quote:Originally posted by Rahman Prave na levlu 1 na vas nevyskoci sileny skill/stat panel s milionem skillu, u kterych newbik nema sanci tusit k cemu jsou.
na to jsme zvykli z ao ;)) btw, kazdy rozumny hrac nejdrvi mesic procita fora!1!!11!
Na WoW forech taktez existuji mnohastrankove topiky rozebirajici herni mechanismy, rozebiraji se talent buildy, ruzne varianty equipu pro ruzne situce a podobne ;-)
Nevim kde ste prisli na to, ze WoW je easy a nekomplikovane. Prava na levlu 1 na vas nevyskoci sileny skill/stat panel s milionem skillu, u kterych newbik nema sanci tusit k cemu jsou.
Dalsi podstatna vyhoda je, ze ve WoW je tolik (i ceskych/slovenskych) hracu, ze je mozne vybrat si gildu od pohodovych casual gildicek po relative top pve gildy s velmi slusnym raid progressem a raidy 7 dni v tydnu. Pochopitelne top gildy maji tendenci vybirat si kvalitni hrace (s kvalitnimi chary), takze prijeti vyzaduje jistou davku usili a trpelivosti.
přišli jsme na to tak, že někteří z nás to zkusili a sami WoW hráči uznávají, že je to nenáročná hra
AO je oproti tomu hardcore masox :)
promin ale WoW, kdy jenom řešíš co vemeš na sebe a jaký dáš talenty mi přijdeš trošku usměvné oproti AO, kde řešíš jaké skilly, co na sebe, jak to nasadit, jaké perky.... bah :)
třeba to nasazování je jedna z dobrých věcí a nic ti nezaplatí ten pocit, když nasadíš 270 symba :P
Nevim kde ste prisli na to, ze WoW je easy a nekomplikovane. Prava na levlu 1 na vas nevyskoci sileny skill/stat panel s milionem skillu, u kterych newbik nema sanci tusit k cemu jsou.
Dalsi podstatna vyhoda je, ze ve WoW je tolik (i ceskych/slovenskych) hracu, ze je mozne vybrat si gildu od pohodovych casual gildicek po relative top pve gildy s velmi slusnym raid progressem a raidy 7 dni v tydnu. Pochopitelne top gildy maji tendenci vybirat si kvalitni hrace (s kvalitnimi chary), takze prijeti vyzaduje jistou davku usili a trpelivosti.
přišli jsme na to tak, že někteří z nás to zkusili a sami WoW hráči uznávají, že je to nenáročná hra
AO je oproti tomu hardcore masox :)
promin ale WoW, kdy jenom řešíš co vemeš na sebe a jaký dáš talenty mi přijdeš trošku usměvné oproti AO, kde řešíš jaké skilly, co na sebe, jak to nasadit, jaké perky.... bah :)
třeba to nasazování je jedna z dobrých věcí a nic ti nezaplatí ten pocit, když nasadíš 270 symba :P
To ale neznamena, ze wow neni propracovane v jinych smerech. Co se tyce skriptovani raid encounteru AOcku WoWku nesaha ani po kotniky a osobne mi to prijde mnohem vetsi vyzva nez 4 hodiny behat po svete a shazit se doprosit buffu driv, nez mi spadnou ty prvni.
quote:Originally posted by Rahman přišli jsme na to tak, že někteří z nás to zkusili a sami WoW hráči uznávají, že je to nenáročná hra
AO je oproti tomu hardcore masox :)
promin ale WoW, kdy jenom řešíš co vemeš na sebe a jaký dáš talenty mi přijdeš trošku usměvné oproti AO, kde řešíš jaké skilly, co na sebe, jak to nasadit, jaké perky.... bah :)
třeba to nasazování je jedna z dobrých věcí a nic ti nezaplatí ten pocit, když nasadíš 270 symba :P
To ale neznamena, ze wow neni propracovane v jinych smerech. Co se tyce skriptovani raid encounteru AOcku WoWku nesaha ani po kotniky a osobne mi to prijde mnohem vetsi vyzva nez 4 hodiny behat po svete a shazit se doprosit buffu driv, nez mi spadnou ty prvni. [/quote]
jako vyzva se spis bere na to prijit jak to nasadit, nekdy je i vyzva sehnat ty buffy, ale to myslim, ze zvladne i cvicena opice.
ha skriptovani, to me zajima, co to znamena skriptovani raid encounteru?
kolega z práce co hraja paláta říká, že za celý raid má follow a díky gui mačká 3 čudlíky blessing, cure a heal, vzhledem k tomu, že mu to automaticky targetuje tak se mu stává, že u toho usíná
4 hodiny raidování, kdy mačkáte 3 tlačítka(!!!) a nic jiného mi taky nepřijde jako moc velká výzva
ha skriptovani, to me zajima, co to znamena skriptovani raid encounteru?
to znamena, ze ten boss umi vic nez jednu specku a jedno aoecko a potrebujes ke zvladnuti vic nez jednoho tanka, jednoho healera a kanonfutr
Ale porad je to jen script. Co dela WoW slozitejsim, je pocet lidi, ktere "potrebujes" na raid a nejaky ty lidi ukocirovat. Aby nebyl porad nekdo afk, bio, delal si co chtel, mel dane buffy, zabijel co ma, kdy ma, healoval koho ma a kdy ma a jel dmg kdy ma a na co ma, pripadne nic (a tim myslim opravdu nic) nedelal. K tomu poslednimu...uz jsem videl prikaz ve stylu: "Vsichni ruce pod prdel a dokud nereknu, nevytahnete je". Ale tak to proste je... Je to usmevne, ale mnohdy je toto nejvetsi problem, jak se vyporadat s tim scriptovanym bosem/eventem.
kolega z práce co hraja paláta říká, že za celý raid má follow a díky gui mačká 3 čudlíky blessing, cure a heal, vzhledem k tomu, že mu to automaticky targetuje tak se mu stává, že u toho usíná
4 hodiny raidování, kdy mačkáte 3 tlačítka(!!!) a nic jiného mi taky nepřijde jako moc velká výzva
Kazda hra se da hrat vseliak. V AO byly raidy taky o nicem...assist s FA, burst a fling na jednom tlacitku. Takze asi tak... Ano nekterym lidem chybi uz jen ten addon, co za ne bude i logovat a hrat za ne.
kolega z práce co hraja paláta říká, že za celý raid má follow a díky gui mačká 3 čudlíky blessing, cure a heal, vzhledem k tomu, že mu to automaticky targetuje tak se mu stává, že u toho usíná
4 hodiny raidování, kdy mačkáte 3 tlačítka(!!!) a nic jiného mi taky nepřijde jako moc velká výzva
no jeho guilda skutecne musi mit velmi dobre sance v top ionsatncich kdyz main buffer / secondary healer je afk
Rock is overpowerd, please nerf. Paper is fine. Yours, Scissors.
Jenže o tom celé je. AO neumožnoval nějaké automatické targetování. Caller jako pitomec musel tabovat a ostatní museli assistovat callerovi.
Vím, že kluci používali nějaká makra, ale určitě to nebylo nějakým addonem do AO. Nevím co používali jestli nějaký Winpilot nebo podobný program na obsluhu periferií.
Třeba v EQ2 mě stačí, abych měl v targetu tanka(callera) a pak už jenom mačkám specky. Pokud bych si dal follow na někoho a měl makro můžu expit i afk :/.
Uznej sám, že WoW nehrajou lidi kvůli komplexnosti RPG systému. Jinak chyba naskriptování encounterů v AO je daná tím, že prostě je to hra staršího data a hlavně toho contentu je tam málo.
ve wowu je to tak, ze je ta instance pro maximalni pocet lidi, ze?
to co si khaote popsal, tak je asi neco na styl nove apf zony 42. vetsina veci se v AO da zvladnout zergem, nikde neni omezeni kolik lidi tam muze jit a tim padem je akce s 80lidma mnohem snadnejsi nez s 20 kteri sou schopni to zvladnout
na apf42 to je jinak, zona taky neni omezena na pocet lidi, ale adi u bose se spawnuji na zaklade toho kolik je lidi v raidu. tzn pokud si vemu 80 lidi, tak mne addi sezerou i s tema 79. Zatim tu zonu nikdo nedodelal do konce.
quote:Originally posted by sleglik 4 hodiny raidování, kdy mačkáte 3 tlačítka(!!!) a nic jiného mi taky nepřijde jako moc velká výzva
Nahodou, myslim ze tohle Ine mozna na wowko nalaka, hrat onlinovku, chatovat a spamovat forum naraz.
AO: Pan Shade Tojejedno + PvP nub - retarded (tm)by NerfTý Mittra VG: Jsem takova mala pisnicka - retarded s potencialem EQ2: Tojeonde - Pivipi - retarded Rift: Tojejedno - nejakej FOTM class, takze klerik asi:/ - retarded FF XIV: Toje Tojejedno - a opet retarded, hrozna hra TESO - tojejedno - sorcka - Sem se vratil z dovolene a prej uz se to nehraje
kolega z práce co hraja paláta říká, že za celý raid má follow a díky gui mačká 3 čudlíky blessing, cure a heal, vzhledem k tomu, že mu to automaticky targetuje tak se mu stává, že u toho usíná
4 hodiny raidování, kdy mačkáte 3 tlačítka(!!!) a nic jiného mi taky nepřijde jako moc velká výzva
no jeho guilda skutecne musi mit velmi dobre sance v top ionsatncich kdyz main buffer / secondary healer je afk
co jsem pochopil tak ho občas na ventrilu vzbudí, když náhodou usne, jinak mačká 3 čudlíky jak o závod
všichni ho chválí, že je dobrý pro tým, hlavně je super, že palát je nejlepší na raidu pokud chodí v kůži, protože má bonusy na heal
jeho druhá postava je warrior a to obnáší mnohem víc srandy, je prý main tank u jiné guildy než tu s tím palátem :)
Kdyby u bosu nebyl promysleny skript, tak by ti na kazdeho bosse stacilo presne to co pisete: tank, healeri s addonem co healujou tanka a damage dealeri co mackaj 1 tlacitko, zbytek by taky zaridil addon.
Tak to ale bylo mozna v AOcku, ve WoWku kazdy novy encounter prinasi nejaky novy napad. U nekterych bossu beha cely raid a kdo zaspi je mrkef, pokud tedy rovnou newipne pulku raidu. Pribvaji encountery, kde jednotlive classy vyuzivaji svych specialit (treba tankovani mindcontrolnutymi moby, neco jako charmnuti peti u crata), bez kterych bosse neni mozne sundat. Bezne se pri tankovani zamestna 5-7 tanku, jejichz ukoly se mohou v prubehu boje menit. Damage dealeri pouzivaji crown control specky, v nekterych bojich nedavaji dmg, ale trea kituji addy, roguove misty pobihaj ve stealthu a zajistujou zbytku raidu, aby se raid vubec mohl hybat a bojovat, a podobne.
Soudit podle prvni raid insance (Molten Core) jak vypada celek je hodne nestastne. Opravdu je to tak, ze z kazdou instanci pribyva hromada unikatnich a vetsinou zajimavych boju a pokus o zerg bez premysleni a taktiky obvykle konciva v nekolika prvnich vterinach boje.
V tom případě se odébeř do končin WoWu a zapomen na složitosti RPG systému a obětuj ho pobíhání po dungu :P.
Pro mne osobně je důležitější jakou má ta hra hloubka než jakou má hloubka návštěva dungů. Takových 6,5 milionů hráčů se mnou nesouhlasí . Njn jednoduchost, konzolovost to jsou marketingové věci co táhnout. 12 tisíc platících hráčů je jiného názoru a je škoda, že prostě ty hry směřují jinam.
Kupříkladu Oblivion oproti Morrowindu super grafika, ale systém tak triviální, že ho pochopí i Američani :(.
Kdyby u bosu nebyl promysleny skript, tak by ti na kazdeho bosse stacilo presne to co pisete: tank, healeri s addonem co healujou tanka a damage dealeri co mackaj 1 tlacitko, zbytek by taky zaridil addon.
V tom případě se odébeř do končin WoWu a zapomen na složitosti RPG systému a obětuj ho pobíhání po dungu :P.
Pro mne osobně je důležitější jakou má ta hra hloubka než jakou má hloubka návštěva dungů. Takových 6,5 milionů hráčů se mnou nesouhlasí . Njn jednoduchost, konzolovost to jsou marketingové věci co táhnout. 12 tisíc platících hráčů je jiného názoru a je škoda, že prostě ty hry směřují jinam.
Kupříkladu Oblivion oproti Morrowindu super grafika, ale systém tak triviální, že ho pochopí i Američani :(.
quote:Originally posted by sleglik Na WoWu je akorát dobrý to, že tam hraje Firun
Tohle je co za pokus zapojit mě flamu? =)
WoW není nic zjednodušeného, naopak je velmi dobře navržený jak píše Rahman a já mám stejný názor a měl jsem ho ještě než jsem začal hrát =) Abyste si nemysleli že mi to vymylo mozek :-)
WoW je asi takový že je na první pohled jednoduchý, což znamená snadný herní začátek (je tohle špatná myšlenka? myslím že určitě ne). Na druhý a další pohled, až jste sami připraveni a sami chcete, můžete začít objevovat druhou tvář. Můžete se ponořit dovnitř úplně stejně jak do AO a zjišťovat jak funguje ten který herní mechanismus s úplně stejně přitažlivou mírou neobjasnitelnosti :-) Bádat nad buildy equipu, talentů, jak správně tankovat, healovat, shánět si addony na to či ono. Hloubat na foru a koumat jak nejlíp hrát svou postavičku.
Jediné větší "zjednodušení" je neexistence IP bodů. Ability se zlepšují samy při postupu dle povolání, weapon skilly podle toho se kterou zbraní zrovna bojujete. Takže válečník může umět třeba 15 druhů zbraně na max a nechybí mu body na tradeskilly. Velká výhoda tohoto systému: nemusíte nikdy whinovat na foru o full IP reset a umíte zbraní kolik chcete :-)
Další věc je že je většina výbavy zamklá na level takže se nejde do ničeho "natwinkovat". Jediná obdoba je že s tebou zajde nějaký high-level na těžký quest z kterého pak máš zbraň co bys normálně ještě nezískal a je to omezené jen levelem na kterém můžeš ten quest získat. Zase se ale dá v pohodě při boji přehazovat různé sady věcí podle situace, protože jsi schopen je všechny obléct na místě. Třeba tank s sebou nosí i 3 bágly věcí :-)
No tak ohledně jednoduchosti WoW a co všechno tam člověk může ovlivnit při tvorbě postavy:
- sehnat si co nejlepší equip (to znamená spousta raidování instancí) - zvolit si talenty (který se daj kdykoliv zresetovat a přerozdělit znova - za nějakou částku)
to je vše
je pravda, že instance jsou propracovaný a musí se vědět jak na to, ale taky je pravda, že když se to lidi naučej (raid leader si přečte na internetu návod co, kdy a jak se musí dělat), tak je to 1x dobrej pocit ze zabití něčeho novýho a pak 100x to samý dokola aby si všechni naharvestili equip
uznávam, že to je asi v každý onlinovce, ale některý ostatní to aspoň vyvažujou složitostí kvestů a tvorbou postavy a jinym contentem (ve WoW kromě toho raidování dokola žádnej content neexistuje, pvp je stupidní, prakticky neexistující)
tím neříkám že WoW je špatná hra, v závislosti na intenzitě hraní to může určitě půl roku - rok i bavit, ale není to hra kde by se dalo strávit několik let - podle mě
Njn kdyz o te hre neuvazujes jako o hre na nekolik let, tak asi tezko na nekolik let bude.
Kazdy jednotlivy raid na ktery jdes ma z dlouhodobeho hlediska smysl. Raid instance jsou stavene tak, ze novejsi raid instance jsou odladene na raid s equipem ze starsich raid instanci. Kdyz mas raid s jednim clovekem v nejlepsim dostupnem euipu a 39 lidi v crapu, tak smula, nulova sance. Gilda (raid) musi hrat pro gildu, pomahas ostatnim ziskat equip, protoze bez toho aby ho meli ty sam nebudes mit nejmensi sanci v dalsich raid instancich.
A ano, je to bezpochyby zabava na nekolik let, kazdy novy boss encounter nehlede na to jestli si nekde prectes taktiku je vyzva a muze padnout treba az po nekolika tydnech spolecneho treninku (neco jako Chavir v IS, ale to uz si tu asi taky nikdo nepomatuje jakej problem byl dat ho, kdyz nikdo nevedel jak na nej ;-)).
V praxi to pak vypada tak, ze treba 3 dny v tydnu se chodi do starsich raid instanci, kde nejlepe vybaveni hraci cekaji treba uz jen na 1-2 dropy a hlavni je vybavovat novacky, zbytek je trenink nejtezsich bossu ve hre (coz se taky neda delat 7/7, je treba relax nekde jinde).
Jinak on ten "equip" dela strasne moc ne nej proto, ze ma napriklad lepsi staty, ale hlavne proto, ze muzes kombinovat a sestaovat si vlastni sadu equipu sitou na miru pro kazdeho bosse, pro kazdou situaci. Kdo tohle dela, tak samozrejme hraje mnohem efektivneji nez nekdo, kdo shani 1 radoby univerzalni sadu equipu.
Jinak on ten "equip" dela strasne moc ne nej proto, ze ma napriklad lepsi staty, ale hlavne proto, ze muzes kombinovat a sestaovat si vlastni sadu equipu sitou na miru pro kazdeho bosse, pro kazdou situaci. Kdo tohle dela, tak samozrejme hraje mnohem efektivneji nez nekdo, kdo shani 1 radoby univerzalni sadu equipu.
Tak tohle mě připadá dost divný. Jako by hráče jen nutili dál a dál aby hrál a měl cca 5 top equipů. Hodí tam novou instanci a hned se shání další šestá sada a tak furt dokola. Ovšem high lvl hráči na lvl 60 už jinou výzvu pak asi nemají (mimo pvp a datadisk brzo).
quote:Originally posted by ErvinoS Tak tohle mě připadá dost divný. Jako by hráče jen nutili dál a dál aby hrál a měl cca 5 top equipů. Hodí tam novou instanci a hned se shání další šestá sada a tak furt dokola. Ovšem high lvl hráči na lvl 60 už jinou výzvu pak asi nemají (mimo pvp a datadisk brzo).
A jakou jinou motivaci chces/potrebujes? Tady aspon chodis raidit aby si mohl raidit, misto toho aby si kempil a kempil aby si mohl raidit.
AO: Pan Shade Tojejedno + PvP nub - retarded (tm)by NerfTý Mittra VG: Jsem takova mala pisnicka - retarded s potencialem EQ2: Tojeonde - Pivipi - retarded Rift: Tojejedno - nejakej FOTM class, takze klerik asi:/ - retarded FF XIV: Toje Tojejedno - a opet retarded, hrozna hra TESO - tojejedno - sorcka - Sem se vratil z dovolene a prej uz se to nehraje
Asi takovej jako delat PvP aby si mohl delat PvP:P
AO: Pan Shade Tojejedno + PvP nub - retarded (tm)by NerfTý Mittra VG: Jsem takova mala pisnicka - retarded s potencialem EQ2: Tojeonde - Pivipi - retarded Rift: Tojejedno - nejakej FOTM class, takze klerik asi:/ - retarded FF XIV: Toje Tojejedno - a opet retarded, hrozna hra TESO - tojejedno - sorcka - Sem se vratil z dovolene a prej uz se to nehraje
No tak ohledně jednoduchosti WoW a co všechno tam člověk může ovlivnit při tvorbě postavy:
- sehnat si co nejlepší equip (to znamená spousta raidování instancí) - zvolit si talenty (který se daj kdykoliv zresetovat a přerozdělit znova - za nějakou částku)
to je vše
OK když to bereš takhle... co můžeš ovlivnit v AO? - rozdělit IP body - nastavit perky