Author |
Topic  |
|
Rahman
Moderator
   

4368 Posts |
Posted - 06/06/2014 : 12:25:09
|
Pomalu asi přišla doba na lámání chleba. Došly questy, vyšel první content patch a začíná být vidět, jestli tahle hra má potenciál na dlouhodobou zábavnost. Takže mých pár subjektivních dojmů:
- bugy jsou otravné, Zenimaxové je opravují dost pomalu a podle trochu podivného klíče (ale opravují). Žádný v zásadě není gamebreaking (a když, tak je opravují vcelku svižně).
- performance je ucházející. Občas to problémy má, sem tam až na hranici chvilkové nehratelnosti. Když ale zrovna lagy ani záseky nejsou, tak má ESO asi nejlepší engine ze všech existujících onlinovek - naprosto plynule zvládá bitvy stovek hráčů bez sebemenšího fps dropu. Pokud by se jim podařilo příležitostné lagy a záseky eliminovat, bylo by to po téhle stránce naprosto úžasné.
- grafika je hodně subjektivní záležitost. Mě se líbí, odfláknuté to určitě není a jinak posuďte sami. Mohli by trochu poladit některé animace, ale dá se s tím žít.
K hratelnosti a hernímu obsahu:
- levlování na questech není nic extra. To je ostatně důvod, proč to spousta lidí už zabalila. Questů je ale opravdu hodně, takže pokud to někoho baví, má na měsíc o zábavu postaráno. Je možné levlovat i grindem - taky nic moc zábava, ale jde to.
- od veteran ranku 1 má pve hodně vysokou obtížnost. Skoro bych řekl, že až moc - vysoká obtížnost je sama o sobě fajn, ale když je každý pull každé skupiny mobů challenge s vysokým rizikem smrti, tak se to taky trochu přejí. Nikdo ale nikomu nebrání hrát v grupě - je to sice logisticky trochu komplikované, ale jde to. Vysoká obtížnost k tomu celkem motivuje (přesto to ale nikdo nedělá...).
PvE endgame: - veteran dungeony, grupové questy a dungeony v Craglornu a trialy (raidy). Co se obsahu týče, tak až na to, že je to všechno striktně lineární, nemám vcelku výhrady. Encountery jsou docela obtížné, vcelku nápadité, prostě slušný standard. Zásadní problém je motivační faktor - v podstatě není důvod do těch dungeonů chodit, kromě chuti si je jednou projít. To, že umožnili mnohem nudnější a snazší levlování na zergování outdoor bossů, je imho jedna z největších designérských chyb, které se dopustili. - trial jsem zkoušel jen jeden a jen jednou - připoměl jsem si, že tohle nepatří mezi druhy zábavy, které bych chtěl dlouhodobě podstupovat. Když ale od této preference odhlédnu a zhodnotím to podle svých letitých raidovacích zkušeností, tak mi přijdou celkem fajn. Mechanicky relativně zajímavé, trashe málo a každý pull něčím výjimečný. To, že se na lištu vejde jen pár abilit, dává hodně prostoru k taktizování, kombinování a prohazování abilit před jednotlivými pully. Nakonec asi stejně vzniknou cookie-cutter buildy, ale alespoň z počátku je tak jistý prvek vlastního experimentování, což mi přijde fajn. Trialy se chodí na čas a výsledky se zapisují do žebříčku, takže pro závodní styl raidování je to nejspíš vcelku dobré.
PvP: - to je v ESU jen a pouze o Cyrodiilu, jinde se ani provozovat nedá. Cyrodiil je sice instancovaný, ale instance jsou statické a mechanicky to motivuje jednu si vybrat a hrát v ní, takže z pohledu hráče to vypadá jako jedna kampaň. Není žádné instancované pvp - battlegroundy, arény. - Cyrodiil se podle mě extrémně povedl. Není to sice odpověď na všechny tužby a otázky, zcela tam například chybí nějaká trvalejší změna situace - pevnosti denně střídají majitele tam a zpět. Spíš než pocit války, která někam směřuje, to tudíž vyvolává pocit účasti v okamžité válečné situaci (a zítra znovu...). Faktem ale je, že pro vlastní pvp zážitek tohle není až tak podstatné. Důležité je, že je pořád o co bojovat, a že se situace neustále mění.
3 přístupy k PvP v Cyrodiilu - jedna možnost je "poloorganizovaný zerg". Nemusíte na to být nadšenými organizátory, vždycky se najde někdo, kdo invituje a vede "public raidy". V množství je síla a o protivníky většinou není nouze. Účastnit se dobývání či obrany pevnosti tedy není problém, v prime time se to děje prakticky neustále a můžete se kdykoliv přidat či si dát pauzu. - další možnost je organizovaný zerg. V ESU je mezi těmito přístupy zatraceně velký rozdíl, protože spousta abilit se vzájemně podporuje, případně moc nepomohou vám, ale zato hodně boostnou raid jako celek. Organizovaná skupina 24 lidí je schopna v pohodě rozmést stovky neorganizovaných protivníků. Neznamená to ale, že by "poloorganizovaný zerg" neměl žádnou šanci - při obraně pevností a outpostů tahle výhoda není až tak zásadní. - organizovaná záškodnická skupina. Pokud vás nebaví obléhání pevností a jejich obrana, máte možnost volného roamingu. Fungue to proto, že se v obléhaných pevnostech nedá ressovat a nejde do nich portovat. Poražení útočníci a obránci se tedy buď musí ressovat na forward campech - které mohou záškodníci hledat a likvidovat - nebo dojíždět z nejbližší pevnosti či outpostu. Vede to k tomu, že kolem obléhaných pevností se vyskytuje poměrně hodně malých skupin, roztahaných velkých skupin (to jsou ty poloorganizované zergy) a jednotlivců. Tyhle outdoor boje nemají moc v jiných online hrách obdobu - ani ve Warhammeru se to moc nedělo, protože tam dobývací a pvp pravidla byla trochu jiná.
Celkově je Cyrodiil uzavřený systém, kde se hráči s různých stylem hry vzájemně potřebují, aby to pro všechny bylo zábavné. Casuálové potřebují organizované raidy a skupiny, aby měli důvod joinnovat raidy a těžit z velkých počtů. Organizované raidy potřebují poloorganizované zergy, aby ta spouta odříkání a vojenského drillu měla nějaký význam. Roamisti a organizovaní záškodníci potřebují ty ostatní, aby měli co dělat. Žádný z těch tří přístupů přitom není samospasitelný - organizovaná skupina záškodníků nemá nejmenší šanci, když jí přejede zerg (klidně i neorganizovaný). Organizovaný raid je sice potenciálně nejsilnější jednotka, ale pevnost stále musí obléhat jako každý jiný a nezvládá obléhat a bránit současně, takže stále může "prohrávat válku", přestože vyhrává bitvu.
Herní mechaniky: - ve hře je pár fakt divných či zastaralých designových mechanismů, třeba soft capy na staty. Základní koncept, tedy tři hodně dynamické resoucy (mana, stamina, hpčka), absence cooldownů (místo toho vám rychle dochází resourcy), hodně silné ability (hlavně ccčka) a současně silné countery (z libovolného ccčka se můžete dostat - když máte resourcy), ale funguje až překvapivě dobře.
Ta hra má až neuvěřitelnou dynamiku. V battlegroundech ve WoW, například, jsem neustále měl pocit, že stojím v nějakém ccčku a nemůžu s tím nic dělat. V ESU jsou ccčka mnohem silnější - protivník vás může klidně po celou dobu držet ve stunu nebo na zemi, když se necháte, ale možnost se z nich kdykoliv aktivně vylamovat problém s "nemohoucností" účinně eliminuje. Vylamování přitom ale stojí čas (trochu) a hlavně resourcy, takže používání ccček stále má velice dobrý smysl. Nestačí ale bez rozmyslu odpálit hammer of justice, kdykoliv je na cooldownu.
Aha, nějakej závěr by to chtělo: - nakolik tohle bude dlouhodobě udržitelnou zábavou, je zatím stále ve hvězdách. Zvlášť po PvE stránce - tam asi hra nepřináší nic zásadně nového, raidy jsou prostě raidy. Po PvP stránce je to ale fakt osvěžující a zatím pro mě až překvapivě zábavné. Při tom to není lobby-style hra, stále je tu kolem velký svět, vychází content updaty, takže se to PvP občas prokládá i něčím jiným. Nechci předbíhat, ale pár měsíců by to možná mohlo vydržet, když bude dost spoluhráčů...
|
Edited by - Rahman on 06/06/2014 13:33:29
|
|
| |
Seth
Senior Member
   

2564 Posts |
Posted - 06/06/2014 : 13:09:44
|
Dik za nazor, vesmes souhlasim se vsim, co jsi psal. Jsem rad, ze se jim podaril svet tak pekne prevest do MMO podoby. Vidim nejake mouchy, ktere me zatim odrazuji od toho prodlouzit predplatne. Nicmene to jsou asi jen osobni problemy a objektivne se s tim neda nic moc delat (z pohledu vyvojaru) Uvidime za 2-3 mesice, pul roku - Ja doufam, ze ESO prezije a kazde dalsi patche budou lepsi a lepsi |
Seth Forgotten
bo=protoze!
|
Edited by - Seth on 06/06/2014 13:10:01 |
 |
|
Rahman
Moderator
   

4368 Posts |
Posted - 06/06/2014 : 13:25:34
|
quote: Originally posted by Seth
Nicmene to jsou asi jen osobni problemy a objektivne se s tim neda nic moc delat
Přiďte se s Elwe večer přidat na PvP. |
 |
|
Dorlas
Moderator
   

2784 Posts |
Posted - 06/06/2014 : 13:28:33
|
za me asi souhlas s Rahmanem.
Nejvetsim peklem samosebou zustava aukce a inventar, za to by ty kluky meli povesit za koule do pruvanu    |
Dorlas TESO CzH, MdK, ReD, Ragnarok, Pohodari, Multa Nocent UO, SWG, WoW, VG, AoC, DF, EQ2, Rift, Swtor, GW2, Daoc - inactive
|
 |
|
Temper
New Member

336 Posts |
Posted - 07/06/2014 : 09:47:33
|
Rahman to napsal tak hezky, skoro poeticky . Chybí tam, dle mého názoru, jedna zásadní věc. Combat je příšerně unresponsive. postava mnohdy vůbec nereaguje na to, co mačkáte na klávesnici. Asi nejhorší je weapon swap, když je na obrazovce více hráčů, to nefunguje v podstatě nikdy. A naní to jen pingem na US server. Nechápu, že takto zásadní věc nedokázali vychytat. |
 |
|
Rahman
Moderator
   

4368 Posts |
Posted - 07/06/2014 : 11:58:42
|
quote: Originally posted by Temper
Combat je příšerně unresponsive. postava mnohdy vůbec nereaguje na to, co mačkáte na klávesnici. Asi nejhorší je weapon swap, když je na obrazovce více hráčů, to nefunguje v podstatě nikdy.
Tohle se mi stává jen občas, s weapon swapem jen výjimečně (ale je fakt, že ho moc nepoužívám). Je to podobné jako s těmi lagy a záseky. |
 |
|
Atronach
Moderator
  

2069 Posts |
Posted - 07/06/2014 : 12:56:40
|
Spolehat ve fajtu na swap zbrani je jako spolehat na to ze stihnete pouzit flasku na HP kdyz vam zbejva 100HP ... |
WOW: Kasicka, Druid, [Ceska Legie]. Moonglade TESO: Kasicka, Templar, [Ceska Legie, MdK], EU Rift: Kasicka, Cleric, [Ceska legie], Gelidra EQ2: Kasicka, Inquizitor, [Ceska legie], Splitpaw AoC: Casea, Necro, [Legie], Dagon Lotro: Casea, Minstrel, [Myth], Snow Vanguard [R.I.P.]: Attronach, High Elf Psionist, [MdK]
|
 |
|
Trasher
Moderator


376 Posts |
|
|
Topic  |
|
|
|