Podle me novodoby MMO na uspechu trivialnich mechanismu vubec nestoji. Lidem je imo jedno, jestli crafting dava smysl, v questech jsou bugy nebo maji merchanti prehazeny popisky u zbozi.
To ne, ale muze to snadno krachnout na nejakem relativne jednoduchem rozhodnuti: Napriklad ze endgame gear bude potreba enchantovat s tim, ze enchant je drahy, je rekneme 50% sance ze vyjde a kdyz nevyjde tak se zrusi tenhle a vsechny predchozi enchanty a takhle potrebujes naskladat celkem bonus +10 (kdyby to nahodou nekomu neco pripominalo, tak to neni tak docela nahoda :)). Samozrejme muzes vzdycky rict, ze nepotrebujes nutne vsechen equip naenchantovany na +10, ale kdo by to nechtel, ze...
A pak chybi vyvoj postavy a to uplne vsude. Vsechny MMORPG vyvoj shrnuli do zkratek jako STR, DEX a na ten pravej vyvoj, po kterym RPGckar touzi, nikde. Nejaka hra, ktera by pestovala charakter a na zaklade toho se odvijela cisla, by nebyla na skodu.
Nevim presne ktere RPGckare mas namysli, ale drtiva vetsina hracu MMO po tomle teda zcela urcite netouzi. Nehlede na to, ze se to beztak da vykladat ruzne, a ze system ktery by neco takoveho simuloval na zaklade jakychsi psychologickych profilu by nutne dopadl jako vsechny psychologicke dotazniky - byl by bud absurdni, nebo k smichu.
Nevim, z jakyho zdroje beres, ze po tom neni poptavka, ale fakt je, ze jsem to jeste nikde v MMO implementovany nevidel. Mam na mysli moralni rozhodnuti behem eventu nebo na zaklade vetveni questu, ktery by treba charakteru pridaly nejaky ty zvlastni traity, co by procly jednou za cas, anebo primo ovlivneni mentalnich statu (minimalne ta replayabilita by tady byla slusna... mohl bys zpracovavat podobny content s minimalni variaci a diametralne odlisnym vysledkem pro hrace). A rozhodne by to nebylo o nic vic smesny nez soucasna situace, kdy mas bandu 30-40 letych chlapu pobihajicich po svete jako rozkosne lolitky, co se nechavaji balit od maskulinnich protejsku.
z toho co ctu na forech to vypada ze lidem kteri si koupili preorder mortalu bude v den spusteni automaticky zahajen auto-renew subscription a po 30 free dnech jim bude strzena platba aniz by s necim podobnym pri koupit preorderu souhlasili. Predpokladam ze ten preorder koupili primo od spolecnosti provozujici mortal tudiz se to vaze na herni ucet a maji jejich cisla karet. Pokud si tedy nekdo pred 3 mesici predobjednal mortal a ted na to pozapomnel, tak za chvili se mu pripomenou protoze mu budou mizet prachy z uctu. Mortal me bavi cim dal vic, tohle bude jeste velka sranda sledovat.
Tedy ne ze by mortal byla jedina hra u ktere je to takhle udelane, ale pri tom v jakem je stavu a kolik lidi ma v planu zacit hrat pri launchi a to i mezi temi kteri si to predobjednali (alespon dle fora) to je trochu podraz
Hlavne at moc nechodi do mest (resp. do toho jednoho jedinyho). Cihaji tam vsude zlodeji, co prohrabavaji inventare, a starsi lide jsou vuci tomu vzhledem ke zvyseny dobe reakce zranitelnejsi.
Muze nejakej moderator celou tuhle sekci mortalu odstranit a dat ji sem za rok kdy uz ta hra bude snad opravdu v nejake ranne alfa fazi hry?
Za 7 dni nebo co byl ten odpocet to je jako do spusteni toho jejich projektu? Co sem pochopil tak to co doted prezentovali jako betu bylo neco jako nedodelana demoverze pripravovane demoverze mmorpg hry mortal ktera vyjde na prelomu dalsiho desetileti.
Nic, za rok zase nashle v tomhle threadu, jestli tu jeste vubec bude...
Hmm, tak prvni informace od mych trollich zpravodaju rikaji, ze launch probiha hladce, servery se neborti a hraci se nevrhaji z oken na ulice.
Tezko rict, zda se to da prisuzovat nezajmu nebo chlapci a devcata ze SV vyresili vsechny podstatne problemy, jak slibili, ale fakt je, ze se to udajne da hrat krome startovnich lokacich ve mestech, kde prevlada lag a problemy s nacitanim textur.
Fanboys vsechny presvedcovali, ze MO bude mit pri launchi hirez texture pack. Ted to zmenili na "velmi brzy", ale to asi nikoho moc trapit nebude.
No kdybych nemusel kvuli zmrdovi Kalouskovi zacit platit desitku za semestr a full DPH za jidlo, tak to mozna i vyzkousim... ne dobre, nevyzkousim.
Byl jsem loglej chvilku na kamaradovo uctu, videl jsem tipka letet do zdi, lagovalo mě to ve městě na celkem slušným compu a viděl jsem běhat hráče bez textur a taky zbraně co lítali ve vzduchu, aniž bych viděl jejich nositele.
Co mám info od kluků, tak to jede v pohodě, nelaguje, huntí prasata a fungují líp, jak v betě. Těžko říct, uvidíme za pár dní. Ale zatím vcelku hladký launch, jen to sem tam na pár minutek shodí, což je normální.
viděl jsem běhat hráče bez textur a taky zbraně co lítali ve vzduchu, aniž bych viděl jejich nositele.
Já ti říkám pořád, už to nehul :-)
Originally posted by Lewi: Prosím vyhněte se diskuzím na těchto stránkách s lidmi, kteří o této hře nic nevědí a dělají závěry jednejte s lidmi kteří vědí o čem mluví.
Uprimne lituju vsech kteri jim naleteli, pripadne naleti.
Neber si to osobne Strie, ale MO je naprostej brak. Tim ze to boiiani hrajou bych se nechlubil, ale spis bych se to snazil tutlat. Tu hru hraje par zoufalcu a totalnich funboiu. Myslim ze jen stezi prezije 1 rok, takze sem rad ze sem videl tu rannou alpha verzi, ktere rikali open beta. Dalsi sanci uz mit nejspis nebudu.
Já to sice nečetl, ale 6.5 v současné situaci je hodně šťedré (0-2 je zas málo, na 3-4 to k tomu releasu vytahli). V podstatě jen málo her bylo při vydání v horším stavu než MO (a u těch jsem já naštěstí nebyl :D ).
Na druhou stranu jsem byl překvapen spíš pozitivně a to v tom smyslu, že je možné MO skutečně hrát (dokud nepadal server po 5ti minutách). Na placení měsíčních poplatků to imo zatím ale není.
Bych to tipoval na cash shop ve velice blizke budoucnosti, jinak pujdou rychle ke dnu, protoze ten vyvoj z nizkych subs nezaplati. To samy ted potkalo FE.
Meli to udelat uplne jinak. Zadna public beta, jen obcas renderovanej lahudkovej trailer. Nachytat lidi na box sales, dostat se tak s vyvojem aspon z minusu a od tohoto bodu pokracovat dal. Takhle si par lidi koupilo preorder, sli do bety, videli, jakej je to shit, poslali to dal... Je to od nich ferovej pristup, ale do MMO hrace muzes kopat a bicovat mu zada, jak je libo, a on za tebou nakonec stejne prileze. Meli toho vyuzit.
Já nevím no, podle posledního traileru to vypadá naprosto úžasně, grafika se mi líbí i ta hudba je opravdu dobrá (v traileru ), ale něco mi říká, ať to nekupuju.. ponaučit se z Darkfallu (kde byla hra v hrozným stavu, ale nejlepší herní zážitky při launchi) a počkat.
EDiT: teď mě to napadlo, nepoužili v tom traileru hudbu Immediate Music ?
taky zvazuju nakup MO, ale taky si rikam ze jeste pockam, jak se to vyvine, v kazdem pripade travim ted dny s klukama na TS co to hraji (sheepa aspol) a krome toho 1 dne kdy to nejelo kvuli patchum to je z 90% cistej launch. Darkfaill by mohl prstickem skemrat. Kdyz to srovnam s launchem DF, tak DF meli wipe-nout po tejdnu a jet od znova.. co za zverstva se tam delo. (zneuzivani bugu, exploitu, silene lagy... )
Samozrejme vidim ze se DF za tech x mesicu vyvoje dostal podstatne dal, ale v tom pripade proc nedat ten samej cas i MO? Samozrejme asi nejde soudit podle launche..ale podle ceho teda?
- lidi co byli v bete v DF na ni nadavali stejne jako lidi v bete MO. Launch ma MO skutecne libovej oproti DF .. takze nevim, bud se to muze zvrhnout ve fanboi flame, nebo muzeme svorne pockat a pote objektivne hodnotit. V kazdem pripade blitka co tu napsal Mandorallen z alfa testu kde NIC nebylo (sorry clovece) .. ta patri nekam na forum Bravo Girl a ne sem.
== edit: kdyby se nekdo rozhodl nabidnout MO ucet, rad vas jej zbavim za solidni protihodnotu ;)
First of all, who cares? Goodbye! Don't let the door hit you in the ass when you leave! Secondly, you will still buy this. Stop fishing for attention you lonely little troll.
tak ja myslim ze je to jen dobre ne? ze to aspon lidi co zacnou hrat DF neodradi..
Ja osobne vidim problem v DF v tom ze je to takovej fantasy counter strike, proste pvp boj a jinak desne prazdna hra.. ale nerikam ze je to chyba, asi je to tak zamysleno.. proc ne.
ja mluvil o tom ze mo melo lepsi zacatek nez DF, jak po strance technicke tak i po strance chovani hracu.
Zbytek je samozrejme otazkou budoucnosti a je jasny ze obe hry delaji amateri a obe hry proste potrebuji x let vyvoje. Staci se podivat na Eve, ta byla taky dlouho v hnoji. V kazdem pripade lide co hraji DF by meli byt radi ze je tu MO .. a u MO ze je tu DF, protoze je to prima konkurence = lepsi vykony.
First of all, who cares? Goodbye! Don't let the door hit you in the ass when you leave! Secondly, you will still buy this. Stop fishing for attention you lonely little troll.
First of all, who cares? Goodbye! Don't let the door hit you in the ass when you leave! Secondly, you will still buy this. Stop fishing for attention you lonely little troll.