Author |
Topic  |
Sir.Thomik
věčný kritik
 
924 Posts |
Posted - 24/01/2004 : 18:22:57
|
2. unora by mela vyjit nova verze Sphery (verze 1). Bude na to nejak reagovat (pokud opravdu vyjde, protoze jiz byla tato verze mnohokrat slibovana) ceska UO free scena, pripadne co od ni ocekavate?
|
Klub Status Online je nejdulezitejsi. [Senior member]. |
|
| |
Demostenes
Junior Member
 
818 Posts |
Posted - 24/01/2004 : 18:27:56
|
quote: Originally posted by Sir.Thomik
2. unora by mela vyjit nova verze Sphery (verze 1). Bude na to nejak reagovat (pokud opravdu vyjde, protoze jiz byla tato verze mnohokrat slibovana) ceska UO free scena, pripadne co od ni ocekavate?
 Ta uz vychazi 3 roky ;) Jinak DP na to opravdu reagovat nebude, status online vitezi. |
|
 |
|
beholder
New Member


224 Posts |
Posted - 24/01/2004 : 18:34:16
|
Pokud opravdu vyjde, o cemz mam vazne pochybnosti a pokud bude opravdu stabilni a funkcni, o cemz po zkusenostech s 0.99 radou pochybuju jeste vic, tak par shardu na ni urcite najede, teda spis tech, ktere s 1.0 pocitaly uz pred dlouhou dobou. Predpokladam, ze Moria a pripravovany Manawydan na ni pojedou, protoze veskery vyvoj probiha na 0.99. UndiscoveredLand na ni taky chvili bezel, ale pak presel na 55 Revisions, ktere maji nezmenenou jen rozsirenou syntaxi, daleko mene bugu a vetsi moznosti, a ktere podle mnoha ohlasu je to, na co se dlouhou dobu cekalo.
|
Beholder [- Monster of Underdark -] |
 |
|
Pertha
Moderator
    
7950 Posts |
Posted - 24/01/2004 : 19:55:53
|
quote: Originally posted by Demostenes
 Ta uz vychazi 3 roky ;) Jinak DP na to opravdu reagovat nebude, status online vitezi.
bude nekdy vyresen problem s lagy na Endoru ? nebo je to odsunuto do stausu neresit - pocet online je dulezitejsi ? PS Lagy dnes 14:00 - 17:00 ping 19 - 87 ms, pocitacem lagy nebyly :) teda pokud neni endor narocnejsi nez ty komercni sracky jako AO a pod. |
Rock is overpowerd, please nerf. Paper is fine. Yours, Scissors.
|
 |
|
SeaRanger
Starting Member
57 Posts |
Posted - 24/01/2004 : 21:30:48
|
A prosimte v kterem Unoru? 2012? :-)) |
Patron magu *Pravda se nesmi zaměňovat s názorem většiny* J. Cocteau *Jak smutná epocha, v níž je jednodušší rozbít atom než předsudek* A. Einstein |
 |
|
-Mike-
Average Member
  
1308 Posts |
Posted - 24/01/2004 : 21:41:22
|
quote: Originally posted by SeaRanger
A prosimte v kterem Unoru? 2012? :-))
2004  |
Krabice je zaklad. |
 |
|
Atreus
bububu!

426 Posts |
Posted - 25/01/2004 : 11:00:35
|
quote: Originally posted by Sir.Thomik
2. unora by mela vyjit nova verze Sphery (verze 1). Bude na to nejak reagovat (pokud opravdu vyjde, protoze jiz byla tato verze mnohokrat slibovana) ceska UO free scena, pripadne co od ni ocekavate?
myslim, že je fuk, jestli reagovat bude nebo ne.. časem stejnak pomře.. |
"The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who have not got it." G.B. Shaw
|
 |
|
Tartaros
Junior Member
 
527 Posts |
Posted - 25/01/2004 : 21:45:09
|
Moria na ni rozhodne prejde, pokud to bude aspon trochu mozny (tzn pokud to bude fungovat). Sice se tezko veri tomu, ze by ten termin mohli dodrzet, nicmene v zajmu udrzeni zbytku vlastni dustojnosti by meli. Uz tak si znepratelili velkou cast komunity, co teprv potom... smal by se jim celej svet :)
quote: Originally posted by Atreus myslim, že je fuk, jestli reagovat bude nebo ne.. časem stejnak pomře..
To je asi jako kdybys rek "je fuk ze ziju, stejne jednou umru". Trosku blbost, zejo. |
SteamEngine: novy UO emulator ve vyvoji. Programujte (nejen) objektove |
 |
|
Mongrel
New Member

175 Posts |
Posted - 26/01/2004 : 00:31:39
|
quote: Originally posted by Atreus
quote: Originally posted by Sir.Thomik
2. unora by mela vyjit nova verze Sphery (verze 1). Bude na to nejak reagovat (pokud opravdu vyjde, protoze jiz byla tato verze mnohokrat slibovana) ceska UO free scena, pripadne co od ni ocekavate?
myslim, že je fuk, jestli reagovat bude nebo ne.. časem stejnak pomře..
No ja doufam, ze neumre driv, nez mi ty vratis prachy :) |
GM Mandos, Moria team. Ranger Mongrel + Craft Thalion, DarkParadise |
 |
|
GM Baltazar
Darkparadise GM

188 Posts |
Posted - 26/01/2004 : 02:48:05
|
quote: Originally posted by Demostenes
 Ta uz vychazi 3 roky ;) Jinak DP na to opravdu reagovat nebude, status online vitezi.
Zavidis :) |
Please use my PGP key: http://dp.privacy.cz/Baltazar.asc |
 |
|
Demostenes
Junior Member
 
818 Posts |
Posted - 26/01/2004 : 05:15:49
|
quote: Originally posted by GM Baltazar
Zavidis :)
A muzes mi rict co? Tu bandu idlujicich lidi, nebo hromadu nadavajicich deti? Dekuji, nechci. |
|
 |
|
Sir.Thomik
věčný kritik
 
924 Posts |
Posted - 26/01/2004 : 09:04:01
|
quote: Originally posted by GM Baltazar
quote: Originally posted by Demostenes
 Ta uz vychazi 3 roky ;) Jinak DP na to opravdu reagovat nebude, status online vitezi.
Zavidis :)
Nevim, jesli si to uvedomujes, ale zacinas klesat do skupiny, o ktere by sis nikdy ani nepomyslel, ze tam spadnes.
Co takhle rict, jako hlavni scripter DP, jak to vidis ty, misto toho kydu, cos napsal? |
Klub Status Online je nejdulezitejsi. [Senior member]. |
 |
|
Corwin
Starting Member
9 Posts |
Posted - 26/01/2004 : 11:12:19
|
Thomiku ses blb ? Tohle je pokec a nekonecne spickovani mezi (z meho pohledu dnes uz nesoudnym Demem ) a vicemene vsech ostatnich .... A hlavne je to POKEC ! 
|
 |
|
ToHor
reMember

488 Posts |
Posted - 26/01/2004 : 11:22:50
|
to vis, musis svuj dotaz delegovat nekomu vyvolenymu, kdo vidi do vysoce kultivovane diskuze bohu s polobohy :-) |
ego tycoon |
 |
|
Sir.Thomik
věčný kritik
 
924 Posts |
Posted - 26/01/2004 : 11:53:49
|
quote: Originally posted by Corwin
Thomiku ses blb ? Tohle je pokec a nekonecne spickovani mezi (z meho pohledu dnes uz nesoudnym Demem ) a vicemene vsech ostatnich .... A hlavne je to POKEC ! 
A to znamena, ze Balt, jakozto hlavni scripter DP (ne-li dnes uz Admin DP) nemuze napsat k tematu, misto toho, co napsal? |
Klub Status Online je nejdulezitejsi. [Senior member]. |
Edited by - Sir.Thomik on 26/01/2004 11:54:22 |
 |
|
Xamien
Starting Member
13 Posts |
Posted - 26/01/2004 : 16:15:20
|
quote: Originally posted by Demostenes
quote: Originally posted by GM Baltazar
Zavidis :)
A muzes mi rict co? Tu bandu idlujicich lidi, nebo hromadu nadavajicich deti? Dekuji, nechci.
Ale už se to lepší, půlka těch děcek přešla na Endor 
To sphere: taky věřim že by mohl Menasoft jednou dodržet termín když už si kvůli tomu dali práci a předělali web sphereserveru :p Anebo Rosethorn sbalí zdrojáky s vývojovým teamem a zkusí štěstí u POLu  |
Nikdy jsem nic zlého neudělal, jsem naprosto nevinná oběť blbosti okolního světa..
Xamien® |
 |
|
Tartaros
Junior Member
 
527 Posts |
|
GM Baltazar
Darkparadise GM

188 Posts |
Posted - 26/01/2004 : 16:25:18
|
quote: Originally posted by Sir.Thomik A to znamena, ze Balt, jakozto hlavni scripter DP (ne-li dnes uz Admin DP) nemuze napsat k tematu, misto toho, co napsal?
Nejsem a nikdy nechci byt admin niceho :)
Hele, co se tyce novych verzi Sphery, jsem dost skepticky. Ale jestli te to vazne zajima, sleduj posty od nicku Mongrel a Tartaros na toto tema. Morie se s problemem novych Spher potyka docela vazne, znam a chapu jejich duvody, proc prechazeli z .55i na soucasne verze (mezi nami, zlata stara spatna .51a), znam velkou cast jejich problemu s aktualnimi "skoro finalnimi naprosto bezchybnymi verzemi", takze nehrozi, ze bychom se nejak vazne zabyvali predtim, nez se Morii podari uspesne prejit |
Please use my PGP key: http://dp.privacy.cz/Baltazar.asc |
 |
|
Tartaros
Junior Member
 
527 Posts |
Posted - 26/01/2004 : 16:30:59
|
mno ve finale stejne pocitam s tim ze prejdeme na steamengine :) bude se (pri trose dobry vule) umet prevest z ruznejch verzi skriptu i worldsavu sfery... mozna by vas to taky mohlo zajimat :) |
SteamEngine: novy UO emulator ve vyvoji. Programujte (nejen) objektove |
 |
|
Mickk
New Member

489 Posts |
Posted - 26/01/2004 : 16:31:19
|
web uz kvuli tomu menili aspon jednou (: |
RP sux, macro 4ever
|
 |
|
GM Baltazar
Darkparadise GM

188 Posts |
Posted - 26/01/2004 : 16:35:52
|
quote: Originally posted by Tartaros
mno ve finale stejne pocitam s tim ze prejdeme na steamengine :) bude se (pri trose dobry vule) umet prevest z ruznejch verzi skriptu i worldsavu sfery... mozna by vas to taky mohlo zajimat :)
<flame>My mame parni stroj, uzasne sily zdroj, tradadaaaaaa</flame>
Kdyby ta legracka mela mensi rezii, pripadne az dospeje HW do stavu, kdy utahne na steam engine to same co Sphera dnes, tak to bude jiste zajimave. Zbytek vypada hezky, ale obavam se, ze to neni krok spravnym smerem |
Please use my PGP key: http://dp.privacy.cz/Baltazar.asc |
 |
|
Tartaros
Junior Member
 
527 Posts |
Posted - 26/01/2004 : 16:54:21
|
tak jo, uvidime :P sem si celkem jistej ze morii to v rychlosti pomuze, protoze toho mame hodne skriptovanyho (a skripty budou imho na steamenginu rychlejsi - i ty interpretovany, natoz ty kompilovany). Pokud je vas problem predevsim proste zatizeni serveru velkym mnozstvim hracu, tak to asi reseni neni. Leda udelat multithreaded verzi a koupit viceprocesorovej stroj :)
a mimochodem zajimalo by mne jak muzes v soucasny dobe kvalifikovanie rict jakou to ma rezii |
SteamEngine: novy UO emulator ve vyvoji. Programujte (nejen) objektove |
Edited by - Tartaros on 26/01/2004 16:55:39 |
 |
|
GM Baltazar
Darkparadise GM

188 Posts |
Posted - 26/01/2004 : 17:35:49
|
quote: Originally posted by Tartaros proste zatizeni serveru velkym mnozstvim hracu, tak to asi reseni neni. Leda udelat multithreaded verzi a koupit viceprocesorovej stroj :)
To mas bezpochyby pravdu. Jen (a to nevim) je otazka,jestli cela koncepce navrhu s podobnou moznosti pocita nebo ne. Pokud ne, tak implementace multithreadingu znamena bud cely program predelat od zacatku, nebo riziko obrovske rezie na synchronizaci mezi thready (ta se da obejit kooperativnim multitaskem na singleprocesoru, ale na SMP je to realny prusvih)
quote:
a mimochodem zajimalo by mne jak muzes v soucasny dobe kvalifikovanie rict jakou to ma rezii
Mno bavili jsme se kdysi s jistyp nejmenovanym elfskym parchantem :) nad panakem slivovicky, jak je to asi tak navrzene a implementovane ;) |
Please use my PGP key: http://dp.privacy.cz/Baltazar.asc |
 |
|
Tartaros
Junior Member
 
527 Posts |
Posted - 26/01/2004 : 18:16:27
|
navrh s tim sice nepocita ale nemyslim ze by to byl takovej problem, rozhodne za zkousku by to stalo :)
nevim koho myslis elfskym parchantem, ale o cem ste se bavili "kdysi" uz dneska nemusi platit :P |
SteamEngine: novy UO emulator ve vyvoji. Programujte (nejen) objektove |
 |
|
Mongrel
New Member

175 Posts |
Posted - 26/01/2004 : 19:09:35
|
quote: Originally posted by Tartaros
navrh s tim sice nepocita ale nemyslim ze by to byl takovej problem, rozhodne za zkousku by to stalo :)
nevim koho myslis elfskym parchantem, ale o cem ste se bavili "kdysi" uz dneska nemusi platit :P
Taky nevim koho mysli elfskym parchantem :)
No kazdopadne 2.2. uvidime s cim se vytasej a nekdy v budoucnu uvidime s cim se vytasis ty :)
Enrico, the elven mongrel :) |
GM Mandos, Moria team. Ranger Mongrel + Craft Thalion, DarkParadise |
 |
|
Tartaros
Junior Member
 
527 Posts |
Posted - 26/01/2004 : 19:20:51
|
nj, sem si rikal ze s tebou, ale taky sem si rikal o cem ste se tak asi mohli bavit kdyz vo tom nic nevis   |
SteamEngine: novy UO emulator ve vyvoji. Programujte (nejen) objektove |
 |
|
GM Baltazar
Darkparadise GM

188 Posts |
Posted - 26/01/2004 : 20:05:04
|
quote: Originally posted by Tartaros
navrh s tim sice nepocita ale nemyslim ze by to byl takovej problem, rozhodne za zkousku by to stalo :)
no ono spherescripty na to nejsou pripraveny vubec. vezmi si script nejake blbosti, treba
ontrigger=dclick if (!<src.restest 1000 gold>) src.message socko vypadni return 1 endif src.consume 1000 gold src.newitem <more2> src.act.bounce more=<more> + (-1) if (<more> < 1) src.message krabice se vycerpala remove endif return 1
a dva lidi kliknou skoro-soucasne. Zacne zpracovavat jeden procesor, druhej taky, rychlejsi mu to removne pod rukou, pomalejsimu ted prijde interrupt od disku, nez to vyridi, tak jiny procesor vytvori novy predmet stejneho ID, v more2 bude uplne neco jineho a mily dobihajici script ti vyrobi uuuuplne neco jineho nez ma.
Velice tezko odhalitelna chyba, a takovych budou miliony |
Please use my PGP key: http://dp.privacy.cz/Baltazar.asc |
 |
|
Isac
Moderator
  

2433 Posts |
Posted - 26/01/2004 : 20:50:19
|
existuje nějakej emulátor, kterej dokáže rozdělit mapu na zóny, aby pak jeden server mohlo tvořit několik počítačů ? |
 |
|
Mongrel
New Member

175 Posts |
Posted - 27/01/2004 : 16:41:49
|
quote: Originally posted by Tartaros
nj, sem si rikal ze s tebou, ale taky sem si rikal o cem ste se tak asi mohli bavit kdyz vo tom nic nevis  
vim o tom jenom to, ze to sezralo 2x celej sysload na Dual P4/1800 giga RAM a to bez jedineho hrace online :)))) |
GM Mandos, Moria team. Ranger Mongrel + Craft Thalion, DarkParadise |
 |
|
Mongrel
New Member

175 Posts |
Posted - 27/01/2004 : 16:44:03
|
quote: Originally posted by Isac
existuje nějakej emulátor, kterej dokáže rozdělit mapu na zóny, aby pak jeden server mohlo tvořit několik počítačů ?
To neni o mape. Resp. leda, ze by mezi tim prechodem byl lag jak krava, nez by si pocitace vymenili udaje o hracich. |
GM Mandos, Moria team. Ranger Mongrel + Craft Thalion, DarkParadise |
 |
|
Sagger
Ci-ua-ua
 

925 Posts |
Posted - 27/01/2004 : 16:47:07
|
quote: Originally posted by Mongrel
quote: Originally posted by Isac
existuje nějakej emulátor, kterej dokáže rozdělit mapu na zóny, aby pak jeden server mohlo tvořit několik počítačů ?
To neni o mape. Resp. leda, ze by mezi tim prechodem byl lag jak krava, nez by si pocitace vymenili udaje o hracich.
To by zas tolik od veci nebylo, kdyz si uvedomis, ze DP ma lagy jak krava uz ted :) |
1st Lokian Platoon, IHC www.imperialhighcommand.com |
 |
|
Pertha
Moderator
    
7950 Posts |
Posted - 27/01/2004 : 16:50:57
|
quote: Originally posted by Mongrel
To neni o mape. Resp. leda, ze by mezi tim prechodem byl lag jak krava, nez by si pocitace vymenili udaje o hracich.
na OSI to tak reseny je, a urcite ne bezduvodne, protoze pak muze masina ridit ten sector jeho NPC hrace v nem atd, atim rozdelit naroky dost efektivne malej lag samozrejme pri prechazeni tzv serverline je, ale neni to nic zasadniho |
Rock is overpowerd, please nerf. Paper is fine. Yours, Scissors.
|
 |
|
Mickk
New Member

489 Posts |
Posted - 27/01/2004 : 16:54:15
|
quote: Originally posted by Pertha malej lag samozrejme pri prechazeni tzv serverline je, ale neni to nic zasadniho
kdyby tam byl jen ten lag (: problemu je trochu vic ): hlavne ta hranice v buxu me stvala |
RP sux, macro 4ever
|
 |
|
Mongrel
New Member

175 Posts |
Posted - 27/01/2004 : 17:01:59
|
quote: Originally posted by Pertha
quote: Originally posted by Mongrel
To neni o mape. Resp. leda, ze by mezi tim prechodem byl lag jak krava, nez by si pocitace vymenili udaje o hracich.
na OSI to tak reseny je, a urcite ne bezduvodne, protoze pak muze masina ridit ten sector jeho NPC hrace v nem atd, atim rozdelit naroky dost efektivne malej lag samozrejme pri prechazeni tzv serverline je, ale neni to nic zasadniho
JJ prave, ze vim jak to na osi je. Ale obavam se prave toho, ze pripadna implementace tohoto na emulatorech by znamenala lag mnohem vetsi :)
Popravde si ani nedokazu predstavit jak jinak to na vice stroju rozlozit.
|
GM Mandos, Moria team. Ranger Mongrel + Craft Thalion, DarkParadise |
Edited by - Mongrel on 27/01/2004 17:03:56 |
 |
|
Yennefer
mad kobold
  
1603 Posts |
Posted - 27/01/2004 : 17:12:32
|
quote: Originally posted by Isac
existuje nějakej emulátor, kterej dokáže rozdělit mapu na zóny, aby pak jeden server mohlo tvořit několik počítačů ?
jezis dyk je ta mapa malicka 6k bodu ctverecnich musi utahnout jeden cpu naprosto s prehledem vzdyt to jsou jen operace s pameti, rekneme pro 1k clientu
pokud ne je to imho spatne navrzeno |
UO - Yennefer, Jasra (DP) DAoC - Yenn, Yiyiy, Corwin, https://www.daocutils.com/chimp/corwin
|
 |
|
Pacient
New Member

297 Posts |
Posted - 27/01/2004 : 17:49:12
|
quote: Originally posted by -corwin-
quote: Originally posted by Isac
existuje nějakej emulátor, kterej dokáže rozdělit mapu na zóny, aby pak jeden server mohlo tvořit několik počítačů ?
jezis dyk je ta mapa malicka 6k bodu ctverecnich musi utahnout jeden cpu naprosto s prehledem vzdyt to jsou jen operace s pameti, rekneme pro 1k clientu pokud ne je to imho spatne navrzeno
Jedna mapa ma prez 24 milionu ctverecku, mapy jsou 4. Ale kdyz ma mapu v sobe klient, tak je to asi jedno ;p Tvoje myslenky by se jiste hodily vyvojarum onlinovych her: proc kupovat pro kazdy update hry dalsi superpocitace, kdyz to staci jen "dobre navrhnout" :) |
Dutá hlava víc duní. |
 |
|
Isac
Moderator
  

2433 Posts |
Posted - 27/01/2004 : 17:58:18
|
-corwin- : nevim jestli si tu otázku vůbec čet, ale na todle jsem se neptal
navíc silně pochybuju, že rychlost nějak dramaticky souvisí s velikostí mapy, spíš bych to viděl na počet clientů a jejich vzdálenost |
 |
|
beholder
New Member


224 Posts |
Posted - 27/01/2004 : 19:36:09
|
quote: Originally posted by Mongrel
quote: Originally posted by Tartaros
nj, sem si rikal ze s tebou, ale taky sem si rikal o cem ste se tak asi mohli bavit kdyz vo tom nic nevis  
vim o tom jenom to, ze to sezralo 2x celej sysload na Dual P4/1800 giga RAM a to bez jedineho hrace online :))))
Snad bych to komentoval jen tak, ze opravou jednoho cisla se sysload snizil asi o 60% a na zbytek je odpoved stav vyvoje: planning, pre-alpha :p |
Beholder [- Monster of Underdark -] |
 |
|
Demostenes
Junior Member
 
818 Posts |
Posted - 27/01/2004 : 20:59:16
|
quote: Originally posted by -corwin-
jezis dyk je ta mapa malicka 6k bodu ctverecnich musi utahnout
nauc se nasobit (6144*4096 a to je jen jedna cast mapy) ;)
quote:
jeden cpu naprosto s prehledem vzdyt to jsou jen operace s pameti, rekneme pro 1k clientu
pokud ne je to imho spatne navrzeno
Dobre udelanej shard na POLu by ten litr v pohode utahl. Jeden legendarni pol shard ma pri 100 lidech online sysload 1-2%. Jeho admin to uz asi 3 roky optimalizuje (pravda je, ze pouziva OSI like system, ktery je primo v jadru). Pro porovnani Endor pri stovce online ma sysload cca 15% (pouzivame defakto vsechno svoje, vcetne combatu).
|
|
 |
|
Yennefer
mad kobold
  
1603 Posts |
Posted - 27/01/2004 : 21:04:17
|
quote: Originally posted by Demostenes
quote: Originally posted by -corwin- jezis dyk je ta mapa malicka 6k bodu ctverecnich musi utahnout
nauc se nasobit (6144*4096 a to je jen jedna cast mapy) ;)
kde jsem udelal chybu ? ja myslim ze muj odhad 6k^2 je tvym presnym udajum podobny, ps: nikdy jsem mapu needitoval jen si tak zhruba pomatuji jeji rozmery z davnych dob.... |
UO - Yennefer, Jasra (DP) DAoC - Yenn, Yiyiy, Corwin, https://www.daocutils.com/chimp/corwin
|
 |
|
Yennefer
mad kobold
  
1603 Posts |
Posted - 27/01/2004 : 21:13:16
|
quote: Originally posted by Isac
-corwin- : nevim jestli si tu otázku vůbec čet, ale na todle jsem se neptal navíc silně pochybuju, že rychlost nějak dramaticky souvisí s velikostí mapy, spíš bych to viděl na počet clientů a jejich vzdálenost
nevim jestli jsi vubec tu mou odpoved cetl, pointa byla v tom ze zvysovat vykon navysenim poctu serveru misto optimalizace kodu je "microsoftackej" pristup
hraju hru ktera ma o par radu vetsi mapu na jednom serveru ale diky sve rozsahlosti je stejnak rozdelena na x serveru (hardwarove) mezi kteryma se "zonuje" a to "zonovani" je pro hrace celkem neprijemne...
quote: Originally posted by Pacient Jedna mapa ma prez 24 milionu ctverecku, mapy jsou 4. Ale kdyz ma mapu v sobe klient, tak je to asi jedno ;p Tvoje myslenky by se jiste hodily vyvojarum onlinovych her: proc kupovat pro kazdy update hry dalsi superpocitace, kdyz to staci jen "dobre navrhnout" :)
to ze ma client mapu u sebe s tim nema co delat, ono by to jinak ani neslo ;) jeste si sosat mapu ? jde o to ze mapa - tj ty ctverecky, tvori na serveru jakousi obrovskou matici v operacni pameti o kterou se serverova cast hry "stara", zatez je samozrejme tvorena jak poctem klientu tak npc a itemu o ktere se to musi kazdy cyklus starat..
cesta neni v tom nakupovat jen superservery ale delat oboji - vytvaret + optimalizovat kod a zaroven na to mit slusne masiny :) |
UO - Yennefer, Jasra (DP) DAoC - Yenn, Yiyiy, Corwin, https://www.daocutils.com/chimp/corwin
|
Edited by - Yennefer on 27/01/2004 21:17:28 |
 |
|
beholder
New Member


224 Posts |
Posted - 27/01/2004 : 21:14:01
|
corwin> Ja teda myslim, ze 6k bodu ctverecnych neni 6k^2. Musi to byt proste 6k^2 bodu ctverecnich. Teda aspon doufam, jsem z toho ted jakysi zmeteny :p |
Beholder [- Monster of Underdark -] |
Edited by - beholder on 27/01/2004 21:15:59 |
 |
|
Demostenes
Junior Member
 
818 Posts |
Posted - 27/01/2004 : 21:19:10
|
quote: Originally posted by beholder
corwin> Ja teda myslim, ze 6k bodu ctverecnych neni 6k^2. Musi to byt proste 6k^2 bodu ctverecnich. Teda aspon doufam, jsem z toho ted jakysi zmeteny :p
Jo, je to tak. 6000 bodu ctverecnich znamena ctverec o hrane rekneme 77 bodu. |
|
 |
|
Yennefer
mad kobold
  
1603 Posts |
Posted - 27/01/2004 : 21:20:16
|
quote: Originally posted by beholder
corwin> Ja teda myslim, ze 6k bodu ctverecnych neni 6k^2. Musi to byt proste 6k^2 bodu ctverecnich. Teda aspon doufam, jsem z toho ted jakysi zmeteny :p
6000x6000 nebo 6000x4000 v cem je problem ? byl to odhad zhruba radu toho jak je to velky + tam jsou samozrejme dalsi mapy, respektive server alokuje vetsi cast pameti jak pise pacient, coz jsem nevedel... 24mil ctverecku je samozrejme o dost vice ;) |
UO - Yennefer, Jasra (DP) DAoC - Yenn, Yiyiy, Corwin, https://www.daocutils.com/chimp/corwin
|
 |
|
Yennefer
mad kobold
  
1603 Posts |
Posted - 27/01/2004 : 21:21:56
|
quote: Originally posted by Demostenes
quote: Originally posted by beholder
corwin> Ja teda myslim, ze 6k bodu ctverecnych neni 6k^2. Musi to byt proste 6k^2 bodu ctverecnich. Teda aspon doufam, jsem z toho ted jakysi zmeteny :p
Jo, je to tak. 6000 bodu ctverecnich znamena ctverec o hrane rekneme 77 bodu.
aha lol uz to chapu, spatne sem to napsal 6k na ctverec sem tim myslel ;) nebo jsis vazne myslel ze se domnivam ze strana te mapy ma velikost 77 bodu ? zas tak davno to neni co sem to hral ;) |
UO - Yennefer, Jasra (DP) DAoC - Yenn, Yiyiy, Corwin, https://www.daocutils.com/chimp/corwin
|
 |
|
Isac
Moderator
  

2433 Posts |
Posted - 27/01/2004 : 21:33:12
|
-corwin-: no ta pointa je sice pěkna, ale stále neodpovídá na mojí otázku, nesnažim se hodnotit nějakej systém zvyšování výkonu, mě jen zajímalo jestli to nějakej emulátor umí
asi jako kdyby se někdo zeptal jestli windows 95 maj podporu USB a ty by si mu odpověděl, že si má nainstalovat jinej systém
|
 |
|
beholder
New Member


224 Posts |
Posted - 27/01/2004 : 21:36:12
|
quote: Originally posted by Isac
-corwin-: no ta pointa je sice pěkna, ale stále neodpovídá na mojí otázku, nesnažim se hodnotit nějakej systém zvyšování výkonu, mě jen zajímalo jestli to nějakej emulátor umí
asi jako kdyby se někdo zeptal jestli windows 95 maj podporu USB a ty by si mu odpověděl, že si má nainstalovat jinej systém
Kam sahaj moje znalosti, tak to zadnej emulator neumi. Ono u nich to ani nema valnej vyznam, protoze kde by lidi brali prachy na takovy systemy, na kterejch by to bylo pouzitelny :p |
Beholder [- Monster of Underdark -] |
 |
|
Mickk
New Member

489 Posts |
Posted - 27/01/2004 : 21:56:58
|
quote: Originally posted by -corwin- hraju hru ktera ma o par radu vetsi mapu na jednom serveru ale diky sve rozsahlosti je stejnak rozdelena na x serveru (hardwarove) mezi kteryma se "zonuje" a to "zonovani" je pro hrace celkem neprijemne...
"zonovani" na osi trva asi sekundu spis min, je to neprijemne, ale da se prezit
a hra kterou hrajes asi bezi na nepomerne modernejsim hw nez uo (: |
RP sux, macro 4ever
|
 |
|
Tartaros
Junior Member
 
527 Posts |
Posted - 28/01/2004 : 01:53:51
|
Baltazar: slo by to, kdyby interpreter toho skriptu zajistil ze kazdy pouziti nejakyho objektu (volani funkce, zmena hodnoty, atd) by ho locknul, rekneme do konce daneho skriptu. Kromne toho by samozrejmne musel bejt synchronizovanej server vnitrne...trivialni by to asi nebylo ale nemozny taky ne :)
zaslech sem tu jakejsi omyl, neco o ctvereckach na mape a tak :) upozornuju vas ze velikost mapy a mnozstvi statickych itemu je naprosto irelevantni. Pri startu serveru se nactou do pameti, kde zustanou po celou dobu, a podle jejich mnozstvi se da predem zajistit nejoptimalnejsi pristup (tzn. jednorozmerne pole/dvourozmerne pole/hashtabulka, atd.), nehlede na to ze jich prumerne je dost malo. Daleko vetsi zatez jsou dynamicky operace, tzn. to ze polozite item na zem a v tu chvili ho ostatni uvidej, to ze nekam prijdete a v tu chvili jak pribihate se vam obnovuji ty spravny dynamicky itemy a chary...tohle je ten hlavni problem a v tom neni vubec dulezita velikost mapy, ale spis mira vyuziti sektoru*jejich pocet (jinimy slovy, dulezity je celkovy mnozstvi dynamickych itemu a jejich hustota na mape).
A skutecne, zadnej znamejsi emulator neni designovanej na to aby bezel na vice pocitacich. Ostatne to vazne ma smysl az pro mnozstvi hracu o rad vyssi nez prichazi pro emu scenu v uvahu.
Mongrel: cekal bych ze zvladnes rozlisit mezi bugem a normalnim behem :) Testy release buildu zatezujou procesor pouze nemeritelne(ostatne taky tam zatimnic nebezi). |
SteamEngine: novy UO emulator ve vyvoji. Programujte (nejen) objektove |
 |
|
GM Baltazar
Darkparadise GM

188 Posts |
Posted - 28/01/2004 : 12:10:57
|
quote: Originally posted by Tartaros
Baltazar: slo by to, kdyby interpreter toho skriptu zajistil ze kazdy pouziti nejakyho objektu (volani funkce, zmena hodnoty, atd) by ho locknul, rekneme do konce daneho skriptu. Kromne toho by samozrejmne musel bejt synchronizovanej server vnitrne...trivialni by to asi nebylo ale nemozny taky ne :)
Prave ze to tak snadno neni -> tento pristup ti primo povede k deadlockum, jejichz automaticke reseni je netrivialni (lepe receno, musel bys implementovat moznost rollbacku vsech zmen, ktere dany script vykonal, coz neni to nejlepsi :)
treba dvoje navzajem prolinkovane dvere, dva hraci, kazdy klikne na jedny :)
Pritom zmen, ktere muze jeden komplikovanejsi script delat mohou byt desitky az stovky. |
Please use my PGP key: http://dp.privacy.cz/Baltazar.asc |
 |
|
Sir.Thomik
věčný kritik
 
924 Posts |
Posted - 28/01/2004 : 12:15:41
|
quote: Originally posted by GM Baltazar
quote: Originally posted by Tartaros
Baltazar: slo by to, kdyby interpreter toho skriptu zajistil ze kazdy pouziti nejakyho objektu (volani funkce, zmena hodnoty, atd) by ho locknul, rekneme do konce daneho skriptu. Kromne toho by samozrejmne musel bejt synchronizovanej server vnitrne...trivialni by to asi nebylo ale nemozny taky ne :)
Prave ze to tak snadno neni -> tento pristup ti primo povede k deadlockum, jejichz automaticke reseni je netrivialni (lepe receno, musel bys implementovat moznost rollbacku vsech zmen, ktere dany script vykonal, coz neni to nejlepsi :)
treba dvoje navzajem prolinkovane dvere, dva hraci, kazdy klikne na jedny :)
Pritom zmen, ktere muze jeden komplikovanejsi script delat mohou byt desitky az stovky.
Token ring?  |
Klub Status Online je nejdulezitejsi. [Senior member]. |
 |
|
Topic  |
|