• Co to je Ultima Online? Nepředpokládám, že by někdo o Ultime Online alespoň jednou v životě neslyšel. Ale pro jistotu - původní Ultimu Online vytvořila firma Origin v roce 1997 a jednalo se o jednu z prvních internetových her. Postupem času vytvořil Origin ještě dva datadisky (Ultima Online: Second Age a Ultima Online: Renaissance) a v nejbližší době by se měl objevit datadisk třetí - Ultima Online: The Third Dawn.
Původní Ultima Online byla pro obyčejné české hráče poměrně nepřístupná, neboť kromě samotné hry museli hráči platit ještě Originu za hraní na jeho serverech a v neposlední řadě byly u nás v té době ještě poměrně velké poplatky za přístup k internetu. A protože ne každému se chtělo každý měsíc platit poplatky za hraní UO, začali vznikat neoficiální free servery, které Origin v podstatě toleruje (dokud jsou nekomerční), ale neposkytuje jim žádnou podporu. Jedním takovým je i český Dark Paradise.
• Dark Paradise Dark Paradise běžící na stejnojmené adrese www.darkparadise.cz je český free UO shard, což znamená, že za hraní na tomto serveru nemusíte nic platit. Server Dark Paradise vznikl v září roku 2000 jako projekt několika lidí, kteří vytváření a spravování serveru obětují mnoho hodin denně. Ve hře se označují jako GM (GameMasteři) a jsou to Vasako, Danad, Trinity, Klattu, ALX, Tibor Ferenczy, Smoula a Joe.
V současné době hostuje server Dark Paradise u naší společnost World Online / Tiscali a proto obecně platí, že kdo je připojen na internet přes WOL dial-up, má ve hře nižší ping. A samozřejmě čím nižší ping na server máte, tím je hra plynulejší a nemáte tolik lagů (lag je chvilkové zaseknutí hry).
Největší odlišnost Dark Paradise od oficiálních OSI serverů je v tom, že si na začátku hry musíte vybrat postavu, za kterou budete hrát. Z toho plyne, že hráči spolu musí značně kooperovat. Na Dark Paradise není možné, aby jedna postava uměla všechno, ale místo toho má každé povolání své specifické vlastnosti. Podíváme se tedy na jednotlivá povolání trochu blíže:
• Povolání Cleric - může nosit jakoukoliv zbroj kromě bone armoru. Umí kouzlit arch aury a protekce. Je ideální jako léčitel a jako jediná postava umí obživovat pomocí obvazů.
Craftsman - nesmí požívat střelné zbraně, meč ani válečnou sekeru. Neovládá magii, zato jako jediný umí všechny výrobní skilly. Je to nejužitečnější a nejváženější postava UO.
Mage - nesmí nosit některé druhy brnění a nesmí používat střelné zbraně, meče, sekery a štíty. Nemůže používat léčitelská kouzla ani posilující a ochranné aury. Jako jediný umí všechna útočná a destruktivní kouzla.
Necromancer - nemůže nosit žádné brnění kromě bone armoru. Umí kouzlit prokletí, aury, které snižují vlastnosti, a používat necromancery.
Paladin - nesmí používat střelné zbraně. Používá ochranné aury a posilující a léčitelská kouzla.
Ranger - nemůže používat ochranné aury, lečitelská ani posilující kouzla. Je to nejlepší znalec přírody a zvěře. Jako jediná postava umí používat Elven bow.
Vampire - má zvláštní schopnost, která mu umožňuje proměnit se na malého, ale velmi nebezpečného bojového Impa. Nesmí používat skoro žádné brnění, meče, sekery, štíty a střelné zbraně.
Warrior - neumí požívat magii, zato je to ale postava s největší hrubou silou.
• Guildy a PK Protože je server Dark Paradise zaměřen hlavně na vzájemnou kooperaci jednotlivých hráčů, umožňuje jim seskupovat se tzv. guild. Guilda je společenství několika lidí, kteří si během svých online dobrodružství navzájem pomáhají, podnikají spolu výpravy a v neposlední řadě také bojují proti nepřátelským guidám. Na Dark Paradise existují tři druhy guild liší se navzájem svým vyznáním. Order guildy vyznávají bohy dobra a pořádku, Chaos guildy zase naopak vyznávají bohy zla a smrti. Tyto dvě skupiny guild mezi sebou vedou velmi tvrdé války a to i ve městech, kde na sebe jinak postavy útočit nemohou. Třetí skupina guild jsou guildy neutrální, které se starají jen sami o sebe a nijak se nevměšují do order/chaos válek.
Kromě válek guild (které zatím bohužel na Dark Paradise moc rozšířené nejsou) existují ještě souboje normálních hráčů s PK hráči. PK, neboli player killer, je postava, pro kterou je největší zábava zabíjení a následné okrádání jiných hráčů a věřte mi, že jen málo věcí dokáže naštvat tak jako, když vás nějaké PK zabije a potom vám ochotně nabídne k odprodeji vaše věci...
• Rozhovor s GM Vasako Na závěr Vám přinášíme rozhovor s jedním z tvůrců Dark Paradise, s GM Vasakem:
WOL: Jak jsi se vlastně dostal k UO a jak dlouho ji už hraješ?
Vasako: Dostal jsem se k ní čistě náhodou. Přítel hrál hru, od níž se nemohl odtrhnout. Díval jsem se mu přes rameno, nechal si vysvětlit oč se jedná, zkusil, a zůstal. Od té doby jsem hrál nepřetržitě zhruba půl roku, načež padlo rozhodnutí udělat vlastní server. To pro mne znamenalo ukončit aktivní hru z pozice hráče a začít dráhu Gamemastera.
WOL: Kdy a proč Dark Paradise vlastně vznikl?
Tato myšlenka vznikla více než před rokem v myslích řady hráčů hrajících poměrně aktivně na tehdy jediném českém "free" serveru. Správce serveru vědom si toho, že nemá konkurenci, prohlašoval, že server nedělá pro hráče, ale pro sebe, Nebyl brán žádný ohled na vzniklé podněty a připomínky a vrcholem všeho bylo prohlášení o ubohosti českého národa a jeho hráčů. Tehdy jsme to již nevydrželi a rozhodli se, že vytvoříme server konkurenční, který nabídne jiný přístup, nové nápady a umožní hráčům hrát dle jejich představ. Prakticky ve stejné době pak dva různé týmy lidí vytvořily dva nové servery - Dark Paradise a Noru, která později pro řadu problémů bohužel zanikla.
{a tedka zacina ten pravy narez )
WOL: Chystáte v současné době na Dark Paradise nějaké vylepšení? Například nová povolání?
1/ povolání zůstanou zachována, ovšem budou rozšířena o tzv. EX (experience), kterou si hráči budou moci dále přidat ke svým STATům a dále tak růst takřka neomezeně (například warrior s 300STR by byl jistě velmi cennou postavou, ovšem draze vykoupenou náročným hraním). zvažujeme dále též možnost u postav jež dosáhli ve svých skillech určité hranice (mistrovství) otevření dalších skillů k trénování a tím větší prolnutí postav na velmi vysokých úrovních. 2/ očekáváme, že nová sphere bude výrazně rychlejší než dosavadní a bude mít též nižší nároky na přenosy dat - tzn. dojde k zkvalitnění hry především pro modemisty. 3/ funkční party systém 4/ funkční runebooky v té podobě, v jaké jsme se je už jednou pokoušeli neúspěšně implementovat. 5/ fungující criminal flag a války guild včetně kills atd. - viz. bod 6. 6/ zjednodušení pravidel - guildy si budou moci vyhlašovat války vzájemně a boje budou probíhat i mezi order/order a chaos/chaos 7/ možnost použití libovolné verze client.exe 8/ především nove scriptovací možnosti a s tím spjatá možnost realizace těch nápadů a vylepšení, která doposud nebyla možná
Toto je pouze nástin myšlenek a ne ještě definitivní varianta toho, jak to doopravdy bude. Nova sphere (software zajišťující běh serveru - pozn.ed.) měla oficiální datum zveřejnění před pár týdny a stále není venku. Zároveň se neví, zda vše bude doopravdy funkční jak má a tudíž, zda bude a v jaké podobě implementována.
WOL: Co vás vedlo k vytvoření pevně daných povolání?
Na serverech řekněme standardního typu, tedy těch, která nemají definována povolání, a takových je většina, dochází k jednomu nežádoucímu efektu. Všichni hráči, všechny charaktery se vytváří podle jednoho daného scénáře a celý život se ubírá vždy jedním směrem. Všichni používají stejné zbraně, nosí stejné šaty, stejně a stejnými prostředky bojují. Je to individuální záležitost. Nikdo není na nikom závislý a nikoho nepotřebuje.
Na Dark Paradise je to zcela jinak. Máme 8 charakteristických povolání, které se navzájem podporují a vyžadují. Když se vydáváte do boje, musíte myslet na to, mít s sebou mága, který bude kouzlit zdálky, mág potřebuje warriora, který ho bude chránit před napadením zblízka, warrior potřebuje clerika, který ho bude léčit z ran a všichni potřebují craftsmana, který jim vyrobí potřebné předměty. Tak bych mohl dál pokračovat. Kombinací je neomezeně a hráči se přímo vyžívají v testování a hledání nejlepších kombinací a týmů a jsou pak sami na sebe a své postavy, schopné té nejlepší kooperace, právem hrdi.
WOL: Bude Dark Paradise podporovat nejnovější datadisk k UO - The Third Dawn?
Ano, bude již v brzké době, hned jakmile bude ostrá verze nového Sphere serveru.
WOL: Plánujete na Dark Paradise nějaké nové dlouhodobější questy?
Ano, dlouhodobější questy na Dark Paradise probíhají a jsou vždy vyhlašovány přímo na webových stránkách buďto v rubrice questy nebo je splnění questu podmínkou pro získání unikátního předmětu a potom je skryt v některé z dalších rubrik. V tomto okamžiku je aktivních těchto dlouhodobých questů zhruba jedna desítka. Máme naplánovánu celou řadu questů dalších, ale čekáme na lepší scriptovací možnosti, abychom mohli vytvořit i dlouhodobé questy svým způsobem unikátní. Kdy? Dle mého odhadu se nové kategorie questů hráči dočkají v průběhu příštích dvou měsíců.
Tento rozhovor (http://games.tiscali.cz/specials/darkparadise/), kterym se DP kdysi tolik pysnilo na svych strankach strategicky zmizel a doufa se v jeho zapomenuti. Je videt, ze na slibenych featurach se maka vice jak 3 roky, asi to bude pekny narez, az se to dostane do hry
A o co ti jde? O to ze mel tehdejsi GM team velke plany? Ze je chtel realizovat na Sfere 1.0 ktere se nikdy nedockali ale tehdy to nemohly vedet? Vse co tam tenkrat rekl bylo mysleno dobre, urcite v te dobe verily ze to skutecne brzy budou mit. Sam si pamatuji v te dobe na nekonecne cekani na Sfere 1.0, taky se v te dobe moc nedelalo, Trinity pripravovala scripty na 1.0, bohuzel se zatim neobjevila.
Patron magu *Pravda se nesmi zaměňovat s názorem většiny* J. Cocteau *Jak smutná epocha, v níž je jednodušší rozbít atom než předsudek* A. Einstein
Demostene di se lecit. Leze ti to na mozek. Vsem ostatim jsou tyhle veci uplne u prdele. To jen ty furt postujes novy a novy picoviny. Jses k smichu :)
On je vazne vadny. Asi si leci mindraky z toho, ze na Endoru nehraji vsichni a ze jej nechvali do nebe vsude, kudy chodi.
Nezbyva, nez jej uvest jako odstrasujici pripad pro vsechny nadsence, kteri by kdy chteli delat neco free, aby si nedelali velke plany. Mohli by dopadnou jako Demostenes
Demo, ty seš vážně trošičku vyšinutej. Jenom doufám, že Vasako už nebude mít náladu na flame a nezačne tady vypisovat tvoje nesplněné sliby. Každý má podobné vroubky ...
jo je to s nim vazne zly, ale na druhou stranu musime chapat ze ma mindrak z danada kterej zalozil podobnej topic proti endoru. Demo mel pocit, ze svoji dustojnost jeste poslapal malo, tak se do toho poradne obul, aby se danadovi "vyrovnal" i v tomhle. A ano, jak ste jiste pochopili, o danadovi si taky nemyslim nic peknyho :)
Hehe. Zrovna nedávno jsem našel svou slohovou práci z 86tého roku na téma lampionový průvod. No když posoudím ten text s ohledem na dnešní dobu, tak bych měl být podle všeho uzavřen v nějakém ústavu (: Aneb člověk míní a čas mění.
[online] family Nathal Tameisha tamer - EU - Black Desert Online [offline] Nathal Asthma berserker - Mordred PvP - Dark Age of Camelot [offline] Johanka cleric - UO Darkparadise
Ja by treba pochopil kdyby vytah neco novyho ... todle je uz asi 1000x rozebirano v serialu " neco pro zasmani ver. 12365 " ... ach jo, je tu nejak nuda :p
edit: ty ve jak koukam Havran uz ma kilo postu ... spamma king ! :p
A o co ti jde? O to ze mel tehdejsi GM team velke plany? Ze je chtel realizovat na Sfere 1.0 ktere se nikdy nedockali ale tehdy to nemohly vedet? Vse co tam tenkrat rekl bylo mysleno dobre, urcite v te dobe verily ze to skutecne brzy budou mit. Sam si pamatuji v te dobe na nekonecne cekani na Sfere 1.0, taky se v te dobe moc nedelalo, Trinity pripravovala scripty na 1.0, bohuzel se zatim neobjevila.
troufam si tvrdit, ze az vyjde sfera 1.0 tak se nezmeni vubec, ale vubec nic :)
myslim ze nejde vubec o itemy ... ale o to ze vse se bude muset testovat od sameho pocatku coz je vlastne novy shard (spoustra prace, alfa, beta, verejna beta ... )... odpovidala by vynalozena prace vysledku? dnes? ... dle meho soukromeho nazoru urcite ne. at se lidi bavi, pokud se team dp rozhodne pro "novy shard" na verzi 1.0 tak jej udela soubezne, ale zavirat to co je fungujici ...
Byl jsem zmateny a nejisty, jsem sice porad zmateny a nejisty, ale v mnohem vyssi rovine.. [Pratchett]
blbost. Moria taky presla z 55 na "defakto 1.0" a museli kompletne vsecko prekonvertovat a rucne prepsat.
Je to jenom o jednom - o lenosti a slibotechne. Ono totiz uz v te dobe kdy se tenhle clanek napsal existovala sfera 9x ktera byla daleko stabilnejsi a mene zbugnuta nez 51cka kterou maji, takze vsechny sliby se dali splnit.
Nehlede na to, ze uplne stejne sliby mne vasako daval zhruba pred 3 mesicema + ktomu pridaval ze sfera bude podporovat MP a tudiz jejich nadhernej vykonej MP strojecek utahne ve spicce 800 lidi + a ze uz davno maj vsecko prepsane a mohli by to z fleku bez problemu preklopit na 99z* sferu ale cekaji na 1.0 A ted ? kdyz uz by melo dojit k cinum ? nic..ticho po pesine.
Samozrejme, chapu ze ten text z roku 2001 se proste neda srovnavat s tim co je ted, a jak tady nekdo napsal - clovek mini a casy se meni .. ale to, co Vasako sliboval pred cca 3 mesicema by splnit mohl..ale nechce a vsichni vime proc, jen to nikdo nechce nahlas rict. Ten duvod je, ze uz na Dp1 davno kasle, nechce do nej investovat tolik sily a prace ho predelavat na neco noveho, protoze se to nevyplati. Aktualni stav hracu na DP1 je takovy, ze 90% z nich by se nasrala a okamzite odesla - kdyby jen na mesic meli "vysadit" a otestovat ten jejich genialni konvert z51 na 99*.
Zaverem > ano, Vasako je slibotechna - a nema to vubec NIC spolecneho s tim co napsal Demostenes a kazdy kdo ma v hlave aspon trosku mozku a Vasaka zna, vi, ze je to pravda.
First of all, who cares? Goodbye! Don't let the door hit you in the ass when you leave! Secondly, you will still buy this. Stop fishing for attention you lonely little troll.
Hehe. Zrovna nedávno jsem našel svou slohovou práci z 86tého roku na téma lampionový průvod. No když posoudím ten text s ohledem na dnešní dobu, tak bych měl být podle všeho uzavřen v nějakém ústavu (: Aneb člověk míní a čas mění.
Prepis to a hod to sem -)
Never argue with idiots. They bring you down to their level and beat you with experience. Le Mon, elite soldat
myslim ze nejde vubec o itemy ... ale o to ze vse se bude muset testovat od sameho pocatku coz je vlastne novy shard (spoustra prace, alfa, beta, verejna beta ... )... odpovidala by vynalozena prace vysledku? dnes? ... dle meho soukromeho nazoru urcite ne. at se lidi bavi, pokud se team dp rozhodne pro "novy shard" na verzi 1.0 tak jej udela soubezne, ale zavirat to co je fungujici ...
IMHO problem DP neni ani tak archaicky emulator, ale hlavne preplnenost, pretizenost (-> lagy) a neochota gm delat nejaka radikalni opatreni proti lagum. I kdyz uprimne, komu by se na jejich miste chtelo, kdyz jim tam ty lidi v takovym poctu porad logujou, makrujou, postavaj na trhu a nevadi jim, ze ve vetsine casu nemaji sanci si zahrat bez lagu, hlavne kdyz si pokecaji s prateli a pokochaji se svymi skilly a majetkem. Ale IMHO jsou i takovi, kteri by se klidne majetku a postav vzdali, kdyby si mohli kvalitne zahrat, ale ostatni shardy jim nevyhovuji svym nastavenim/vedenim.
Mozna by stalo za uvahu udelat DP3 pro mensi pocet hracu, kteri by si chteli zahrat relativne bez lagu za cenu zacit znova. S tim, ze by to jelo na stejny Sphere s vicemene stejnym nastavenim (ale mohlo by to byt trosicku hard-core a s vyssimi pocatecnimi skilly), nemuselo by se toho moc testovat, akorat by se muselo nabrat par novych gm. Ovsem jestli uz na neco takovyho neni pozde.
velice pochybuju ze sfera nekdy bude podporovat vice procesoru, a rozhodne sem nikdy neslysel o tom ze by to bylo v planu. Tzn. imho si to vasako musel vymyslet a nebo uveril nejakymu keckovi :)
btw. ani Steamengine nebude vicevlaknovej, leda by se ukazalo ze ma nejaky vazne moc zly problemy s vykonem... jde o to ze by se muselo synchronizovat veskery rozhrani pro skripty, coz by sice vicevlaknovost umoznilo ale zase by to znamenalo obecne vetsi rezii (->pomalost). A to plati i pro sferu, kde navic je vicevlaknovost obecne vetsi problem (v .NET je vicevlaknovost nativni, v C++ ne).
quote:Originally posted by Rodier Aktualni stav hracu na DP1 je takovy, ze 90% z nich by se nasrala a okamzite odesla - kdyby jen na mesic meli "vysadit" a otestovat ten jejich genialni konvert z51 na 99*.
mam rad lidi co melou neco v % a vi o tom kulovy :)
EVE: Lord Greg (Black Nova Corp) [Band of Brothers] [IT Alliance] BoB Forever KILLER 73.3% LOOTER 66.7% THIEF 33.3% SCAMMER 26.7
Hehe. Zrovna nedávno jsem našel svou slohovou práci z 86tého roku na téma lampionový průvod. No když posoudím ten text s ohledem na dnešní dobu, tak bych měl být podle všeho uzavřen v nějakém ústavu (: Aneb člověk míní a čas mění.
quote:Originally posted by Martok Mozna by stalo za uvahu udelat DP3 pro mensi pocet hracu, kteri by si chteli zahrat relativne bez lagu za cenu zacit znova.
Dej mi server a linku a ja ti dodam DP3 treba i na nove sphere ...
quote:Originally posted by frogger Dej mi server a linku a ja ti dodam DP3 treba i na nove sphere ...
Opravdu? Hmmm... To zni zajimave. Jeste pomerne nedavno bych o tom vazne uvazoval. Dnes uz v sobe tezko hledam nejake znamky nadseni a entuziasmu a myslel jsem to spis jako namet pro nejake nadsence. Ale zkusim se zeptat nadsencu ve svem okoli.
Je to jenom o jednom - o lenosti a slibotechne. Ono totiz uz v te dobe kdy se tenhle clanek napsal existovala sfera 9x ktera byla daleko stabilnejsi a mene zbugnuta nez 51cka kterou maji, takze vsechny sliby se dali splnit.
Mno a co treba bug s pretekajici vahou? Nebo nemoznost projet nekteryma mistama na koni? Nemluve o cele rade dalsich bugu ktere ty prvni 0.99 mely...... Projek DP na novou sphere existoval, tenkrat bezela tusim ze na servru DP druha testovaci sphere, naka 0.99, ale tusim ze pro bugovost a oddalovani 1.0 se odtoho ustoupilo.
Mechac, The Druid Templarforever Cyphisek - FFXI tired Nouvej - CS too old :op
Jesti si dobře pamatuju, tak kdysi dávno na ostravském srazu kelevaru (ještě předtím než sem tam začal dělat counselora) jsme řešili, že sphere 1.0 má být max do jednoho měsíce. A to už je hodně let.
Demostenes planuje asi nejaky revolucni projekt. UO shard jmenem Absurdistan, kde jen necro bude silnej a bude mit nesmrtelnyho puntikovanyho musta. A jedina prijatelna vira bude v rolnickou praci a hlavou zeme nebude zadnej Lord, ale Soudruh a misto do valek bude jezdit na vyrocni sjezdy komunisticke strany.
Klub Status Online je nejdulezitejsi. [Senior member].
Demostenes planuje asi nejaky revolucni projekt. UO shard jmenem Absurdistan, kde jen necro bude silnej a bude mit nesmrtelnyho puntikovanyho musta. A jedina prijatelna vira bude v rolnickou praci a hlavou zeme nebude zadnej Lord, ale Soudruh a misto do valek bude jezdit na vyrocni sjezdy komunisticke strany.
Demostenes planuje asi nejaky revolucni projekt. UO shard jmenem Absurdistan, kde jen necro bude silnej a bude mit nesmrtelnyho puntikovanyho musta. A jedina prijatelna vira bude v rolnickou praci a hlavou zeme nebude zadnej Lord, ale Soudruh a misto do valek bude jezdit na vyrocni sjezdy komunisticke strany.
Ad tenhle post. To je tvoje IQ?
Ber, nebo neber, asi je. Na tom, ze ty jsi idiot to stejne nic nezmeni. Ale priznej si to... takhle nejak bys to chtel, aby to ve hre chodilo vid? A jeste nejsilnejsi guilda na serveru by se mohla jmenovat "plesovi tanecnici", to by myslim byla spicka.
Klub Status Online je nejdulezitejsi. [Senior member].