk na casual hráčích.
Tak zrovna tohle je typický makretingový žvást, který před vydáním v nějaké formě zaznívá naprosto vždycky. Z toho by se naopak dalo soudit právě to, že to bude úplně na stejné brdo jako všechno ostatní.
Na imperium jsem to dal v domnění, že se tu rozjede diskuze a reakce. (Reakce formou na prezentované věci - co se nezdá apod.)
Jediná reakce které se vztahovali přímo k projektu byla typu, že si člověk hraje jen v terrain editoru bez toho, že by měl představu co chce udělat atd. :)
Ale to asi neřešme. Ono něco prezentovat veřejně v DEV alfa stavu nemá asi moc smysl - moje chyba:) ------------------------ Tak tedy něco ke hře (nebudu vše popisovat dopodrobna + něco vynechám atd.): Půjde o fantasy sandbox s prvky sci-fi. Hráč se ocitne bez ničeho v start lokaci, bude si muset dojít do tábora pro základní výbavu (nůž, sekera apod.). Zde bude moci projít tutoriálem aby se seznámil se základními herními prvky (težba suroviny, výsadba, apod.).
Pak si bude moci dělat co chce nedostane žádný quest žádnou cestu kudy kam jít a co dělat.
Jediná možná cesta je ale předem daná a to ven z bezpečného kaňonu. Kde už bude na hráče čekat volný divoký svět.
Zde bude moci sbírat rostliny, potravu. Kácet stromy. Těžit nerosty apod. Sázet vlastní stromy, vyrábět si nástroje a produkty. Zasadit nalezené semínka a pěstovat si úrodu apod. Bude si moci časem postavit menší domek kdekoliv uzná za vhodné a zaměřit se na farmaření apod. (K farmaření budou eventy pro hráče, kteří nebudou chtít jít dál a zažít více nebezpečí). Nejsou zde žádné lv a omezení - dovednosti rostou používáním. Potvor nebude mnoho, ale nebudou jednoduché na poražení. Nebo si postavit/vyrobit vesnici, město atd. Hráč se bude moci postupem času nebi hned (je to na něm) přesunout dál do země do PvP lokace, kde jsou speciální ložiska surovin apod. Zde se bude bojovat mezi hráči a vesnice už zde nebudou chráněné apod. Takže zde může docházet k rabování, ničení, obsazení ložiska surovin atd.
Vybavení nebude padat z potvor, ale hráč si ho bude muset vyrobit. Nebo když zabije jiného hráče tak ho obere o vybavení (mimo baličku pro přežití).
Žádné dungeony, žádný epic drop apod. se nekoná. Pokud zde bude jeskyně tak v ní sice může někdy čekat potvora, ale napadá z ní armor :) Jen specifická surovina (například dračí srdce, kůže apod.). Nebudou zde instance - takže kdo přijde ten dřív mele. Respawn těchto potvor nebude hned. Hráč jeskyně spíše využije k úkrytu (najde jeskyni - porazí medvěda a udělá si uvnitř tábor (rozdělá ohěň, aby odlákal potvory a něco viděl + připraví si jídlo z masa co ulovil, vydělá kůže na brnění) na přečkání temné noci -> v noci budou vycházet na lov potvory co přes den spí.
Věci se budou poškozovat a postupem času se zničí úplně (nic nevydrží věčně). Sice půjde věci opravovat (za pomocí patřičných surovin), ale sníží se jejich kvalita - nebo zvýší dle toho jak zručný je hráč nebo jaké má suroviny.
atd.
V tomto ohledu bylo myšleno, že hra je tvořena pro zábavu (tak jak to baví mne) a ne pro hráče dnešní doby - rychle na max lv, chodit dungeony jak troll pořád dokola dokud nepadne eqp co stejně v dalším patchi přebij eqp z nového dungeonu:)
no já jsem docela zvědavej jak to dopadne, hlavně co se HeroEngine týká
na jednu stranu je to absolutní nesmysl dělat podobnou MMO v jednom člověku, na druhou stranu tu máme desítky úspěšných free serverů pro UO (v podstatě si taky "licencovali" engine), kde to i v pár lidech šlo a měli jsme tu spoustu kvalitních projektů
Trochu mi tam chybí motivace k tomu nefarmařit jen v safe pve zóně (pokud tedy někoho bude bavit farmařit). Co přesně mi ty vzácnější suroviny umožní oproti surovinám z pve zóny?
Budeš nějak vysvětlovat, proč se v pve zóně nedá pvpit? (NPC guardi?)
Bude nějaká motivace pěstovat všechny ty různé druhy rostlin? Pokud mi na nasycení stačí cokoliv jedlého, tak asi půjdu cestou nejmenšího odporu (tzn. nejmenší náklady, nejmíň práce, největší výživnost) a na nějakou rozmanitost se vykašlu (možná kromě prvního pokusu).
Pokud hráči skutečně začnou něco stavět v pvp zónách, budeš nějak řešit to, že hráč taky někdy musí spát, takže když se někdo hecne a logne pozdě v noci, tak mu vymlátí vesnici, aniž by měl šanci se bránit?
Runescape jsem bohužel nehrál, takže nedokážu posoudit. 100% originální není dneska ale bohužel už nic.
jiste spousta veci jsou jen recyklaty toho co uz bylo.
uvedom si, ze budes muset oslovit nejakym zpusobem "komunitu", aby se to dalo hrat, nepredpokladam, ze cilem je byt sam samotinky na serveru a behat a sbirat kyticky.
Podle toho co jsi zatim o hre napsal me jako prvni vec napadlo "runescape" hral jsem to jenom trosku (par leveliku v mining skillu apod.), ale vsechny ty featy co pises tam jsou.
to je v podstate tva prima konkurence, mozna i navod na podivani se do ceho jdes (runescape je free2play z dostatecne miry aby si clovek udelal obrazek), dalsi vyhodou runescape je, ze je to web browser java applet, cili mensi naroky na hrace co se tyce "instalace".
celkove si myslim, ze smerujes k malemu serveru velikosti Ultima shardu, coz ale v podstate je docela uspech, pokud teda necekas neco vetsiho....
no já jsem docela zvědavej jak to dopadne, hlavně co se HeroEngine týká
na jednu stranu je to absolutní nesmysl dělat podobnou MMO v jednom člověku, na druhou stranu tu máme desítky úspěšných free serverů pro UO (v podstatě si taky "licencovali" engine), kde to i v pár lidech šlo a měli jsme tu spoustu kvalitních projektů
V jednom člověku se zatím dělá hratelný demo koncept.
Nejsem 100% na to sám ale. Jen je třeba dotvořit hratelné základy apod. A pak se další lidi mohou pustit do práce - zatím si musí ale otestovat HE - protože je hodně specifický a vše probíhá online.
quote: Trochu mi tam chybí motivace k tomu nefarmařit jen v safe pve zóně (pokud tedy někoho bude bavit farmařit). Co přesně mi ty vzácnější suroviny umožní oproti surovinám z pve zóny?
Bez vzácnějších surovin nepůjde vyrábět lepší věci a vybavení + co jsem nezmínil je, že v PvP zóně je možnost získat nové technologie od původní civilizace (recepty apod.).
Takže sem budou lidé chodit i pro jiné věci. Kdo se tam nevydá si bude moci vše koupit na trhu (pokud tedy někdo bude tyto věci prodávat;) )
quote: Budeš nějak vysvětlovat, proč se v pve zóně nedá pvpit? (NPC guardi?)
Bude spojeno s planetou kde se hra bude odehrávat - obranný/kontrolní systém dosahuje jen do určité vzdálenosti, kde blokuje možnost útoku na hráče. Rozumnější vysvětlení se ladí;)
quote: Bude nějaká motivace pěstovat všechny ty různé druhy rostlin? Pokud mi na nasycení stačí cokoliv jedlého, tak asi půjdu cestou nejmenšího odporu (tzn. nejmenší náklady, nejmíň práce, největší výživnost) a na nějakou rozmanitost se vykašlu (možná kromě prvního pokusu).
Tak obyčejná uvařená brambora ti doplní jen málo života - uvařená společně s masem už bude výživnější. Hlad ti bude neustále klesat, takže krmení bude třeba. Ze začátku budeš sbírat kořínky a bylinky + najdeš nějakou tu jahodu apod. Z toho se moc nenajíš. Takže začneš sázet semínka aby jsi měl úrodu a mohl tak vařit, vyrábět apod. Ale farmaření do extrému bude opravdu pro lidi co si chtějí jen farmařit a plnit eventy - ostatním bude stačit malá základní farmička nebo nákup na trhu. Aby jsi měl třeba arch látky, tak musíš zasadit bavlnu, zpracovat a vyrobit látku. Každý to dělat nebude a bude se spoléhat na hráče co se tím budou bavit a živit.
Někdo zase bude chodit na lov a dodávat tak kůže apod.
quote: Pokud hráči skutečně začnou něco stavět v pvp zónách, budeš nějak řešit to, že hráč taky někdy musí spát, takže když se někdo hecne a logne pozdě v noci, tak mu vymlátí vesnici, aniž by měl šanci se bránit?
No okrást hráče budeš moci i v PvE zóně - pokud něco zasadíš/postavíš volně ve světě mimo zaplacený pozemek může ti to kdokoliv sebrat (pokácet ti stromy apod.) vykrást domek. Proto bude možnost si najmout stráže/bezpečnostní systém na obranu, které tomu zamezí.
+ možnost pěstovat v podzemní části domu ve specifických dokoupených bio buňkách (to je i kvůli ušetření prostoru na povrchu).
Pokud si hráč pořídí obranu tak na něj nikdo v PvE nebude moci.
V PvP bude obrana pro offline hráče, ale jen s aktivní obranou a placenou údržbou. Je zde několik možností,které se zvažují a řeší. Ale jednoduše řečeno pokud budeš offline a máš aktivní obranný systém, tak na tebe nikdo nebude moci.
quote: jiste spousta veci jsou jen recyklaty toho co uz bylo.
uvedom si, ze budes muset oslovit nejakym zpusobem "komunitu", aby se to dalo hrat, nepredpokladam, ze cilem je byt sam samotinky na serveru a behat a sbirat kyticky.
Podle toho co jsi zatim o hre napsal me jako prvni vec napadlo "runescape" hral jsem to jenom trosku (par leveliku v mining skillu apod.), ale vsechny ty featy co pises tam jsou.
to je v podstate tva prima konkurence, mozna i navod na podivani se do ceho jdes (runescape je free2play z dostatecne miry aby si clovek udelal obrazek), dalsi vyhodou runescape je, ze je to web browser java applet, cili mensi naroky na hrace co se tyce "instalace".
celkove si myslim, ze smerujes k malemu serveru velikosti Ultima shardu, coz ale v podstate je docela uspech, pokud teda necekas neco vetsiho....
Nemám rozhodně velké ambice:) Bude mě stačit když to budou hrát známi a lidi v komunitě (kde hru převážně řešíme). Pokud se najdou i další jedině dobře, ale nechci se zavděčit všem za každou cenu.
Koukal jsem na ten Runescape je to trošku podobné. Ale moje základní inspirace je Wurm online, Xsyon, ArcheAge (výborná hra, těším se na CBT5) , SWG (původní) atd.
Zásadní rozdíl ale je, že tady bude svět tvořen hráči - pokud někdo vykácí les bez toho aby po sobě uklidil pařezy a snažil se vysázet nové stromy - tak to bude vše zničené.
Ekonomiku budou tvořit hráči - v základním táboře bude jen pár basic věci. Ostatní je na hráčích zdali budou prodávat nebo ne.
Díky licenci na SpeedTree je možné aplikovat jednodušeji a kreativněji flóru. dev test implementace ST: http://youtu.be/O_BxdlX53Rs
Ale následný update je pro mne velice zásadní: Přestával jsem být spokojen s designem hry - nějak jsem se při testech moc odklonil od původního záměru a proto bylo na čase udělat návrat k původní představě (což je více art stylu než reálné grafiky, ale nesklouznout do běžné komiks grafiky u her poslední doby). Proto pomalu předělávám modely a hlavně textury.
Tento redesign možná mnohé odradí, ale reálná grafika mě nesedí (stárne moc rychle a je to pořád dokola). WoW styl také není ono - proto chci jít cestou vlastní stylizace, která není zas až tak běžná a byla původně i plánovaná.
Tak já už jsem první, koho jsi tímhle odradil. Jen se zeptám, děláš hru pro lidi a nebo pro sebe ?
Originally posted by Lewi: Prosím vyhněte se diskuzím na těchto stránkách s lidmi, kteří o této hře nic nevědí a dělají závěry jednejte s lidmi kteří vědí o čem mluví.
Tak já už jsem první, koho jsi tímhle odradil. Jen se zeptám, děláš hru pro lidi a nebo pro sebe ?
Jsou to první pokusy zdali by to byla vhodná cesta redesignu. Mám kladné i záporné reakce - ještě to vše zvažuji. Hru dělám převážně pro sebe i lidi (pro sebe v tom smyslu, že nechci v některých bodech (herní prvky) ustupovat)
jestli jsi odradil TDK tak jasej :) protoze toho bys tam stejne nechtel
O to nejde:) Ona samotná hra odradí už sama od sobě plno lidí (protože pro ně nebude ani určena, pro ně tu je a bude plno jiných her). Ale s redesignem mám dilema je to složitější než jsem předpokládal - tedy najít tu správnou cestu tak aby to nesklouzlo do takzvaných "omalovánek" a udrželo si to určitou atmosféru.
je to hodně přesvícené (mám zapojené původní nasvícení a to je určeno pro temnější modely) Na jednu stranu jsem hodně spokojen, ale na druhou mám obavu jak může dopadnout vše jako celek... Budu muset udělat více testů + vyladit nasvícení a pak se rozhodnout (dokud to nebude k obrazu mému - nebudu přeci dělat něco co se mě nezamlouvá:))
jestli jsi odradil TDK tak jasej :) protoze toho bys tam stejne nechtel
Nemachruj, na tebe je asi zrovna tak někdo zvědavej, ty kuřbuřte.
Originally posted by Lewi: Prosím vyhněte se diskuzím na těchto stránkách s lidmi, kteří o této hře nic nevědí a dělají závěry jednejte s lidmi kteří vědí o čem mluví.
Ale následný update je pro mne velice zásadní: Přestával jsem být spokojen s designem hry - nějak jsem se při testech moc odklonil od původního záměru a proto bylo na čase udělat návrat k původní představě (což je více art stylu než reálné grafiky, ale nesklouznout do běžné komiks grafiky u her poslední doby). Proto pomalu předělávám modely a hlavně textury.
Tento redesign možná mnohé odradí, ale reálná grafika mě nesedí (stárne moc rychle a je to pořád dokola). WoW styl také není ono - proto chci jít cestou vlastní stylizace, která není zas až tak běžná a byla původně i plánovaná.
Kdybych tenhle projekt vedl, tak bych ti tohle okamžitě zatrhnul, a to ze dvou důvodů:
- tenhle projekt na grafice nestojí. V jednom člověku nemáš nejmenší šanci konkurovat grafice Ačkových her, zvlášť když při tom sám děláš i všechno ostatní. Grafika by u takovéhe hry měla být přiměřeně koukatelná, a to ta původní vcelku splňovala. Cokoliv dalšího je jen zabíjení času a oddaluje to práci na podstatnějších věcech.
- grafické přepracování je jedna z mála věcí, která se dá bez problémů outsourcovat - pokud zaujmeš dostatek hráčů, tak se mezi nimi pravděpodobně najde i pár graficky schopných a ochotných se do práce zapojit.
Tohle jsou ale samozřejmě kritéria platná pouze v případě, že je pro tebe podstatný release plně hratelné verze v nějakém dohledném termínu. Pokud ti jde jen o to, si s tím hrát, tak je to vcelku jedno.
quote:Originally posted by Rahman Kdybych tenhle projekt vedl, tak bych ti tohle okamžitě zatrhnul, a to ze dvou důvodů:
- tenhle projekt na grafice nestojí. V jednom člověku nemáš nejmenší šanci konkurovat grafice Ačkových her, zvlášť když při tom sám děláš i všechno ostatní. Grafika by u takovéhe hry měla být přiměřeně koukatelná, a to ta původní vcelku splňovala. Cokoliv dalšího je jen zabíjení času a oddaluje to práci na podstatnějších věcech.
- grafické přepracování je jedna z mála věcí, která se dá bez problémů outsourcovat - pokud zaujmeš dostatek hráčů, tak se mezi nimi pravděpodobně najde i pár graficky schopných a ochotných se do práce zapojit.
Tohle jsou ale samozřejmě kritéria platná pouze v případě, že je pro tebe podstatný release plně hratelné verze v nějakém dohledném termínu. Pokud ti jde jen o to, si s tím hrát, tak je to vcelku jedno.
Je to trošku jinak doposud jsem používal na testy jen pár modelů (cca 10 stromu a keřů, dva tipy trávy, 10 skal a další drobnosti) což na základní testy dostačovalo a dali se tak řešit základní herní prvky a logika. Teď když je plno práce na pozadí hotovo je třeba to vše dát dohromady. Zároveň připravuji nové finální modely (jak potvory, tak i okolí a těm potřebuji určit design (zdali jít novou cestou , držet se u staré nebo najít kompromis). Rozhodně se nechci rovnat AAA grafice;) Jde primárně o hratelnost a tu ale ovlivňuje i design.
Poslední testy ale ukazují že art styl je sice pěkný, ale neladí s atmosférou hry (a to tu jde hlavně) - prostředí hodně ztrácí na primárním účelu - takže budu muset najít vhodný kompromis.
Všechna čest, nedokážu si představit, kolik práce tě musí ještě čekat. Každopádně už teď to kolikrát vypadá fakt líp, než ten Darkfall, kterej teda slušně zprasili.
Solo vyvojar MMO je pro me megaloman. Ale moc nechapu, proc to neudelas tak, jak je zde nacrtnuto. Nabalit nejakou free kampani dostatek MMO nerdu, co jsou schopni se i roky tesit na takovy pecky jako Mortal Online a pak je dokonce nekolik mesicu v kuse hrat, nez prozrou do reality. Tyhle typci ti daj donate, udelaj ti treba nejaky assety... vsechno free of charge. Vetsina lidi nic neumi, tak ti napisou treba lore (popisy k itemum, nakejaky stories, questy). Staci jim pred jmeno hodit nejakej trapnej titul. Asi to chces nekdy releasnout, protoze kdyby ses na tom jen ucil, tezko bys pro to delal promo. Tak do toho zapoj i nejaky lidi.
Ono to není tak jednoduché, zvlášť když se jená o dobrovolnou práci (pak se dost těžko přikazuje, co a jak mají dotyční dělat, protože pokud do toho sami nemají chuť, tak to prostě neudělají). Ale i přes to je to žádoucí směr.
McMagic má v tomhle směru velkou výhodu: Má za sebou už obrovský kus práce, který je navíc prezentovatelný a už částečně hratelný. Na takovýhle základ už se kvalitní spoluautoři najít dají (včetně grafiků).